Rustperiode of niet?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Ik lees juist regelmatig dat je nooit een paar weken voor 100% moet stoppen maar je beter een 'rust' periode in kan lassen met max. 1 á 2 ritten per week op zeg eens 50% Karvonen.
Ik kan me voorstellen dat km vreters die ineens stoppen last krijgen van pijntjes en andere ongemakkelijkheden, je lichaam is nu eenmaal gewend aan een bepaald inspanningsniveau...
Ik kan me voorstellen dat km vreters die ineens stoppen last krijgen van pijntjes en andere ongemakkelijkheden, je lichaam is nu eenmaal gewend aan een bepaald inspanningsniveau...
Als ik niks doe dan gaat idd alles pijn doen na een week of 2
Lijkt wel of m`n kniëen doorbreken en zeik ik me af en toe bijna in de broek van de pijn , ook krijg ik dan last van rugpijn en pijn in de nek.
Dit jaar heb ik me ook echt voorgenomen om bezig te blijven.
fietsen als het kan en anders in de sportschool om toch die 5 dagen sporten vol te maken
Lijkt wel of m`n kniëen doorbreken en zeik ik me af en toe bijna in de broek van de pijn , ook krijg ik dan last van rugpijn en pijn in de nek.
fietsen als het kan en anders in de sportschool om toch die 5 dagen sporten vol te maken
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
5 dagen sport is dan weer overdreven denk ik.. als je toch je lichaam rust wil geven, verlaag de intensiteit dan. Met 2 a 3 lichte trainingen is het ook al goed.peter1981 schreef:Als ik niks doe dan gaat idd alles pijn doen na een week of 2
ja in principe als ik 2 a 3 trainingen in de week doe dan zullen de pijntjes ook wel weg blijven.
Alleen is de sportschool niet zo intensief en is maar anderhalf uur per keer dus heb ik zoiets van dan wil ik toch graag gewoon die 5 dagen aanhouden.
Het is ook niet dat ik een rustperiode wil hebben maar het is meer dat het weer gewoon te slecht wordt om 4 a 5 uur te gaan trainen buiten
Alleen is de sportschool niet zo intensief en is maar anderhalf uur per keer dus heb ik zoiets van dan wil ik toch graag gewoon die 5 dagen aanhouden.
Het is ook niet dat ik een rustperiode wil hebben maar het is meer dat het weer gewoon te slecht wordt om 4 a 5 uur te gaan trainen buiten
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Nou die van ons is net 2 weken maar stilzitten doe ik niethavana schreef:Je kan ook een kind nemen, dan zit je na de geboorte meestal ook wel een paar weken stil.

Zo erg heb ik het gelukkig niet, maar zo getraind ben ik dan ook niet. Toch merk ik wel dat mijn lichaam behoefte heeft aan beweging. Noodgedwongen ziek thuis geweest maar het is net of mijn benen zich dood vervelen.peter1981 schreef:Als ik niks doe dan gaat idd alles pijn doen na een week of 2
Vijf keer in de week sporten lukt me zelfs hoogzomer niet eens. Zeker niet als het trainingen van 4 uur moeten zijn, jezus man, dat is topsport! Maar zo in de winter is mijn ideaal 1 x fietsen, 1 x schaatsen en dan nog 1 dag iets anders. Tacx, sportschool of desnoods toch nog een stukje fietsen. Helaas lukt dit ook niet altijd.
De winter wordt voor mij noodgedwongen een rustperiode en misschien is dat ook wel goed eigenlijk.
Veni. Vidi. Fietsie.
havana schreef:In de herfst heb je altijd wel een paar weken met (extreem) slecht weer. Dat zijn (voor mij) de ideale weken zonder fiets. Dat gezegd hebbende, ik schaats in de winter en herfst, dus helemaal stil zit ik niet. Maar ik heb nu al > 2 weken geen fiets aangeraakt.
Je kan ook een kind nemen, dan zit je na de geboorte meestal ook wel een paar weken stil.
Volgens mij is dit niet de reden om een kind te nemen..meestal neem je een kind zodat je, achter het fietstoeltje op het stuur , een beetje uit de wind zit.

-
- Forum-lid
Ik kwam vorige week vrijdag op een rondje om Apeldoorn tot twee keer toe het zelfde echtpaar tegen, zij op de mountainbike, hij op de racer, met daar achter een karretje.Arno357 schreef:havana schreef:In de herfst heb je altijd wel een paar weken met (extreem) slecht weer. Dat zijn (voor mij) de ideale weken zonder fiets. Dat gezegd hebbende, ik schaats in de winter en herfst, dus helemaal stil zit ik niet. Maar ik heb nu al > 2 weken geen fiets aangeraakt.
Je kan ook een kind nemen, dan zit je na de geboorte meestal ook wel een paar weken stil.
Volgens mij is dit niet de reden om een kind te nemen..meestal neem je een kind zodat je, achter het fietstoeltje op het stuur , een beetje uit de wind zit.
Was wel nieuwsgierig geworden en even flink op de pedalen om in te halen.
En jawel een klein kindje in het karretje, ze moeten het natuurlijk niet te leuk vinden, anders rij je met een kind van 8 rond in je bakkie.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Harder je best doenpeter1981 schreef:Alleen is de sportschool niet zo intensief en is maar anderhalf uur per keer dus heb ik zoiets van dan wil ik toch graag gewoon die 5 dagen aanhouden.

Cardio krijg ik gewoon niet voor elkaar in een sportschool
Dus geen spinning geen crosstrainers enz enz
Puur voor even klein beetje de hartslag omhoog te krijgen even 5 a 10 min op de crosstrainer en dan ga ik krachttrainingen doen.
Ik vind cardio dan ook overbodig voor mezelf aangezien ik nog altijd doe fietsen
En met het intensieve is het natuurlijk maar hoe hard je doet trainen op de fiets maar van de 5 trainingen per week rij ik toch wel een keer of 2 volle bak en dan is 4 a 5 uur op een fiets niet te vergelijken met een anderhalf uur krachttraining in de sportschool
Dus geen spinning geen crosstrainers enz enz
Puur voor even klein beetje de hartslag omhoog te krijgen even 5 a 10 min op de crosstrainer en dan ga ik krachttrainingen doen.
Ik vind cardio dan ook overbodig voor mezelf aangezien ik nog altijd doe fietsen
En met het intensieve is het natuurlijk maar hoe hard je doet trainen op de fiets maar van de 5 trainingen per week rij ik toch wel een keer of 2 volle bak en dan is 4 a 5 uur op een fiets niet te vergelijken met een anderhalf uur krachttraining in de sportschool

Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- Coulthard1984
- Forum-lid
Altijd weer die profs erbij.....
Die rusten vooral om het het (zoals hierboven al vermeld) mentale aspect.
Rust is niet per definitie goed!
Immers als je 4 weken aan de kant gaat staan, is je lang opgebouwde conditie voor een aardig deel weer naar de vaantjes.
Of je rust nodig hebt heeft te maken met ziekte, mentale gesteldheid (stress), maar niet met lichamelijk rust perse omdat het moet.
Je focus verleggen naar een andere vorm van (duur)training is uiteraard niet verkeerd, sterker nog; aan te raden!
Om de profs er maar even bij te pakken, die gaan in okt/nov veel duur doen en ook wat krachttraining. Er zijn er zelfs die bijv. gaan langlaufen, zwemmen of zelfs hardlopen.... Maar wel de (duur)conditie op peil houden!
Dat zou jij bijv. ook op een bepaalde manier kunnen gaan doen; ga eens zwemmen, of hardlopen (pas om met blessures). En wat er ook veel doen; het bos in met de mtb.
Die rusten vooral om het het (zoals hierboven al vermeld) mentale aspect.
Rust is niet per definitie goed!
Immers als je 4 weken aan de kant gaat staan, is je lang opgebouwde conditie voor een aardig deel weer naar de vaantjes.
Of je rust nodig hebt heeft te maken met ziekte, mentale gesteldheid (stress), maar niet met lichamelijk rust perse omdat het moet.
Je focus verleggen naar een andere vorm van (duur)training is uiteraard niet verkeerd, sterker nog; aan te raden!
Om de profs er maar even bij te pakken, die gaan in okt/nov veel duur doen en ook wat krachttraining. Er zijn er zelfs die bijv. gaan langlaufen, zwemmen of zelfs hardlopen.... Maar wel de (duur)conditie op peil houden!
Dat zou jij bijv. ook op een bepaalde manier kunnen gaan doen; ga eens zwemmen, of hardlopen (pas om met blessures). En wat er ook veel doen; het bos in met de mtb.