Voordeel als je er naar toe gaat is dat je goedkoper uit bent (btw) en je aanpassingen veel voordeliger zijn (upgrades, pedalen, etc. voor weinig, als je ophaalt krijg je ook een zadeltas met toebehoren en bonuspunten). Mijn advies is; kijk gelijk ook even naar de andere fietsen, bijvoorbeeld de Xeon RS of CSL. De prijs is wel wat hoger.Matedeor schreef:Bedankt voor jullie advies. Ik ga binnenkort even kijken in Bocholt, is maar een uur rijden bij ons vandaan kwam ik achter. Zal denk ik gaan tussen de rose pro sl-2000 of de 3000, als ze mij bevallen.
Racefiets circa 1200 euro
-
- Forum-lid
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
Een bezoek aan Biketown Rose in Bocholt is altijd leuk. Voordeel is verder dat je goed wordt gemeten. Het prijsverschil is 2% door lagere BTW in Duitsland, dat werkt alleen maar als je daar koopt.
Even goed kijken naar andere types dan de PRO-SL kan de moeite zeker waard zijn. De Xeon-RS is duurder, maar heeft over het algemeen betere onderdelen (bv de wielen). Ik kan natuurlijk niet over je geld beslissen, maar het kan te overwegen zijn. Met bv de Rose Pro-SL 3000 koop je een ultegra 6800. Is net zo duur als een Xeon RS 2000 met 105 (maar nog wel de 10 sp van 105).
Mag ik je nog meegeven om nog eens te denken of je echt een tripple nodig hebt? Met een compact cranckstel kun je meestal goed uit de voeten in heuvelachtig gebied. Je kan voor een echte bergrit net zo makkelijk een klimcassette monteren, dan ben je er ook. Met een dubbel cranckstel en een 12/25 cassette kom je een dag in Limburg echt wel goed door.
Even goed kijken naar andere types dan de PRO-SL kan de moeite zeker waard zijn. De Xeon-RS is duurder, maar heeft over het algemeen betere onderdelen (bv de wielen). Ik kan natuurlijk niet over je geld beslissen, maar het kan te overwegen zijn. Met bv de Rose Pro-SL 3000 koop je een ultegra 6800. Is net zo duur als een Xeon RS 2000 met 105 (maar nog wel de 10 sp van 105).
Mag ik je nog meegeven om nog eens te denken of je echt een tripple nodig hebt? Met een compact cranckstel kun je meestal goed uit de voeten in heuvelachtig gebied. Je kan voor een echte bergrit net zo makkelijk een klimcassette monteren, dan ben je er ook. Met een dubbel cranckstel en een 12/25 cassette kom je een dag in Limburg echt wel goed door.
Maximale budget is wel echt rond de 1350 euro. Ja ik ga denk dat ik toch gewoon voor de compact, voor de paar keer dat ik in de bergen rij is dat wel te doen. Zie dat de 105 10 speed is en de ultegra 6800 11 speed, dat kan ook nog een afweging zijn. BTW had ik inderdaad nog niet aan gedachtSwedish Chef schreef:Een bezoek aan Biketown Rose in Bocholt is altijd leuk. Voordeel is verder dat je goed wordt gemeten. Het prijsverschil is 2% door lagere BTW in Duitsland, dat werkt alleen maar als je daar koopt.

-
- Forum-lid
Als je rond openingstijd daar bent dan valt het naar mijn ervaring wel mee met wachttijden. Geen idee of er morgen veel mensen naar de winkel gaan of dat ze liever de fiets pakken na al die regen. Wachten is daar ook niet heel vervelend, genoeg te zien en te koop.
Ik zie zelfs een mooie aanbieding van de XEON-CRS 2000 LTD. Die zou ook wel eens binnen budget kunnen komen als er 2 % afgaat. Ik wil je niet gek maken, maar dat is een fijn frame ....
Ik zie zelfs een mooie aanbieding van de XEON-CRS 2000 LTD. Die zou ook wel eens binnen budget kunnen komen als er 2 % afgaat. Ik wil je niet gek maken, maar dat is een fijn frame ....
Ah bedankt die had ik niet nog niet gezienSwedish Chef schreef:Als je rond openingstijd daar bent dan valt het naar mijn ervaring wel mee met wachttijden. Geen idee of er morgen veel mensen naar de winkel gaan of dat ze liever de fiets pakken na al die regen. Wachten is daar ook niet heel vervelend, genoeg te zien en te koop.

-
- Forum-lid
Ik ben zelf net als jij 1,83 m maar heb lange benen (bbl = 91 cm) en rijdt op een 59 cm frame. Mss nog even goed laten bekijken wat het beste past bij hoe je wilt zitten.
Have fun morgen, ben benieuwd
Have fun morgen, ben benieuwd
Het is de Rose Xeon rs-2000 2014 geworden voor 1350 euro in zwart/rood. Pedalen kreeg ik er gratis bij en ook een extra bidon houder. Over circa 5 weken ophalen
. Had hem de vorige dagen nog niet gezien via internet, over het hoofd gezien denk ik. Moest wel ruim een uur wachten omdat andere mensen net voor ons waren, wat lang duurde. Maar daarna vriendelijk geholpen (in het Nederlands) en opgemeten. Had een vrij standaard maat en frame 57. Uiteindelijk voor 11-28 cassette gekozen, heb ik hopelijk genoeg aan.
Bedankt voor de hulp!

Bedankt voor de hulp!
-
- Forum-lid
Mooi, gefeliciteerd, Wachten duurt lang he?
-
- Forum-lid
haha, heb tijdens de wachtperiode bij mijn fiets ook van alles gecheckt en veranderd.
Vanwaar de twijfel om toch een tripple te nemen? Je bent nog hartstikke jong, ik neem aan dat je sterk bent. Die heuvels in Limburg, de Ardennen of de Eifel kun je makkelijk met een compact aan. Helemaal ook met een 28 als grootste kransje. (dat is wel erg royaal, meer een bergcassette. Voor het vlakke en een enkele keer heuvels kun je prima met 12/25 uit de voeten.
Ik ben dit jaar van een tripple naar een compact gegaan, dat was een makkie (ben 45, wel fit, maar zeker niet meer zo sterk als op mijn 24ste. Bij de tripple gebruikte ik eigenlijk het binnenblad al niet meer. Met mijn huidige fiets Ik heb nog maar 1 keer 34 x 25 gebruikt, dat was op een klim (voor de kenners, die naar het voetbalveld) in de buurt van Tecklenburg. Met een grootste kransje van 28 fiets je nog tegen een lantaarnpaal omhoog.
Vanwaar de twijfel om toch een tripple te nemen? Je bent nog hartstikke jong, ik neem aan dat je sterk bent. Die heuvels in Limburg, de Ardennen of de Eifel kun je makkelijk met een compact aan. Helemaal ook met een 28 als grootste kransje. (dat is wel erg royaal, meer een bergcassette. Voor het vlakke en een enkele keer heuvels kun je prima met 12/25 uit de voeten.
Ik ben dit jaar van een tripple naar een compact gegaan, dat was een makkie (ben 45, wel fit, maar zeker niet meer zo sterk als op mijn 24ste. Bij de tripple gebruikte ik eigenlijk het binnenblad al niet meer. Met mijn huidige fiets Ik heb nog maar 1 keer 34 x 25 gebruikt, dat was op een klim (voor de kenners, die naar het voetbalveld) in de buurt van Tecklenburg. Met een grootste kransje van 28 fiets je nog tegen een lantaarnpaal omhoog.
Stuurlint gaat sowieso nog van rood naar zwartSwedish Chef schreef:haha, heb tijdens de wachtperiode bij mijn fiets ook van alles gecheckt en veranderd.

-
- Forum-lid
Een triple zou ik zelf niet doen, ik vind de bredere trapas (Q factor) niet prettig bij het trappen. Liever heb ik mijn pedalen recht onder mij, zonder hoek naar buiten. Zelf pas ik mijn verzetten van mijn compact 34/50 12-29 nooit aan en rijd op het vlakke, de Posbank, Zuid Limburg en in de bergen.Matedeor schreef:Twijfelaar dat ik ben ga ik denk ik toch nog even bellen voor een triple. Wachten duurt inderdaad lang.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014