"Geweldige" Assos service
- boswielrenner
- Forum-lid
Jammer dat je niet blij wordt van Assos kleding. Ik vind het geweldige kleding en het zit mij dan ook prima. Het is heel goed mogelijk dat Assos niet voor jou bedoeld is, en dat je beter af bent met andere merken. Je noemt Craft en Pi en dat zijn, weet ik uit eigen ervaring, ook topmerken dus niet persé minder goed dan Assos.
Een zeem en een koersbroek is zo persoonlijk dat je niet kunt zeggen dat een Assos koersbroek het beste is. Het zijn hele goede broeken als ze je passen. Ik vind de prijzen van Assos hoog, maar acceptabel voor wat je krijgt. Styling, afwerking en materialen zijn top en je betaalt voor de details.
Een zeem en een koersbroek is zo persoonlijk dat je niet kunt zeggen dat een Assos koersbroek het beste is. Het zijn hele goede broeken als ze je passen. Ik vind de prijzen van Assos hoog, maar acceptabel voor wat je krijgt. Styling, afwerking en materialen zijn top en je betaalt voor de details.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
Vroeger werd bij Assos alles in Zwitserland gemaakt. Tegenwoordig produceren ze ook in balkan landen enz, wat denk ik gedaan wordt om de kosten te drukken. Daarnaast worden topnaaisters in Zwitserland schaarser en steeds duurder dus moet Assos uitwijken naar vaklieden in andere landen. Wellicht dat daar de kwaliteitscontrole soms wat minder goed is. Ook het feit dat Assos de afgelopen jaren steeds populairder is geworden, heeft de vraag en sneller produceren doen toenemen. Dit gaat vaak tenkoste van kwaliteit(controle). Ik denk dat als ze alles door de zwitserse topnaaisters zouden laten maken, de producten nog duurder zouden worden.
http://www.youtube.com/watch?v=BnOUbsiLZnc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=BnOUbsiLZnc" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
+1 Boswielrenner, ik vind het persoonlijk een top product. De broeken zijn geweldig zeker als je meerdere dagen achter elkaar op de fiets zit dan merk je pas het grote verschil. En ook zijn ze m.i. de verniewers in de fietskleding branch. Ik noem een paar dingen waar zij mee begonnen. Elastiche band aan de pijpen van de broek, bij dames broeken halve elastische banden aan de pijpen, alleen elastiek aan de achtekant van de damesbroeken en de herenbroek zonder bretels etc. etc. Er zijn natuurlijk meerdere goede producten verkrijgbaar ieder zijn eigen gevoel maar ik vind het de prijs dubbel en dwars waard.
@Robzie kniestukken van Assos zijn niet One Size deze zijn ook in meerdere maten verkrijgbaar.
@Robzie kniestukken van Assos zijn niet One Size deze zijn ook in meerdere maten verkrijgbaar.
PamScalpel
- boswielrenner
- Forum-lid
Vergeet niet dat Assos vaak de eerste is met nieuwe materialen en stoffen. Stoffen/materialen die warm, ademend, flexibel, huidvriendelijke enz zijn, moeten niet onderschat worden. Mooie nieuwe materialen en stoffen zijn voor een groot deel ook bepalend voor de prijs. Daarom is bijvoorbeeld GoreTex ook zo duur. Er zijn vele varianten inmiddels op de markt verkrijgbaar, maar GoreTex en Gore softshell, Gore windstopper blijken toch vaak nog het beste te zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Dat geldt trouwens voor nagenoeg alle stoffen van alle kleding, het zou me verbazen als de materiaal kosten ergens meer dan 5% van de verkoopprijs bedragen.amclassic-fan schreef:Je betaald gewoon voor de marketing machine. GoreTex is al zoveel jaren op de markt, de initiele onderzoekskosten zijn al vele jaren geleden volledig terug verdient. Zo bijzonder zijn de meeste stoffen in fietskleding niet.

- boswielrenner
- Forum-lid
Als stoffen in fietskleding niet zo bijzonder zouden zijn, waarom zie je dan geen andere merken met dezelfde stoffen in de kleding als Assos? Nog evem iets anders; Gore-Tex is bewezen de beste stof in zijn soort. Dus zeker niet alleen marketing. Alle outdoor topmerken gebruiken voor hun high-end producten Gore-Tex en dat is niet alleen voor de marketing. Ik heb met min 30 op een gletcher gestaan met zeer slecht weer en ik was heel blij met mijn Goretex jas en broek.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
Volgens mij gebruiken veel andere merken wel dezelfde materialen als Assos, of ze gebruiken wellicht stoffen die niet desintegreren door zweet
Ook bij goretex zullen de materiaal kosten ( maak kosten van het stof) onder de 5% zitten, Gore zal zijn stoffen wellicht in het verleden (toen hij nog patent had) misscien wel 20x over de kop hebben laten gaan bij verkoop aan de kleding fabrikant, die dat daarna nog eens een aantal keer doet. Nu er concurentie is moet hij daar iets mee zakken maar 43 jaar na zijn toevallige uitvinding is de naam nog heel veel waard ondanks concurrentie.

Ook bij goretex zullen de materiaal kosten ( maak kosten van het stof) onder de 5% zitten, Gore zal zijn stoffen wellicht in het verleden (toen hij nog patent had) misscien wel 20x over de kop hebben laten gaan bij verkoop aan de kleding fabrikant, die dat daarna nog eens een aantal keer doet. Nu er concurentie is moet hij daar iets mee zakken maar 43 jaar na zijn toevallige uitvinding is de naam nog heel veel waard ondanks concurrentie.

ericpeters schreef:[Dat geldt trouwens voor nagenoeg alle stoffen van alle kleding, het zou me verbazen als de materiaal kosten ergens meer dan 5% van de verkoopprijs bedragen.
Een percentage van de verkoopprijs zegt niks over de productiekosten van een kledingstuk.
Als iets rechtstreeks uit het naaiatelier geleverd word dan is bij een gelijke aanschafprijs de door jou genoemde 5% een heel ander bedrag dan wanneer er een distributienetwerk tussen zit.
Kijk je op het niveau van productiekosten dan maken de kosten voor de stoffen wel degelijk een behoorlijk deel uit van de feitelijk stuksprijs.
Wat ik trouwens mis in deze discussie is een foto van de betreffende schade aan de koersbroek. Je schrijft dat het er uitzag alsof er een soort lijm uit de lycra kwam, ik kan me daar eigenlijk moeilijk bij voorstellen dat zoiets komt door een reactie tussen de stof en zweet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Ik kan geen foto meer maken, omdat de broek inmiddels geruild is voor een nieuwe. Het ziet er uit als 2 ovaal vormige plekken ( links en rechts op de heup) van 7 cm doorsnee waar de lycra is veranderd in een nylonkous en daarop ronde bolletjes lijm. Zo een lijm bolletjes krijg je ook als je met je vingertoppen stickerresten ergens van wegwrijft.Nicosch schreef: Wat ik trouwens mis in deze discussie is een foto van de betreffende schade aan de koersbroek. Je schrijft dat het er uitzag alsof er een soort lijm uit de lycra kwam, ik kan me daar eigenlijk moeilijk bij voorstellen dat zoiets komt door een reactie tussen de stof en zweet.

- Lcsmet
- Forum-lid HC
-
Maar wel produceren in het voormalige oostblok omdat het hier te duur zou zijn.
Legale diefstal.
*111amclassic-fan schreef:De productie kosten van kleding wil je al helemaal niet weten. Kleding gaat nog heel veel keer meer over de kop dan een Dogma.
Maar wel produceren in het voormalige oostblok omdat het hier te duur zou zijn.
Legale diefstal.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend