thermobidon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij de huidige temperaturen wordt het water ook niet eens koud, er is nog praktisch geen nachtvorst geweest.utflecht schreef:Heb sinds kort een Nanogel bidon van Elite. Bevalt goed...houdt alles ruim 2 uur wel lekker warm bij de temperaturen die we tot nu toe hadden.
En is idd knijpbaar.....had ooit een metalen thermobidon maar die zuig je met elke slok vacuum...niet handig.
Ik zou je vrouw en/of vriendin langs je trainingsritje laten gaan staan met een warm kopje thee.daniel1975 schreef:Zijn er mensen met ervaringen met de isolerende thermobidons? Bijv van Camelbak (duur!) of Elite?
Die steenkoude slokken die je nu binnenkrijgt ontnemen je wel de zin om te drinken, terwijl dat bij 2-3 uur fietsen toch wel gewenst is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wordt lastig, die fietst namelijk net zo goed meeguerciotti schreef:Ik zou je vrouw en/of vriendin langs je trainingsritje laten gaan staan met een warm kopje thee.daniel1975 schreef:Zijn er mensen met ervaringen met de isolerende thermobidons? Bijv van Camelbak (duur!) of Elite?
Die steenkoude slokken die je nu binnenkrijgt ontnemen je wel de zin om te drinken, terwijl dat bij 2-3 uur fietsen toch wel gewenst is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Polar Bottle is gewoon in NL te krijgen. Boven de 0 houdt het warme drank redelijk op temperatuur maar bij onder 0 is de drank na 2 uur wel bevroren. Ik heb s'winters meestal na 1,5 uur pas dorst, een normale bidon is dan al bevroren
Op de MTB geeft dat wel een leuk effect aan je drank, shaken not stirred.
Wat kilometervreter schreef heb ik ook geprobeerd en heeft mijn voorkeur als het onder 0 is. Alleen moet ik het "draag systeem" nog verbeteren.
Wat kilometervreter schreef heb ik ook geprobeerd en heeft mijn voorkeur als het onder 0 is. Alleen moet ik het "draag systeem" nog verbeteren.
Race - Focus Cayo Expert Athena - Prorace Elara Centaur
Slecht weer / Woon Werk - Checker Pig CPX R07 Mirage
Slechte weg / Cyclocross Haibike Noon RC Apex
MTB - Cube LTD Team XT
Slecht weer / Woon Werk - Checker Pig CPX R07 Mirage
Slechte weg / Cyclocross Haibike Noon RC Apex
MTB - Cube LTD Team XT
Ik heb er zelf twee:
- Ik begin met Elite Iceberg Bottle 650ml
- na een uur heb ik dan Elite Nanogelite Isothermic Bottle 500ml
Inderdaad knijpt het niet lekker, maar het blijft op temp.
Wat ik wel altijd doe is warme dranken erin anders koelt het snel af (ook omdat ik niet telkens de dop sluit).
- Ik begin met Elite Iceberg Bottle 650ml
- na een uur heb ik dan Elite Nanogelite Isothermic Bottle 500ml
Inderdaad knijpt het niet lekker, maar het blijft op temp.
Wat ik wel altijd doe is warme dranken erin anders koelt het snel af (ook omdat ik niet telkens de dop sluit).
-
joeptimmermans
- Forum-lid
Weet niet of het een optie is, misschien ligt het teveel voor de hand en zit je er niet op te wachten, maar als het echt koud is, maak ik altijd wat ruimte voor m'n bidon in een van m'n achterzakjes, net onder m'n windbreker. Wordt evengoed koud, maar is wel nog goed drinkbaar. Hoef je niet te gaan klooien met dure en slecht werkende thermobidons.
Dat vond de TS vorig jaar (in een ander thermobidon-topic) ook nog prima werken. Nu kennelijk niet meer...joeptimmermans schreef:Weet niet of het een optie is, misschien ligt het teveel voor de hand en zit je er niet op te wachten, maar als het echt koud is, maak ik altijd wat ruimte voor m'n bidon in een van m'n achterzakjes, net onder m'n windbreker. Wordt evengoed koud, maar is wel nog goed drinkbaar. Hoef je niet te gaan klooien met dure en slecht werkende thermobidons.
[color=#FF0000]daniel1975[/color] schreef:Doe ik ook. Lauw water erin en op mijn rug. Werkt prima.basko schreef:Drinken meenemen in je achterzakje, zo zit het tegen je lijf aan en blijft het wat warmer zonder lauw te worden (in de winter dan...)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, die tip kende ik ook al. Alleen koos ik er toen altijd bewust voor om alleen te vertrekken als er in de verste verte geen neerslag te verwachten valt en ik geen regenjack meenam en nu fiets ik wel strak door in de winter. Dat jack neemt nu de plek in in mijn zakje.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!