ik bedoel de hydraulische sramMarkVeenstra schreef:Gaat dat ook op voor de hydraulische Sram Red? Geen ervaring mee, maar het feit dat je expliciet "hydraulische" shimano remmen benoemt, lijkt erop te wijzen dat je er vanuit gaat dat Sram nog mechanisch zou zijn.IWC schreef:waarbij nog op te merken is dat de sram remmen op de cannondale een tamelijk sponzig drukpunt hebbenbartg schreef:De CAAD10 heeft mogelijk het beste alu frame op de markt en klopt in veel opzichten carbo frames uit dezelfde en dikwijls ook uit hogere prijsklassen. Lees er maar eens een paar testen in Fiets op na.... En dan die Black Inc versie : deze afmontage ga je zeer zelden in deze prijsklasse vinden. Ik zou het wel weten...
daar zijn de hydraulische shimano schrijfremsystemen beter
Uit de link:
BRAKE LEVERS
SRAM RED HRD HYDRAULIC
Schrijfrem-racer tussen 2500 en 3500
persoonlijk in de remmen geknepenschefbar schreef:Kan je dit onderbouwen met een test oid? Of is dit persoonlijke ervaring?IWC schreef: ik bedoel de hydraulische sram
m'n fietsenmaker hier heeft er verschillende staan, CAAD10 en CAADX
wil niet zeggen dat het slecht vertraagt, maar mijn voorkeur heeft het hardere Shimano drukpunt
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6291
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
maw, met zoiets nieuws moet je eigenlijk beiden even proberen. gaat toch om het gevoel dat je in je vingers krijgt straks op de fiets.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42134
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Iwc: als ff in de remmen knijpen je enige beoordeling is, is deze waardeloos. Heb je wel eens met schijven gereden?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
daniel1975 schreef:Iwc: als ff in de remmen knijpen je enige beoordeling is, is deze waardeloos. Heb je wel eens met schijven gereden?
lezen !
is een beoordeling van het drukpunt, heb niet geschreven dat het slecht remt, want gereden heb ik deze cannondales niet
mijn eigen CAADX met Shimano BR- RS785 en ST- RS685 (eigen upgrade) heeft een aanmerkelijk harder drukpunt en remt OK met 14 cm schijf voor
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42134
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Drukpunt is instelbaar en op een stilstaande fiets gewoon niet beoordeelbaar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Interessante insteek, dank! Dit is namelik wel precies waar de schoen wringt..JoostG schreef:Waarom zou je het geld wel willen uitgeven aan een carbon frame en niet aan een alu frame? Uiteindelijk wil je geld besteden aan een goede fiets en dat Caad frame zal niet onder doen voor veel carbon frames.
Een carbon frame kan lichter zijn dan een alu frame, maar als gewicht een issue voor je zou zijn, dan had je disc brakes ook achterwege gelaten. Verder vind ik niet dat je kan zeggen dan een carbon frame beter is dan een alu frame. Beter in wat? Ik voel wel een verschil, maar dat wordt ook zeker beïnvloed door banden(spanning), geometrie, zithouding, maar ook zaken als het stuur, zadel en niet te vergeten de looks van de fiets. Ik rijd met een carbon frame niet harder, kan niet eens verder fietsen, stap ook niet frisser af, en zal er ook niet minder vaak mee vallen. De hogere prijs van een carbon frame wil ook niets zeggen over de kwaliteit van het frame zelf. Wij consumenten zien carbon als "more premium" en willen daar dan ook meer voor betalen (ligt dat aan het materiaal of meer aan vakkundige marketing); wie weet is carbon als materiaal zelf veel duurder; wie weet is het bewerken van carbon meer arbeidsintensief. Ik weet het niet, maar deze factoren zullen een belangrijke rol spelen bij de totstandkoming van de prijs.
Moraal van het verhaal? Je kan met een gerust hart die Caad kopen en zal er waarschijnlijk heel veel plezier aan beleven
Comfort staat bij mij gelijk aan carbon, tenminste, dat is hetgeen wat in de winkel wordt verteld. Comfort vangt de schokken op etc. Ik ben 'bang' doordat een CAAD10 geen carbon heeft, minder comfortabel is etc.etc. Is dit puur een mindset, of hebben ze bij cannondale een aantal truukjes toegepast in het frame waardoor een CAAD10 'gelijkwaardig' is qua comfort aan een carbon frame..?
Er zullen zeker verschillen zijn, maar daar zou ik mij niet druk overmaken. Ik heb hier een Caad9 staan, die bij de slechtere weersomstandigheden dienst doet, en waar ik met plezier op spring. In het verleden vond ik hem wat onrustig als ik bijvoorbeeld in de Ardennen afdaalde op een slechte weg. In die tijd geloofde ik nog dat 9 bar the way-to-go was. Enige tijd geleden overgestapt op een andere set up (tubeless en rond de 5.5 bar) en ik had een "nieuwe fiets": nog steeds strak sturend, maar trillingen worden goed gefilterd. Om maar te zeggen dat het frame een rol speelt in het gedrag van de fiets, maar andere onderdelen minstens zo veel.
Vind jij de Caad mooi, dan zou ik er voor gaan. Heerlijk fiets, ziet er erg goed uit, daar ga je plezier aan hebben.
Vind jij de Caad mooi, dan zou ik er voor gaan. Heerlijk fiets, ziet er erg goed uit, daar ga je plezier aan hebben.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 42134
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Misschien zit ik er naast, maar volgens mij heb je nog niet met veel verschillende schijfremmen gereden en je bij de modellen verdiept in de afstellingen.IWC schreef:waar het drukpunt zich bevindt, ja, niet hoe 'hard' het isdaniel1975 schreef:Drukpunt is instelbaar en op een stilstaande fiets gewoon niet beoordeelbaar.
Een sponzig drukpunt kan al komen door een klein luchtbelletje bijvoorbeeld. Ik heb niks tegen shimano schijfjes (zweer erbij op de atb) maar jouw 'test' raakt kant noch wal.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!