Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welke zitvlak creme?

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 25 jun 2014 21:54

Als ik last van mijn zitvlak heb gebruik ik voor lange ritten:

Sonstige Eules Gesäßcreme

Fantastisch spul, mn door de foto van Eule (was volgens mij de soigneur van t-mobile) die op de pot prijkt. Ik stel me dan generaties Duitse wielrenners voor, vol dope geprepareerd, en de billetjes ,nadat ze door Eule onder handen zijn genomen, volgeklatst met zijn eigen ontwikkelde Gesäßcreme. Ik ervoer een diepe verbondenheid met der Jan, toen ik voor het eerst met de koersbroek op de knieën mijn eigen achterwerk onder handen nam... aanrader!

Grtz

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 jun 2014 22:13

Ik smeer niet altijd, alleen als ik last heb of mijn huid heel droog is.

Dan assos en ik heb ook le tour. Prima spul ook.
weinig opbrengen

ik kan me de alergische reacties van assos wel voorstellen, bij mij koelt het ook als ik het op smeer, als je daar niet lekker tegen kan. Erna wel eens bephanten als een soort repair creme.

Alex Slok
Forum-lid

Alex Slok 29 jun 2014 10:21

Als je het leest krijg je een beetje het wij-van-wc-eend gevoel :-)

Ronald V
Forum-lid

Ronald V 03 jul 2014 19:39

Onlangs kreeg ik een sample potje Squirt Barrier Balm. Inderdaad,. het merk van de Dry Lube voor de ketting! Maar de Barrier Balm is echt voor het zitvlak. ;-)

Mijn eerste indruk is erg positief! Deze voelt droog aan, en werkt desinfecterend.

Vooral dat droog aanvoelen vind ik een belangrijk pluspunt. Zeker bij warme omstandigheden. Assos creme bijvoorbeeld, werkt in het begin verkoelend, maar vind ik na verloop van tijd juist broeierig aanvoelen.

Inmiddels heb ik een grote pot Squirt Barrier Balm besteld voor de meerdaagse Transalp. Die start binnenkort.
Na de Transalp kan ik jullie nog informeren over deze "meerdaagse test".

Dit is het produkt dat ik bedoel:http://www.squirtlube.com/products/barrierbalm.html

Transalp2011
Forum-lid

Transalp2011 22 jul 2014 11:08

Mensen, ik ben redelijk nieuw hier, maar helpt die creme ook tegen puisten? Ik heb er een hele tijd geen last van gehad maar nu weer wel vlak bij mijn zitbotten. Trek altijd een schone broek aan (bioracer en giordana). Wil de creme/zalf wel proberen maar moet een idee hebben dat het ook gaat helpen.

Ronald V
Forum-lid

Ronald V 06 aug 2014 12:02

De Transalp 2014:
Zeven dagen van 6 tot 9 uur in het zadel. Weersomstandgheden van nat en koud, tot broeierig warm. Perfecte testomstandigheden dus.

Met Squirt Barrier Balm zijn we zonder zadelproblemen de Transalp doorgekomen. Dat rijdt toch een stuk prettiger; ook zonder zadelpijn is de Transalp al zwaar genoeg.

Zeker voor mijn vrouw, die gevoeliger is voor zadelpijn dan ik, heeft de Barrier Balm bijgedragen aan een mooie Transalp!

Ronald V
Forum-lid

Ronald V 06 aug 2014 12:09

Transalp2011 schreef:Mensen, ik ben redelijk nieuw hier, maar helpt die creme ook tegen puisten? Ik heb er een hele tijd geen last van gehad maar nu weer wel vlak bij mijn zitbotten. Trek altijd een schone broek aan (bioracer en giordana). Wil de creme/zalf wel proberen maar moet een idee hebben dat het ook gaat helpen.
Wij hebben daar zelf normaal gesproken geen last van. Met barrier Balm hebben we er in ieder geval ook geen last van gekregen.

Ik zou gewoon eens zo'n potje proberen. Het is in ieder geval droge creme, en werkt desinfecterend. Dat lijkt me al goed om puisten te voorkomen.

Transalp2011
Forum-lid

Transalp2011 07 aug 2014 22:00

Ronald, hebben jullie de Transalp als mix team gereden? Was weer goed koud zag ik. Ik wil Volgend jaar weer poging doen.

Ronald V
Forum-lid

Ronald V 02 sep 2014 14:29

Transalp2011 schreef:Ronald, hebben jullie de Transalp als mix team gereden? Was weer goed koud zag ik. Ik wil Volgend jaar weer poging doen.
Ja! Voor de eerste keer als mixteam gereden, en dat is goed bevallen. Heel anders als mijn vorige 2 keer als masters-team. Volgend jaar? Wij overwegen ook om volgend jaar nóg een keer te gaan samen.

Het weer was nat, koud, maar ook warm en benauwd,... we hebben alles gehad. Perfecte omstandigheden voor een test van de Barrier Balm! Hoewel ik liever warm en zonnig weer gehad zou hebben,... ;-)

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 sep 2014 16:27

Mag ik vragen waar je die squirt barrier balm koopt? Ben wel nieuwsgierig.

Ronald V
Forum-lid

Ronald V 18 sep 2014 10:55

Hanz Bé schreef:Mag ik vragen waar je die squirt barrier balm koopt? Ben wel nieuwsgierig.
Ik heb de creme aangeschaft via: bikexperto/

Plaats reactie