Namaak als echt aanbieden
-
RacingRalph
- Forum-lid
Bedankt voor je nuttige bijdrage.japiecarbon schreef:Ik lach me rot!
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Op dit soort dingen valt weinig nuttigs te zeggen.
Ik hou nu eenmaal niet van mensen die anderen proberen op te lichten.
-
RacingRalph
- Forum-lid
Neen, onjuiste beredenering, jij echter kan van een mug een olifant maken. Sommige zijn daar goed in, jij steekt er met kop en schouders bovenuit.lcsmt schreef:Nog even van in het begin.RacingRalph schreef:Het komt allemaal uit dezelfde fabriek, ik als klein bikeshopje kan dat bevestigen waarbij Cardsports mij dit ook heeft toegegeven. Nee, deze is niet via een dealer gekomen, ja is identiek aan wat jij voor "echt" aanneemt. Voor mij geen verschil.
Wat jij van plan was, was niet meer of minder dan een poging tot oplichting.
Je kan dan nu wel schrijven dat je tot inzicht gekomen bent maar dat blijkt niet uit hoe je hier wild om je heen slaat.
Sla niet wild om me heen, ik benoem een fout in het kader wat men een forum noemt en zelfs een nuttige bijdrage van moderators mist. Wat is dan het nut om dergelijke moderators aan te houden. Heb me nu nog gericht tot de site admin en als die ook niet een goed antwoord kan geven dan heb ik me toch goed vergist in dit forum.
Nogmaals hetgeen ik aanprees was replica en heb ik nadien ook zo genoemd. Het hele verhaal of iets echt of namaak is als het uit de zelfde fabriek komt laat ik terzijde.
-
RacingRalph
- Forum-lid
Ik ook niet, das toevallig is het niet?japiecarbon schreef:Op dit soort dingen valt weinig nuttigs te zeggen.
-
RacingRalph
- Forum-lid
Goed gemotiveerd ook, wat een kul.stephan68 schreef:Des te langer deze discussie voortgaat des te meer forumleden zich kunnen vergewissen eventuele toekomstige topics waarin forumlid RacingRalph artikelen te koop aanbiedt volstrekt te negeren!
Je kan het wel een replica noemen, maar het blijft gewoon oplichting door een imitatie-fiets te verkopen, zonder het te vermelden. Daarnaast breng je het forum ook nog in een lastig parket. Want zij kunnen juridisch aangesproken worden op het ruimte geven om imitatie te verkopen.
Net zoals de meeste fora heeft dit forum geen uitgebreid wetboek. Als je een overtreding (die in dit geval ook nog eens duidelijk in de regels staat) begaat, heeft dat als consequentie dat het beheer jou daar voor kan bestraffen en dat ze afhankelijk van de situatie bepalen wat die straf is. In dit geval mag jij blijkbaar geen verkooptopic meer maken. Het zou verstandig zijn geweest als ze daar een mailtje over gestuurd hadden, maar het is je volgens mij nu ook wel duidelijk. Ik zou als ik jou was die consequentie gewoon accepteren en vanaf nu op marktplaats adverteren. En mocht je niet tevreden zijn met deze uitkomst, dan kan je natuurlijk ook gewoon je account opzeggen, en ik ben bang dat weinig mensen dat een probleem zullen vinden
Net zoals de meeste fora heeft dit forum geen uitgebreid wetboek. Als je een overtreding (die in dit geval ook nog eens duidelijk in de regels staat) begaat, heeft dat als consequentie dat het beheer jou daar voor kan bestraffen en dat ze afhankelijk van de situatie bepalen wat die straf is. In dit geval mag jij blijkbaar geen verkooptopic meer maken. Het zou verstandig zijn geweest als ze daar een mailtje over gestuurd hadden, maar het is je volgens mij nu ook wel duidelijk. Ik zou als ik jou was die consequentie gewoon accepteren en vanaf nu op marktplaats adverteren. En mocht je niet tevreden zijn met deze uitkomst, dan kan je natuurlijk ook gewoon je account opzeggen, en ik ben bang dat weinig mensen dat een probleem zullen vinden
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
En van mensen die liegen nog minder!RacingRalph schreef:Ik ook niet, das toevallig is het niet?japiecarbon schreef:Op dit soort dingen valt weinig nuttigs te zeggen.
-
RacingRalph
- Forum-lid
Weer een mening, geen regel, zeker niet ten tijde van mijn advertentie. Mijn stelling staat en blijft staan. Ik wacht nog steeds op een goede toelichting en wel van een site admin, tot dusver alleen maar nutteloze meningen etc wat zonde van mijn tijd is. Ps zelfs fiets als magazine heeft namaak gekocht dus dat lastige parket valt erg mee.Karl66 schreef:Je kan het wel een replica noemen, maar het blijft gewoon oplichting door een imitatie-fiets te verkopen, zonder het te vermelden. Daarnaast breng je het forum ook nog in een lastig parket. Want zij kunnen juridisch aangesproken worden op het ruimte geven om imitatie te verkopen.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Fiets heeft zeker! geen namaak gekocht. Wel een Chinees frame.
Wat vind jij dan een mening? Er staat toch gewoon geschreven dat namaak verkopen niet mag.
Wat vind jij dan een mening? Er staat toch gewoon geschreven dat namaak verkopen niet mag.
japiecarbon schreef:Fiets heeft zeker! geen namaak gekocht. Wel een Chinees frame.
Inderdaad KOPEN of VERKOPEN is niet hetzelfde, het VERKOPEN is strafbaar, het KOPEN is niet strafbaar, hoogstens dom, vervelend of door misleiding, of agv oplichting enz enz..
-
elefantino
- Forum-lid
Even in alle redelijkheid: Je biedt een imitatieproduct aan zonder daarbij te vermelden dat het imitatie is. Als een moderator je daarop aanspreekt, ben je je van geen kwaad bewust. Vervolgens krijg je opnieuw een kans van dezelfde moderator (mackersv2.0) om de zaak recht te zetten. Wederom toon je aan geen inzicht te hebben in het gedrag dat je hier vertoont m.b.t. het verkopen van imitatieproducten. Is het dan heel erg onredelijk dat men je hier niet meer als verkoper wil hebben?