Welke zitvlak creme?
Goed woord is dat tochsloeren schreef:Vaseline, lekker klodderen. Zinkzalf (Sodocreme) bij irritatie.
Heb zelf nergens last van ook niet 20 dagen mtb bij plus 30 graden.
Ik heb het idee dat veel smeren helemaal niet zo ok oplossing is. Huid wordt week, poriën dicht. Vroeger met die oude zemen had je niet veel andere keuze anders fietste je gewoon met een stuk spaanplaat in je broek.
Goed wassen met desinfecterende zeep en heel goed afspoelen. Niet alleen na de rit maar zorg ook als je op de fiets stapt dat de boel schoon is. Iedere rit schone broek aan. Zadel goed afstellen. Broeken zonder naadjes op ongewenste plekken
Potje sudocrem heb ik altijd in huis en mee op vakantie maar als ik het 1 keer in de drie jaar gebruik is het veel. Mei 2010 was de laatste keer
Ik moet ook echt niet smeren, wordt het alleen erger van (puisten, week inderdaad). Hooguit bij irritatie 's nachts wat zinkzalf. Maar op de fiets: no way. Inderdaad goede broek & goede hygiëne, da's genoeg. Ben ik 10.000 km Afrika mee doorgekomen.
Louise
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Ik heb sinds een half jaar ook last van schuurplekken en dan waar "mijn zakie" en de binnenkant van mijn benen elkaar raken. Schuurplekken op je zak, daar word je als man echt niet vrolijk van 
Eerder had ik er nooit last van en kon ik rustig 8 uur op de fiets zitten. Voor de 11 stedentocht had ik voor de zekerheid die Assos crème gekocht, maar het mocht niet baten. Vorig jaar wel 2 dezelfde bibs gekocht, die nu in principe mijn favoriete zijn en ik dus ook het vaakst aan heb, maar nu ben ik toch bang dat dat de boosdoeners zijn.
Eerder had ik er nooit last van en kon ik rustig 8 uur op de fiets zitten. Voor de 11 stedentocht had ik voor de zekerheid die Assos crème gekocht, maar het mocht niet baten. Vorig jaar wel 2 dezelfde bibs gekocht, die nu in principe mijn favoriete zijn en ik dus ook het vaakst aan heb, maar nu ben ik toch bang dat dat de boosdoeners zijn.
Denk dat het hem daar inderdaad in zit, af en toe moet ik hem weer even omhoog trekken zodat de stof tussen been en zak komt, als dat het geval is wrijft de huid daar natuurlijk niet tegen elkaar. Jammer, want vind het voor de rest wel hele fijne broeken (mavic helium), maar ga nu toch andere bestellen.nijkie schreef:Broek moet strak zitten dat voorkomt ook een hoop problemen.
Mijn persoonlijke ervaring met de Assos creme was irriterende jeuk: ergo een gloeiende allergisch reactie. Nu gewoon een likje sudo als het nodig is.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Beetje gloeien doet het sowieso, er zit menthol in, volgens mij is dat leuk voor de vorm, dan voelt het net alsof het iets bijzonders doet. Verder heb ik er de twee keer dat ik heb heb gebruikt er naderhand geen last van gehad.
Overigens net de Sportful comfort bib besteld, las in een aantal reviews dat het een goede broek is met een strakke fit, dus geen schurende bende meer als het goed is
Overigens net de Sportful comfort bib besteld, las in een aantal reviews dat het een goede broek is met een strakke fit, dus geen schurende bende meer als het goed is
Gewoon niet smeren. Goede broek, juiste zadel en gaan...
Eerder schuurde m'n kont van het lijf af. Nu met goede Assos broek en zonder zalf nooit problemen. Ook niet met meerdere dagen lang achter elkaar. Maar goed... De Assos zalf verfriste wel lekker
. Toen ik het probeerde...
Eerder schuurde m'n kont van het lijf af. Nu met goede Assos broek en zonder zalf nooit problemen. Ook niet met meerdere dagen lang achter elkaar. Maar goed... De Assos zalf verfriste wel lekker