Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Schrijfrem-racer tussen 2500 en 3500

IWC
Forum-lid

IWC 12 jan 2015 16:43

MarkVeenstra schreef:
IWC schreef:
bartg schreef:De CAAD10 heeft mogelijk het beste alu frame op de markt en klopt in veel opzichten carbo frames uit dezelfde en dikwijls ook uit hogere prijsklassen. Lees er maar eens een paar testen in Fiets op na.... En dan die Black Inc versie : deze afmontage ga je zeer zelden in deze prijsklasse vinden. Ik zou het wel weten...
waarbij nog op te merken is dat de sram remmen op de cannondale een tamelijk sponzig drukpunt hebben

daar zijn de hydraulische shimano schrijfremsystemen beter
Gaat dat ook op voor de hydraulische Sram Red? Geen ervaring mee, maar het feit dat je expliciet "hydraulische" shimano remmen benoemt, lijkt erop te wijzen dat je er vanuit gaat dat Sram nog mechanisch zou zijn.

Uit de link:
BRAKE LEVERS
SRAM RED HRD HYDRAULIC
ik bedoel de hydraulische sram

schefbar
Forum-lid

schefbar 12 jan 2015 17:03

IWC schreef: ik bedoel de hydraulische sram
Kan je dit onderbouwen met een test oid? Of is dit persoonlijke ervaring?

IWC
Forum-lid

IWC 12 jan 2015 17:16

schefbar schreef:
IWC schreef: ik bedoel de hydraulische sram
Kan je dit onderbouwen met een test oid? Of is dit persoonlijke ervaring?
persoonlijk in de remmen geknepen

m'n fietsenmaker hier heeft er verschillende staan, CAAD10 en CAADX

wil niet zeggen dat het slecht vertraagt, maar mijn voorkeur heeft het hardere Shimano drukpunt

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jan 2015 17:32

maw, met zoiets nieuws moet je eigenlijk beiden even proberen. gaat toch om het gevoel dat je in je vingers krijgt straks op de fiets.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2015 17:35

Iwc: als ff in de remmen knijpen je enige beoordeling is, is deze waardeloos. Heb je wel eens met schijven gereden?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

IWC
Forum-lid

IWC 12 jan 2015 17:46

daniel1975 schreef:Iwc: als ff in de remmen knijpen je enige beoordeling is, is deze waardeloos. Heb je wel eens met schijven gereden?

lezen !

is een beoordeling van het drukpunt, heb niet geschreven dat het slecht remt, want gereden heb ik deze cannondales niet

mijn eigen CAADX met Shimano BR- RS785 en ST- RS685 (eigen upgrade) heeft een aanmerkelijk harder drukpunt en remt OK met 14 cm schijf voor

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2015 21:19

Drukpunt is instelbaar en op een stilstaande fiets gewoon niet beoordeelbaar.

schefbar
Forum-lid

schefbar 12 jan 2015 21:40

JoostG schreef:Waarom zou je het geld wel willen uitgeven aan een carbon frame en niet aan een alu frame? Uiteindelijk wil je geld besteden aan een goede fiets en dat Caad frame zal niet onder doen voor veel carbon frames.
Een carbon frame kan lichter zijn dan een alu frame, maar als gewicht een issue voor je zou zijn, dan had je disc brakes ook achterwege gelaten. Verder vind ik niet dat je kan zeggen dan een carbon frame beter is dan een alu frame. Beter in wat? Ik voel wel een verschil, maar dat wordt ook zeker beïnvloed door banden(spanning), geometrie, zithouding, maar ook zaken als het stuur, zadel en niet te vergeten de looks van de fiets. Ik rijd met een carbon frame niet harder, kan niet eens verder fietsen, stap ook niet frisser af, en zal er ook niet minder vaak mee vallen. De hogere prijs van een carbon frame wil ook niets zeggen over de kwaliteit van het frame zelf. Wij consumenten zien carbon als "more premium" en willen daar dan ook meer voor betalen (ligt dat aan het materiaal of meer aan vakkundige marketing :D ); wie weet is carbon als materiaal zelf veel duurder; wie weet is het bewerken van carbon meer arbeidsintensief. Ik weet het niet, maar deze factoren zullen een belangrijke rol spelen bij de totstandkoming van de prijs.
Moraal van het verhaal? Je kan met een gerust hart die Caad kopen en zal er waarschijnlijk heel veel plezier aan beleven :lol:
Interessante insteek, dank! Dit is namelik wel precies waar de schoen wringt..
Comfort staat bij mij gelijk aan carbon, tenminste, dat is hetgeen wat in de winkel wordt verteld. Comfort vangt de schokken op etc. Ik ben 'bang' doordat een CAAD10 geen carbon heeft, minder comfortabel is etc.etc. Is dit puur een mindset, of hebben ze bij cannondale een aantal truukjes toegepast in het frame waardoor een CAAD10 'gelijkwaardig' is qua comfort aan een carbon frame..?

IWC
Forum-lid

IWC 12 jan 2015 22:03

daniel1975 schreef:Drukpunt is instelbaar en op een stilstaande fiets gewoon niet beoordeelbaar.
waar het drukpunt zich bevindt, ja, niet hoe 'hard' het is

JoostG
Forum-lid

JoostG 12 jan 2015 22:14

Er zullen zeker verschillen zijn, maar daar zou ik mij niet druk overmaken. Ik heb hier een Caad9 staan, die bij de slechtere weersomstandigheden dienst doet, en waar ik met plezier op spring. In het verleden vond ik hem wat onrustig als ik bijvoorbeeld in de Ardennen afdaalde op een slechte weg. In die tijd geloofde ik nog dat 9 bar the way-to-go was. Enige tijd geleden overgestapt op een andere set up (tubeless en rond de 5.5 bar) en ik had een "nieuwe fiets": nog steeds strak sturend, maar trillingen worden goed gefilterd. Om maar te zeggen dat het frame een rol speelt in het gedrag van de fiets, maar andere onderdelen minstens zo veel.
Vind jij de Caad mooi, dan zou ik er voor gaan. Heerlijk fiets, ziet er erg goed uit, daar ga je plezier aan hebben.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2015 23:14

IWC schreef:
daniel1975 schreef:Drukpunt is instelbaar en op een stilstaande fiets gewoon niet beoordeelbaar.
waar het drukpunt zich bevindt, ja, niet hoe 'hard' het is
Misschien zit ik er naast, maar volgens mij heb je nog niet met veel verschillende schijfremmen gereden en je bij de modellen verdiept in de afstellingen.
Een sponzig drukpunt kan al komen door een klein luchtbelletje bijvoorbeeld. Ik heb niks tegen shimano schijfjes (zweer erbij op de atb) maar jouw 'test' raakt kant noch wal.

ronner
Forum-lid

ronner 13 jan 2015 02:19

.l]
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie