Welk klimverzet moet ik kiezen
Op cadance kan je toch gewoon trainen? ik heb het me in een maandje aangeleerd, rijd nu meestal 95+ (hoge hr. maar heb bijna geen verzuring)
heb nog nooit in de volgezen gefiests maar als je 115 kilo de bergop moet sjouwen dan is zelfs bij klimmen van +5% klims het wel fijn als je ff je verzuring kan voorkomen door hoog cadance te gaan fietsen.
Maargoed fietsen is voor plezier, en je moet gewoon doen wat goed bij je past/voelt.
heb nog nooit in de volgezen gefiests maar als je 115 kilo de bergop moet sjouwen dan is zelfs bij klimmen van +5% klims het wel fijn als je ff je verzuring kan voorkomen door hoog cadance te gaan fietsen.
Maargoed fietsen is voor plezier, en je moet gewoon doen wat goed bij je past/voelt.
redbull pro sl 4400
Fiets weer in Calpe
Fiets weer in Calpe
Ik neem idd de fiets gewoon mee en zal in 1 week tijd 1 a 2 keer een tochtje doen. Ik heb een op papier (kijken naar een bergachtige tocht doet geen pijn) leuke rit gemaakt waarbij ik 10km rustig naar de voet van de planche (gem.8,5%) rij. deze op ga en weer af en dan gelijk de Ballon de Servance op (gem.7%), afdalen naar de ballon d'alsace en dan deze oprijden (gem.7%). Dit is in totaal 60km. Voor dat ik deze rit ga doen ga ik nog een klein rondje doen met een lager en minder stijl bergje om te ervaren of de rit van 60 km niet iets te heftig is.
Ik lees al dat ik de stijle planche beter kan laten schieten, en hier heb ik zelf ook al aan zitten denken. Verder is het idd hobby maar wil eigenlijk wel fietsend boven komen en niet de laatste 4 km moeten lopen. Ben niet voor niets gaan fietsen
.
Ik zal met mijn fietsenmaker gaan kijken naar een goede en betaalbare optie. Voor 2 ritjes in de vogezen ga ik niet meer uitgeven aan een verzet dan ik aan de hele fiets heb uitgegeven toen ik hem kocht .
Maar ik ben wel weer een stuk weizer geworden door alle reacties. Bedankt hiervoor
Ik lees al dat ik de stijle planche beter kan laten schieten, en hier heb ik zelf ook al aan zitten denken. Verder is het idd hobby maar wil eigenlijk wel fietsend boven komen en niet de laatste 4 km moeten lopen. Ben niet voor niets gaan fietsen
Ik zal met mijn fietsenmaker gaan kijken naar een goede en betaalbare optie. Voor 2 ritjes in de vogezen ga ik niet meer uitgeven aan een verzet dan ik aan de hele fiets heb uitgegeven toen ik hem kocht .
Maar ik ben wel weer een stuk weizer geworden door alle reacties. Bedankt hiervoor
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je verzuurt juist sneller als je met een (te) hoge trapfrequentie gaat klimmen. Het optimum ligt voor een toerfietser ver onder de 95 omwentelingen op een steile bult.debier schreef:Op cadance kan je toch gewoon trainen? ik heb het me in een maandje aangeleerd, rijd nu meestal 95+ (hoge hr. maar heb bijna geen verzuring)
En je krijgt er niets van om het steilste stuk van de klim met 50 omwentelingen omhoog te harken, nauw ja behalve extra kracht na die tijd
- Le Grimpeur
- Forum-lid
En dan hoop ik je met bovenstaande rode lettertjes nog weer een stukje wijzer te maken...JeanTeck schreef:...Voor dat ik deze rit ga doen ga ik nog een klein rondje doen met een lager en minder steil bergje om te ervaren of de rit van 60 km niet iets te heftig is.
Ik lees al dat ik de steile planche beter kan laten schieten...
Maar ik ben wel weer een stuk wijzer geworden door alle reacties. Bedankt hiervoor
60 x Ventoux
Welk klim verzet? Met een baanfiets de Galibier opfietsen met 47/17 is te doen
Check -> https://vimeo.com/59996430
(ik ben de Montserrat op geklommen met mijn baanfiets met 48/17. Iets minder lang, wel hellingen van 12%)
Check -> https://vimeo.com/59996430
(ik ben de Montserrat op geklommen met mijn baanfiets met 48/17. Iets minder lang, wel hellingen van 12%)
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik ben zeker ook geen lichtgewicht, maar met een compact 34-28 combi of wifli cassette van Sram kom ik tot nu toe in de Alpen van Frankrijk, Zwitserland en Italie prima boven met een een cadans van 70 tot 80. Voor mij is een cadans van rond de 80 het fijnst. Een cadans van 95+ lijkt me wat veel en erg vermoeiend. 
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik ben wel benieuwd welke BERGEN jij met een cadans van 95 op gefietst hebt.debier schreef:Op cadance kan je toch gewoon trainen? ik heb het me in een maandje aangeleerd, rijd nu meestal 95+ (hoge hr. maar heb bijna geen verzuring)
Ik fiets op het vlakke vaak met een cadans van 105+ maar in de bergen fiets ik het liefst met een cadans van 70-80. En het heeft me jaren training gekost om in de bergen de cadans wat omhoog te krijgen.
Het kostte mij ook één heel seizoen van 10.000 km om de cadans op het vlakke omhoog te krijgen zonder dat de HR enorm de hoogte in schoot.
Overigens schijnt het woord "cadans" nogal moeilijk te spellen te zijn. "Kandans", "Candans", "Cadence", "Kadans" zijn slechts enkele voorbeelden die ik regelmatig voorbij zie komen...
Overigens schijnt het woord "cadans" nogal moeilijk te spellen te zijn. "Kandans", "Candans", "Cadence", "Kadans" zijn slechts enkele voorbeelden die ik regelmatig voorbij zie komen...
Ik denk dat je weinig plezier aan je vakantie zult beleven als het je niet lukt om een beetje normaal boven te komen. Ik ben ook geen lichtgewicht, en rijd met een triple. Waarom probeer niet een stuk in Limburg te fietsen met je huidige groep. Het is niet vergelijkbaar met de Vogezen omdat de klims veel korter zijn. Maar als je in Limburg na 500m al vaststaat, dan weet je dat het in Frankrijk niet veel beter zal zijn. Je kunt altijd nog een fiets huren of je vertanding voor aanpassen.
Gewoon gaan, is denk ik een recept voor teleurstelling.
Gewoon gaan, is denk ik een recept voor teleurstelling.
I find your lack of faith disturbing
Iemand ervaring met de Hardknott pass in Lake District in de UK?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardknott_Pass" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoja met welk verzet heb je deze bedwongen?
Mijn vraag is of ik dat ga redden met mijn 34*26
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardknott_Pass" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoja met welk verzet heb je deze bedwongen?
Mijn vraag is of ik dat ga redden met mijn 34*26
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=7382" onclick="window.open(this.href);return false;
2 km 15% gemiddeld, 1e km nog iets steiler dan de 2e km.
Ook met 34x26 zal het stoempen zijn, wil je dat niet dan heb je waarschijnlijk op z'n minst een 32 nodig. Het hoogte verschil is 300 meter, dus als je een idee van je maximale VAM hebt kun je zo uitrekenen hoe lang je erover gaat doen. Omdat de helling zo steil is en niet zo lang haal je normaliter ook je maximale VAM wel.
2 km 15% gemiddeld, 1e km nog iets steiler dan de 2e km.
Ook met 34x26 zal het stoempen zijn, wil je dat niet dan heb je waarschijnlijk op z'n minst een 32 nodig. Het hoogte verschil is 300 meter, dus als je een idee van je maximale VAM hebt kun je zo uitrekenen hoe lang je erover gaat doen. Omdat de helling zo steil is en niet zo lang haal je normaliter ook je maximale VAM wel.
Pas op!amclassic-fan schreef:http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=7382
Bovenstaande link is geïnfecteerd volgens Avast.