nieuwe aluminium racefiets
Ik ben zelf ook in het bezit van een trek maar dan van een jaar eerder en ben ook op zoek naar wat anders maar volgens mij is cannondale met de caad10 veruit het verst in de technologie van de aluminium frames. Een super licht en stijf frame!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Daarbij zou ik de Canyon zeker niet uitvlakken.sigur-ros schreef:Ik ben zelf ook in het bezit van een trek maar dan van een jaar eerder en ben ook op zoek naar wat anders maar volgens mij is cannondale met de caad10 veruit het verst in de technologie van de aluminium frames. Een super licht en stijf frame!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- timofietst
- Forum-lid
Eens! Ik kom van een Trek 1.5 (zelfde frame als de 1.9) en heb een Canyon Ultimate AL opgebouwd met Chorus en Zonda's. Het verschil is werkelijk ongelofelijk! Veel stijver, lichter en zonder (naar mijn mening) comfort in te leveren. De AL 8.0 (!) zou dus wat mij betreft de beste keus zijn, ben je voor 1599,- klaar. En hij is er in het zwarttimo2.0 schreef:Daarbij zou ik de Canyon zeker niet uitvlakken.sigur-ros schreef:Ik ben zelf ook in het bezit van een trek maar dan van een jaar eerder en ben ook op zoek naar wat anders maar volgens mij is cannondale met de caad10 veruit het verst in de technologie van de aluminium frames. Een super licht en stijf frame!
Gegroet allen,
De bianchi Impulso met ultegra heb ik inderdaad ook overwogen. Maar wat met die reparto corse onderdelen? Ik vond de bontrager onderdelen op mijn trek maar bedenkelijk. Er wordt duidelijk op wielen en zulke onderdelen bespaard bij de instapmodellen. daarom ben ik nu op zoek naar een alu fiets met zo goed mogelijke afmontage. Natuurlijk kunnen ze er geen wielset onder plaatsen van 300euro, maar zadelpen en stuurpen moeten toch vaak beter kunnen.
Is de bianchi ook niet aan de zware kant net als de specialized? Of vergis ik mij?
Ik heb ondertussen nog eens wat onderzoek gedaan en kom bij een aantal fietsen uit, die qua afmontage wel ok zijn denk ik voor de prijs die ik onder ogen ehb (hoewel ik niet goed weet hoe het met de onderdelen van de eigen fabrikanten zit). Het wordt sowieso een nieuwe fiets, maar de welke he
- Specialized Allez Expert (wat met het gewicht en wat met de specialized onderdelen)
- Thompson R7200 Ultegra (hoe zit het met de stijfheid enz..., ik ken thompson niet zo goed)
- Cube Agree Pro of SL (hoe zit het met de stijfheid van het frame)
- Scott Speedster S10 (wat met de scott onderdelen)
(- Bianchi Impulso met Ultegra) (ziet er zeer mooi uit, maar wat met de reparto corse onderdelen en het gewicht van de fiets)
(- BMC Streetracer R01 (ziet er minder mooi uit, maar lijkt qua afmontage wel ok))
Welke vallen al af:
- De canyon valt af wegens geen fietsmaker die deze verdeelt
- Andere hebben vaak een (te) race geometrie die ik liever niet heb (bv: cannondale caad 10).
- Rose, red bull enz vind ik minder mooi...
Op de duur... iets van het bos en de bomen...
groet
chiel
De bianchi Impulso met ultegra heb ik inderdaad ook overwogen. Maar wat met die reparto corse onderdelen? Ik vond de bontrager onderdelen op mijn trek maar bedenkelijk. Er wordt duidelijk op wielen en zulke onderdelen bespaard bij de instapmodellen. daarom ben ik nu op zoek naar een alu fiets met zo goed mogelijke afmontage. Natuurlijk kunnen ze er geen wielset onder plaatsen van 300euro, maar zadelpen en stuurpen moeten toch vaak beter kunnen.
Is de bianchi ook niet aan de zware kant net als de specialized? Of vergis ik mij?
Ik heb ondertussen nog eens wat onderzoek gedaan en kom bij een aantal fietsen uit, die qua afmontage wel ok zijn denk ik voor de prijs die ik onder ogen ehb (hoewel ik niet goed weet hoe het met de onderdelen van de eigen fabrikanten zit). Het wordt sowieso een nieuwe fiets, maar de welke he
- Specialized Allez Expert (wat met het gewicht en wat met de specialized onderdelen)
- Thompson R7200 Ultegra (hoe zit het met de stijfheid enz..., ik ken thompson niet zo goed)
- Cube Agree Pro of SL (hoe zit het met de stijfheid van het frame)
- Scott Speedster S10 (wat met de scott onderdelen)
(- Bianchi Impulso met Ultegra) (ziet er zeer mooi uit, maar wat met de reparto corse onderdelen en het gewicht van de fiets)
(- BMC Streetracer R01 (ziet er minder mooi uit, maar lijkt qua afmontage wel ok))
Welke vallen al af:
- De canyon valt af wegens geen fietsmaker die deze verdeelt
- Andere hebben vaak een (te) race geometrie die ik liever niet heb (bv: cannondale caad 10).
- Rose, red bull enz vind ik minder mooi...
Op de duur... iets van het bos en de bomen...
groet
chiel
- timofietst
- Forum-lid
Tja, bos en bomen. Het is natuurlijk ook wel dubbeltje en rang he?
Je laat juist de twee merken (Canyon, Rose) afvallen die 'merk' onderdelen monteren op hun frames. Bij de andere merken betaal je misschien meer voor de naam waardoor het geheel minder is afgemonteerd...
Is de bianchi ook niet niet volledig ultegra afgemonteerd? Ik las ergens dat er een 105 voorderailleur op zit, de remmen ook van reparto corse zijn en de crank van fsa is. Waarschijnlijk ook nog een goedkope cassette (Tiagra).
Dat roept helaas alleen maar meer vragen op bij de Bianchi.
Dat roept helaas alleen maar meer vragen op bij de Bianchi.
De rose fietsen spreken me minder aan (oa vanwege de geometrie) en de canyon vanwege het ontbreken van verdeelpunten (en dus ook wss onderhoudspunten,...).
Ik sleutel wel zelf aan fietsen, maar als er grondige zaken gewijzigd of hersteld moeten worden, doe ik toch nog graag beroep op een fietsenmaker/verdeler.
Cube en Thompson gebruiken ook merkonderdelen (resp. Easton EA30 en Ritchey Comp). Maar ik ken de kwaliteit van de frames en de merken op zich niet zo (in vergelijking met m'n trek 1.9).
Ik sleutel wel zelf aan fietsen, maar als er grondige zaken gewijzigd of hersteld moeten worden, doe ik toch nog graag beroep op een fietsenmaker/verdeler.
Cube en Thompson gebruiken ook merkonderdelen (resp. Easton EA30 en Ritchey Comp). Maar ik ken de kwaliteit van de frames en de merken op zich niet zo (in vergelijking met m'n trek 1.9).
Het is beslist. Het wordt een cube agree (maar nu nog welke) 
De sl of pro?
Weet er iemand iets waar het verschil zit tussen de 2? En wat de beste afmontage heeft... Er wordt nogal wat geswitched van onderdelen bij de agrees.
Wat is de kwaliteit van de dt swiss csw ra2.0 wielen ten opzichte van de easton ea50 aero custom wielen?
Wat is de kwaliteit van de syntace onderdelen tov de easton ea30 onderdelen? Syntace ken ik niet echt...
De remhoeven zijn bij de sl wel ultegra, bij de pro niet. Dat is al 1 veschil en een miniem gewichtsverschil.
c
De sl of pro?
Weet er iemand iets waar het verschil zit tussen de 2? En wat de beste afmontage heeft... Er wordt nogal wat geswitched van onderdelen bij de agrees.
Wat is de kwaliteit van de dt swiss csw ra2.0 wielen ten opzichte van de easton ea50 aero custom wielen?
Wat is de kwaliteit van de syntace onderdelen tov de easton ea30 onderdelen? Syntace ken ik niet echt...
De remhoeven zijn bij de sl wel ultegra, bij de pro niet. Dat is al 1 veschil en een miniem gewichtsverschil.
c