ok, en gaan de bubas zich dan correct zetten bij gebruik van een CO2 bommetje na plat gevallen te zijn?apexrider schreef:2 lagen tape en zeepsop gebruiken. Bij mij ploppen ze al bij 3 á 4 bar.
stan notubes velgen
-
- Forum-lid
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
klopt als een bus ... ik had enkel mijn voorwiel gedaan met één laag velg tape, na jouw post een tweede laag opgelegd, buba erop met wat zeepsop op de rand en de buba plopte op zijn plaats bij 4bar. zelfde voor achterwielapexrider schreef:2 lagen tape en zeepsop gebruiken. Bij mij ploppen ze al bij 3 á 4 bar.

It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
Inmiddels de Schwalbe Ultremo met zeepsop erom gelegd. Ze 'ploppen' al bij 4 bar, dus het lijkt goed te gaan!
De Schwalbe is wel zo'n 1,5 mm smaller om deze velg dan de Conti 4000s.
De Schwalbe is wel zo'n 1,5 mm smaller om deze velg dan de Conti 4000s.
Tot nu toe alleen ervaring met de hutchinson fusion3 tubeless en na 2000 km bevallen die nog altijd prima!
Redelijk makkelijk te monteren en lopen verder ook erg lekker.
Zit overigens ook de stans sealant in, tot nu toe ook geen klachten over, was alleen een bende om schoon te maken;) toen ik de wielen voor de winter had weggezet....
Zit overigens ook de stans sealant in, tot nu toe ook geen klachten over, was alleen een bende om schoon te maken;) toen ik de wielen voor de winter had weggezet....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
En ze blijven goed op spanning?cliors schreef:Tot nu toe alleen ervaring met de hutchinson fusion3 tubeless en na 2000 km bevallen die nog altijd prima!
Waar kun je een setje van stans sealant kopen, en zit daar ook de extra spullen bij om het gemakkelijk in de band te krijgen?
De sealant wordt ook verkocht door Schwalbe (Schwalbe Doc Blue) en is dezelfde als Stan's, bv bij Futurumshop te koop.
Volgens mij is het de bedoeling dat je die rommel er ingooit tijdens het monteren van de band. Ik kreeg er destijds wel een tooltje bij om het ventiel los te schroeven zodat het ook via de ventielopening is aan te brengen.
Volgens mij is het de bedoeling dat je die rommel er ingooit tijdens het monteren van de band. Ik kreeg er destijds wel een tooltje bij om het ventiel los te schroeven zodat het ook via de ventielopening is aan te brengen.
Ja blijven goed op spanning (met de sealant dan) en iig bij diverse online shops te koop.
En zolang je de ventielen van bv stans gebruikt kan je dmv het los schroeven van de ventiel core de sealant erin doen
( los schroeven doe ik gewoon met een tang overigens)
En zolang je de ventielen van bv stans gebruikt kan je dmv het los schroeven van de ventiel core de sealant erin doen
( los schroeven doe ik gewoon met een tang overigens)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ik rij met de genoemde combi (4000s en biba). Heb wel lichte biba's maar geen latex. Bij eerste montage ging het fout, de biba klapte bij oppompen. Zat klem tussen de velg/band, mijn fout. Daarna probleemloos gereden. Nog niet lek. Rij met 25 mm, ook koersen. Fijne combi.gringo schreef:Zijn er nu forummers die de Stan notubes velgen gebruiken met Conti 4000s en binnenbanden? Is Fietsvogel nu de enige die klapbanden kreeg?
En wat zijn de ervaringen met de Ultremo ZX tubeless en de hutchinson fusion3 banden
-
- Forum-lid HC
Ik heb met beide gereden. Ultremo en gp4000s. Zowel met supersonic, conti light en schwalbe light binnenbanden. Geen problemen gehad.
Ik kende he verhaal van twee lagen tape niet. Zelf had ik al wel twee lagen aangebracht omdat ik op de mtb vind dat het velglint al wat dieper licht bij de spaakgaten, ik dacht met 4 x zo veel druk beter een extra laagje. Blijkt dus juist te zijn. Zelf gebruik ik onder het yellowtape ook nog een ander tape wat eventueel doorslag voorkomt. Keer gehad van een belg tijdens de wb in houffalize, hij gerbuikte dat bij de wedstrijdrijders.
Mocht je na dit alles nog problemen hebben tot 1,5 a 2 bar oppompen en een beetje draaien wil ook wel eens helpen.
Dat er met sommige conti gp4000s problemen zijn snap ik wel die vallen bijna om sommige velgen heen. In de wintermaanden haalde ik er zelfs een aantal zonder bandenlichters van de velg af, was op een citec3000 gaat overigens ook op de alpha,s
Ik kende he verhaal van twee lagen tape niet. Zelf had ik al wel twee lagen aangebracht omdat ik op de mtb vind dat het velglint al wat dieper licht bij de spaakgaten, ik dacht met 4 x zo veel druk beter een extra laagje. Blijkt dus juist te zijn. Zelf gebruik ik onder het yellowtape ook nog een ander tape wat eventueel doorslag voorkomt. Keer gehad van een belg tijdens de wb in houffalize, hij gerbuikte dat bij de wedstrijdrijders.
Mocht je na dit alles nog problemen hebben tot 1,5 a 2 bar oppompen en een beetje draaien wil ook wel eens helpen.
Dat er met sommige conti gp4000s problemen zijn snap ik wel die vallen bijna om sommige velgen heen. In de wintermaanden haalde ik er zelfs een aantal zonder bandenlichters van de velg af, was op een citec3000 gaat overigens ook op de alpha,s
De eerste generatie Alpha ZTR 340 velgen had last van het aflopen van de band. De latere versies 2 en 3 (inmiddels een stuk zwaarder dan 340 gram) zouden dat probleem niet hebben. Toch was er een paar maanden geleden in Tour (praktijktest tijdens de Tour Transalp) te lezen dat Schwalbe het gebruik van Alpha 340 velgen ontraadde, omdat Schwalbe de velg niet veilig genoeg vindt, vooral bij ruim vallende banden en lange afdalingen. Zie ook de "rim roundup" van Fairwheelbikes.