Shimano vs Campagnolo
Met 100 rpm wel. En met een 12-25 stuit je op het klassieke probleem... Je schakelt constant tussen binnen en buitenblad. Althans, in de range 28-32 km/uur @ 100 rpm waarop ik veel rijd.
Klopt. En als je dus rustige duurtrainingen moet op lagere snelheden moet je naar het binnenblad. Dat was mijn hele punt. De stelling dat je bij een compact nooit vooraan hoeft de schakelen op het vlakke is voor veel wielertoeristen gewoon niet houdbaar. Met een 34 zit het schakelpunt zo rond de 28 km/uur gemiddeld. Een vrij typische snelheid voor een niet-bovengemiddelde wielertoerist die een duurtraining afwerkt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27
Ach wat is een triple dan toch makkelijk. Een 52(of 50)- 39 en 30 voorblad samen met een 12 - 23 of 12 - 25 cassette daar kan je overal de voeten mee uit. En in extreme gevallen kan er, zonder veel sleutelen,nog altijd een cassette op tot 28 of 30 tanden.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90
Triple is vooral heel lelijk.

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Harryfietst
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 15 jul 2014 22:00
- Locatie: Groningen
Dat probleem had ik ook Havana. Ik heb nu een 39 gemonteerd ipv een 34. Voor hier in Nederland goed te doen, zonder al te veel schakelen met m'n voorderrie. Als ik naar het buitenland ga dan zet ik de 34 er wel weer op.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Niet helemaal on-topic, maar +1 voor de 39 i.p.v. de 34 voor op 't vlakke.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
De moraal van het verhaal: Campa en Shimano zijn met hun 4 armige cranksets slim bezig aangezien je makkelijk kettingbladen kunt vervangen zonder het probleem van steek 110 en 130.
Sram is nog niet zo ver, dus is het handig om naast een compact ook een dubbel te hebben voor ritjes in de polder.
Sram is nog niet zo ver, dus is het handig om naast een compact ook een dubbel te hebben voor ritjes in de polder.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29