Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
lange63
- Forum-lid
lange63
18 jan 2013 10:55
R-Know schreef:Karl66 schreef:Tuupje schreef:Dat kopje koffie zou ik dan weer laten staan tijdens de rit, koffie onttrekt vocht uit je lichaam;)
Gelukkig valt dat weer mee. Koffie ontrekt niet meer vocht aan je lichaam, het vocht wordt door caffeïne alleen sneller onttrokken. Maar daarvoor moet je dan weer minstens vijf koppen koffie drinken, anders krijg je niet genoeg caffeïne binnen. Die kop koffie kan je dus rustig nemen.
Tsja, dan ga ik er gewoon mee door. Sterker, ik zal nog wel eens een 2e bestellen.
In de auto op weg naar een toerrit in het voorjaar, geen kip op de weg, de zon zien opkomen.....lurkend aan een bak capuchino (zojuist ff gestopt bij een benzinestation)......bijna net zo mooi als het rijden van de tocht zelf.
Ben blij te lezen dat dit geen noemenswaardige invloed heeft op mijn vochtbalans

staal.....what else.....??
-
Globeskater1983
- Forum-lid
Globeskater1983
21 apr 2013 22:18
Alleen water drinken op hete dagen als je ver fietst gaat je in de problemen brengen.... vorig jaar in Australië genoeg water gedronken maar omdat ik door te zweten zoveel zout, mineralen en dergelijke verloren had nam mijn lijf al het water niet meer op en ben ik dus met flinke uitdrogingsverschijnselen op de Eerste Hulp beland terwijl ik toch zo'n 7 liter water gedronken had..dus poeders om je vochtbalans goed te houden is zeker wel aan te raden.. is alleen jammer dat ik hier in Nederland de Hydralite niet kan krijgen want die werkte ook beter dan de ORS
-
loos
- Forum-lid
loos
22 apr 2013 16:25
Cola is gek genoeg een goede vervanger voor isotone sportdrankjes, maar niet te veel.