Welke zitvlak creme?
Ik heb twee jaar geleden Duchenne Heroes gereden, 7x100 km offroad.
Wat ze daar toen aanraadden: overdag second skin of vaseline, na de race de boel insmeren, als alles nog heel is met Sudocreme, als het niet meer heel is, Bepanthen.
Ik heb gelukkig nergens last van gehad!
Wat ze daar toen aanraadden: overdag second skin of vaseline, na de race de boel insmeren, als alles nog heel is met Sudocreme, als het niet meer heel is, Bepanthen.
Ik heb gelukkig nergens last van gehad!
Na jarenlang met goed gevolg assos creme te hebben gebruikt ging het vorig jaar ineens akelig irriteren.
Terug naar de good old Vaseline dus,ook wel 'schompusvet' genaamd.
Daar zit verder niks geen parfum of wat voor onnodige toevoeging op welk gebied dan ook in.
Let bij problemen ook even op de zeep en shampoo die je gebruikt en op wasverzachters ed.
De ellende van irritatie kan ook ontstaan door de zeepresten die na het wassen achterblijven in je zeem .
Terug naar de good old Vaseline dus,ook wel 'schompusvet' genaamd.
Daar zit verder niks geen parfum of wat voor onnodige toevoeging op welk gebied dan ook in.
Let bij problemen ook even op de zeep en shampoo die je gebruikt en op wasverzachters ed.
De ellende van irritatie kan ook ontstaan door de zeepresten die na het wassen achterblijven in je zeem .
Zij is ook tegen
Sluit me aan bij "Sloeren" ; Na vele dure pogingen qua potjes en tubes (al na 80km last) ook uitgekomen bij deze combinatie.... gewoon een pot uierzalf of vasaline kopen + Sudocreme bij irritatie.... vorig jaar rondje IJsselmeer 260km geen last gehad...sloeren schreef:Vaseline, lekker klodderen. Zinkzalf (Sodocreme) bij irritatie.
Ik meen dat Uierzalf niet goed is, want deze dicht de poriën af en zo kan/kunnen het zweet/bacteriën niet naar buiten en gaat het ontsteken.
Hier alleen Assos creme voor het fietsen en na het fietsen Conotrane, niet erg bekend in Nederland, maar als tip gekregen van enkele LEL rijders. In de UK is dit erg populair.
Hier alleen Assos creme voor het fietsen en na het fietsen Conotrane, niet erg bekend in Nederland, maar als tip gekregen van enkele LEL rijders. In de UK is dit erg populair.