Velglint: Plakken vs. losliggend Nylon
Ik heb wel eens bij gebrek aan beter een soort "ducktape" gebruikt van 18mm breed. Ik had een kunststof lint welke 2 x een ventiel afscheurde op mijn ATB. Toe ik geen Velox te pakken kon krijgen heb ik dit toen uit nood gebruikt omdat ik zo graag wilde gaan fietsen die dag. Daarna nog ruim een jaar mee gereden zonder problemen
.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid
Je zou natuurlijk ook de hele "welk lint" discussie overboord kunnen gooien en veloplugs http://veloplug.com/ in je wielen proppen .... Ik kijk er al lang met een schuin oog naar... Iemand met ervaring?

-
- Forum-lid HC
Ik gebruik notubes plaklint twee lagen voor de racer 1 voor de mtb.
mocht je een velg band combo hebben die er moeilijk opgaat is dat na dit lint waarcshijnlijk opgelost.
nog een plus het weegt slecht 10 gram per wiel
bij een spaak nastellen met interne nippel kan je weer opnieuw plakke .
wel bij plaklint de binnenkant van de velg goed opschuren, zodat eventuele scherpe randen het lint niet kapot drukken.
mocht je een velg band combo hebben die er moeilijk opgaat is dat na dit lint waarcshijnlijk opgelost.
nog een plus het weegt slecht 10 gram per wiel
bij een spaak nastellen met interne nippel kan je weer opnieuw plakke .
wel bij plaklint de binnenkant van de velg goed opschuren, zodat eventuele scherpe randen het lint niet kapot drukken.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Ben het met de meeste mensen eens: katoen is het beste, maar de huidige nylon linten zijn beter dan die van vroeger.
Het grote voordeel van katoenen plaklint is dat het niet kan gaan schuiven zodat de scherpe randen van de spaakgaten in de velg niet bloot komen te liggen. Katoenen plaklint isoleert ook beter tegen hitte (afdalingen). De meeste mensen nemen nylon omdat dat praktischer is (makkelijker te verwijderen en aan te brengen).
Het grote voordeel van katoenen plaklint is dat het niet kan gaan schuiven zodat de scherpe randen van de spaakgaten in de velg niet bloot komen te liggen. Katoenen plaklint isoleert ook beter tegen hitte (afdalingen). De meeste mensen nemen nylon omdat dat praktischer is (makkelijker te verwijderen en aan te brengen).
Website: https://www.maatwielen.nl