Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eindelijk..... op zoek naar een nieuwe racefiets

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 09 mei 2014 20:07

@spokes Je hebt een punt hoor daar niet van, maar we hadden ook gewoon kunnen roepen dat we op basis van zijn verhaal weinig gericht advies kunnen geven.

Overigens ben ik aan het twijfelen geslagen over mijn eigen keuze (de fiets heb ik nog niet) omdat ik gevoelsmatig toch te weinig tijd heb genomen om met te verdiepen en proef te rijden vwb geometrie van fietsen.

Luc Krabben
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 19:37

Luc Krabben 17 mei 2014 22:09

Dit was mijn eerste kennismaking met het forum. Het heeft nog al wat teweeg gebracht. Ik wist niet dat dit medium tot zoveel maar ook tot zoveel verschillende reacties zou leiden. Ik bekijk het maar positief dat iedereen de moeite heeft genomen om het bericht te lezen en er op te reageren. Met een aantal reacties kon ik natuurlijk niets. Met een aantal reacties ook zeker wel. Bedankt allemaal!

De twijfel van het afgelopen jaar zat hem vooral ik het niet kunnen kiezen. Ik wilde bij de aanschaf van een nieuwe fiets ook echt de juiste keuze maken en ik wilde daarom ook gebruikers ervaringen erbij betrekken. Voor sommigen van jullie stelde ik een 'domme' vraag maar deze was welgemeend omdat ik door de bomen het bos niet meer kon zien. Wil ik een Wilier, een Bianchi een Canyon, een Bulls, een Derosa een... wil ik een triple, een compact, en dan met 50 - 34 of 52 - 36? Wat is dan een passende cassette? 12 -25, 11-28 of twee cassettes 1 voor in Nederland en een bergverzet voor in de bergen. Wat zijn goede basis wielen? Flucrum 3, quattro of toch bijvoorbeeld Mavic Ksyrium W=Equipe of Elite? Ik wilde met mijn vraag juist zoveel mogelijk open houden, wilde juist geïnformeerd worden door gebruikers en niet alleen door verkopers. Ik beschik niet over heel veel kennis en wilde dit door het forum uitbreiden. Ook wilde ik graag gebruikerservaringen van goede fietszaken horen. Door de reacties kwam ik wel op nieuwe overwegingen bijvoorbeeld over het crankstel. Wanneer ik over een compact dacht, dacht ik alleen aan een 50 - 34. Maar door dit forum ging ik ook nadenken over 52 - 36.


Ik hoop dat een volgende gebruiker die ook niet zoveel kennis heeft van fietsen en de techniek ervan ook zijn/haar 'domme vragen' kan posten en dat hij/zij door de forumleden geholpen of geadviseerd kan worden, Niet iedereen beschikt over al die kennis en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor. het delen van de kennis. Het deed met goed dat er ook zeker veel begrip is voor mensen zoals ik, die niet zo in deze materie thuis zijn. Nogmaals dank voor jullie adviezen en wijze raad.

Het is een Derosa Merak geworden, compact, 6800 Ultegra, Fulcrum wielen.

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 17 mei 2014 22:41

En nu verwachten "we" ook nog een foto!

STORCK911
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2014 21:43

STORCK911 17 mei 2014 23:30

@ Luc krabben, chapeau voor de zeer volwassen reactie na alle onzin (ant) woorden.

Veel plezier met je aankoop!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 mei 2014 05:46

Proficiat Luc met je keuze, tevens met je goede reactie.
Ben je bij Salden geweest, voor die E2000,- stond die fiets daar nl op een nieuwe eigenaar(s) te wachten.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 18 mei 2014 06:28

Mooi werk, nu de foto's. Ben benieuwd.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 18 mei 2014 08:56

Luc Krabben schreef:Ik hoop dat een volgende gebruiker die ook niet zoveel kennis heeft van fietsen en de techniek ervan ook zijn/haar 'domme vragen' kan posten en dat hij/zij door de forumleden geholpen of geadviseerd kan worden, Niet iedereen beschikt over al die kennis en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor. het delen van de kennis. Het deed met goed dat er ook zeker veel begrip is voor mensen zoals ik, die niet zo in deze materie thuis zijn. Nogmaals dank voor jullie adviezen en wijze raad.
+1 mooi gezegd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16128
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mei 2014 09:49

Luc Krabben schreef:...

De twijfel van het afgelopen jaar zat hem vooral ik het niet kunnen kiezen. ........

Het is een Derosa Merak geworden, compact, 6800 Ultegra, Fulcrum wielen.
Dan heb je erg goed gekozen.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 18 mei 2014 13:18

Alex Slok schreef:
Luc Krabben schreef:Ik hoop dat een volgende gebruiker die ook niet zoveel kennis heeft van fietsen en de techniek ervan ook zijn/haar 'domme vragen' kan posten en dat hij/zij door de forumleden geholpen of geadviseerd kan worden, Niet iedereen beschikt over al die kennis en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor. het delen van de kennis. Het deed met goed dat er ook zeker veel begrip is voor mensen zoals ik, die niet zo in deze materie thuis zijn. Nogmaals dank voor jullie adviezen en wijze raad.
+1 mooi gezegd.
+1, sterke reactie, en heel veel veilige km's toegewenst. Na een goed advies is een foto "verplicht" op dit forum, maar of we daar in dit geval van kunnen spreken is een open vraag... ;)
Afbeelding

spokes
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 feb 2013 11:28

spokes 20 mei 2014 15:25

@ Luc, keurige post en mooie reactie om het onderwerp netje af te sluiten, mijn compliment!

Ik kan een kleine "natrap" toch niet laten. Ondanks dat ik volgens mij nergens onaardig ben geweest, maar ook nergens serieus advies heb gegeven (want op basis van de startpost kon ik dat niet) heb ik mij in de discussie gemengd over het wel/niet geven van een (goed) advies voor een nieuwe fiets. Ik zal niet snel iemand een fiets aanpraten als ik uit de vraag niet duidelijk de juiste vragen haal, in jouw geval was daar sprake van. Dan is mijn advies: koop geen fiets die iemand anders die je niet kent je adviseert. Het zal vaak best goed gaan, maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan en je vergeeft het jezelf nooit meer, had ik maar.....
Het leuke is dat je dat uiteindelijk ook hebt gedaan, goed zo.

Wat dan wel jammer is, is dat er nooit inhoudelijk ingegaan is op vragen opmerkingen of suggesties waardoor jij als de ts de discussie beter had kunnen sturen. Wat mij betreft is het een vermakelijk topic geworden waar jij uiteindelijk niets nieuws uit gehaald hebt wat niet ergens anders op dit forum te vinden was. Sterker nog je hebt uiteindelijk alle adviezen in dit topic naast je neergelegd en zelf iets gekozen. Je had ons dus helemaal niet nodig. Niet erg, ook geen verwijt, gewoon een constatering.

Plaats reactie