je hebt bericht van me.loos schreef:Interessant setje!nijkie schreef:Kuipers gaan het niet worden wil toch glossy velgen.
Nu aan het wachten op offerte handgespaakt setje van zoran.
Alchemy naven.
v 20 spaken a 24 spaken.
50 mm 3k glossy carbon velgen met keramisch remvlak tube versie.
Gewicht rond de 1450 gram.
Eens kijken wat dat kost.
Houd ons op de hoogte.
Wanneer je achter voor 24 spaken kiest, opteer je dan voor 2:1?
P.S.: een ELF is nog wel begerenswaardig.
Met een ORC heb ik persoonlijk een stuk minder.
Misschien de laatste door een Tune MAG 180 vervangen?
P.S.: dat is bij Roues Artisanales ook de golden standard, en is bovendien voordeliger.
http://www.rar-wheels.com/en/wheels/custombuilt/hubs" onclick="window.open(this.href);return false;
wat is wijsheid...
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4223
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Voor (tegenwoordig) 17 euro/st heb je Vittoria rally competition tubes. 220 draden per inch, kevlar 3D re-inforced (wat wil je nog meer )
Ze gaan vrij lang mee en ze zijn niet gemakkelijk lek te krijgen (best). En ze zijn rond. (en ze hebben ze ook met bruine wangetjes...!). Ze hebben butyl binnenbanden (dus niet pompen voor elke rit).
Dus voor je voor eeuwig en altijd in het vagevuur zal branden door conti gatorskin-schoenzolen op je nieuwe wielen te lijmen, kan je jezelf nog een lol doen en goedkoop een paar echte tubes scoren.
(nu kan ik weer met gerust gemoed gaan slapen, ik heb gewaarschuwd...).
Ze gaan vrij lang mee en ze zijn niet gemakkelijk lek te krijgen (best). En ze zijn rond. (en ze hebben ze ook met bruine wangetjes...!). Ze hebben butyl binnenbanden (dus niet pompen voor elke rit).
Dus voor je voor eeuwig en altijd in het vagevuur zal branden door conti gatorskin-schoenzolen op je nieuwe wielen te lijmen, kan je jezelf nog een lol doen en goedkoop een paar echte tubes scoren.
(nu kan ik weer met gerust gemoed gaan slapen, ik heb gewaarschuwd...).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
In onze garage ligt genoeg momenteel aan winterbanden nu de zomerbanden er weer op gaanrookie77 schreef:Jou kennende zou ik tractorbanden nemen
Maaruh... we gaan dus snel plakken lees ik?
Gr,
we houden contact Rookie...
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Inspirerend gedicht waardeer ik zeer (echt waar)...uiteraard hoop dat je goed geslapen hebt?de zwarten schreef:Voor (tegenwoordig) 17 euro/st heb je Vittoria rally competition tubes. 220 draden per inch, kevlar 3D re-inforced (wat wil je nog meer )
Ze gaan vrij lang mee en ze zijn niet gemakkelijk lek te krijgen (best). En ze zijn rond. (en ze hebben ze ook met bruine wangetjes...!). Ze hebben butyl binnenbanden (dus niet pompen voor elke rit).
Dus voor je voor eeuwig en altijd in het vagevuur zal branden door conti gatorskin-schoenzolen op je nieuwe wielen te lijmen, kan je jezelf nog een lol doen en goedkoop een paar echte tubes scoren.
(nu kan ik weer met gerust gemoed gaan slapen, ik heb gewaarschuwd...).
Maar heb jij zelf ervaring met de conti sprinter gatorskins? daarmee bedoel ik zelf mee gereden.
Maar welke tube adviseer jij dan?
(het gaat mij niet om de prijs maar om de prijs/kwaliteit verhouding)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4223
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
De eerste vraag is: Wat verwacht je van je tube (ook een vraag die je bij banden stelt)? Hoe belangrijk is lekbestendigheid, comfort, rolweerstand, grip, gewicht, prijs?
Als je bvb. lekbestendigheid en prijs belangrijk vindt, en gewicht niet zo, kan je evengoed met bandjes rijden. No need for tubulars.
Als je dus aangeeft dat je op Gatorskins wilt gaan rijden, vraag ik me af: waarom dan nog tubes? Welk voordeel heb je er dan mee? Heb je een heilige schrik om lek te rijden? Rij dan op bandjes. Want Gatorskins zijn laffe tubes, omdat ze zo lekdicht worden gemaakt, dat ze alle andere voordelen van tubes teniet doen (niet soepel, niet comfortabel, waarschijnlijk ook niet de goedkoopste bovenop). Een goeie tube gaat niet gelijk lek, zelfs zonder allerlei kunstgrepen m.b.t. versterking in het karkas.
De Vittoria's die ik genoemd heb zijn gewoon heel goed, prijs/kwaliteit.
De toptubes zijn een pak duurder en hebben latex binnenbanden, dus die moet je iedere keer pompen (ik ben alvast geen fan, dus daar houd het voor mij ook een keer op).
Als je bvb. lekbestendigheid en prijs belangrijk vindt, en gewicht niet zo, kan je evengoed met bandjes rijden. No need for tubulars.
Als je dus aangeeft dat je op Gatorskins wilt gaan rijden, vraag ik me af: waarom dan nog tubes? Welk voordeel heb je er dan mee? Heb je een heilige schrik om lek te rijden? Rij dan op bandjes. Want Gatorskins zijn laffe tubes, omdat ze zo lekdicht worden gemaakt, dat ze alle andere voordelen van tubes teniet doen (niet soepel, niet comfortabel, waarschijnlijk ook niet de goedkoopste bovenop). Een goeie tube gaat niet gelijk lek, zelfs zonder allerlei kunstgrepen m.b.t. versterking in het karkas.
De Vittoria's die ik genoemd heb zijn gewoon heel goed, prijs/kwaliteit.
De toptubes zijn een pak duurder en hebben latex binnenbanden, dus die moet je iedere keer pompen (ik ben alvast geen fan, dus daar houd het voor mij ook een keer op).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Duidelijk verhaal.de zwarten schreef:De eerste vraag is: Wat verwacht je van je tube (ook een vraag die je bij banden stelt)? Hoe belangrijk is lekbestendigheid, comfort, rolweerstand, grip, gewicht, prijs?
Als je bvb. lekbestendigheid en prijs belangrijk vindt, en gewicht niet zo, kan je evengoed met bandjes rijden. No need for tubulars.
Als je dus aangeeft dat je op Gatorskins wilt gaan rijden, vraag ik me af: waarom dan nog tubes? Welk voordeel heb je er dan mee? Heb je een heilige schrik om lek te rijden? Rij dan op bandjes. Want Gatorskins zijn laffe tubes, omdat ze zo lekdicht worden gemaakt, dat ze alle andere voordelen van tubes teniet doen (niet soepel, niet comfortabel, waarschijnlijk ook niet de goedkoopste bovenop). Een goeie tube gaat niet gelijk lek, zelfs zonder allerlei kunstgrepen m.b.t. versterking in het karkas.
De Vittoria's die ik genoemd heb zijn gewoon heel goed, prijs/kwaliteit.
De toptubes zijn een pak duurder en hebben latex binnenbanden, dus die moet je iedere keer pompen (ik ben alvast geen fan, dus daar houd het voor mij ook een keer op).
Maar heb jezelf met gatorskins gereden?
De Gatorskins heb ik als advies gekregen als zijnde een degelijke band met allround eigenschappen.
De prijs maakt me niet zoveel uit,duur hoeft niet altijd goed te zijn.
Vittoria zijn er in diverse uitvoeringen,welke adviseer jij dan?
Ben niet bang om lek te rijden,dat gebeurt nou eenmaal met elke band en dat een tube meer werk is dat weet je van te voren dan moet je daar niet voor kiezen.
Om een keer exstra bij te pompen zie ik niet als een belemmering, ik neem aan dat je dat niet onderweg bedoelt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Het gaat erom, dat wanneer je met de gatorskin gaat rijden je net zo goed voor bandjes had kunnen kiezen.
Gatorskin tubes rijden minder dan een goed vouwbandje.
Gatorskin tubes rijden minder dan een goed vouwbandje.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4223
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Nee. wel op conti competition. Die vond ik al stug. De Gatorskins zouden (door de beschermlaag tegen lekrijden) nog stugger moeten zijn.nijkie schreef:Maar heb jezelf met gatorskins gereden?
Wie gaf je dit advies?nijkie schreef:De Gatorskins heb ik als advies gekregen als zijnde een degelijke band met allround eigenschappen.
Zo is het, wat een beetje 'tegen' zit is dat er weinig tubes zijn in het middensegment (20-40 euro). Voor minder dan 20 euro heb je wel al een goeie tube aan de Vittoria.nijkie schreef:De prijs maakt me niet zoveel uit,duur hoeft niet altijd goed te zijn.
Zie eerdere posts in dit topic!nijkie schreef:Vittoria zijn er in diverse uitvoeringen,welke adviseer jij dan?
Mooi, en het op/afleggen bij lek valt reuzemee als je ze niet snoeihard geplakt hebt...nijkie schreef:Ben niet bang om lek te rijden,dat gebeurt nou eenmaal met elke band en dat een tube meer werk is dat weet je van te voren dan moet je daar niet voor kiezen.
Nee, maar ze verliezen wel lucht onderweg. Dus als je met 8 bar begint, eindig je na een uur of 5-6 met 7 bar. Alle profs rijden op die manier, en het boeit dan ook niet echt, behalve als je dag na dag moet pompen bvb. op fietsvakantie. Dat kan wel eens beginnen vervelen (bij mij toch!).nijkie schreef:Om een keer exstra bij te pompen zie ik niet als een belemmering, ik neem aan dat je dat niet onderweg bedoelt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Bedankt voor je reactie,de zwarten schreef:Nee. wel op conti competition. Die vond ik al stug. De Gatorskins zouden (door de beschermlaag tegen lekrijden) nog stugger moeten zijn.nijkie schreef:Maar heb jezelf met gatorskins gereden?Wie gaf je dit advies?nijkie schreef:De Gatorskins heb ik als advies gekregen als zijnde een degelijke band met allround eigenschappen.Zo is het, wat een beetje 'tegen' zit is dat er weinig tubes zijn in het middensegment (20-40 euro). Voor minder dan 20 euro heb je wel al een goeie tube aan de Vittoria.nijkie schreef:De prijs maakt me niet zoveel uit,duur hoeft niet altijd goed te zijn.Zie eerdere posts in dit topic!nijkie schreef:Vittoria zijn er in diverse uitvoeringen,welke adviseer jij dan?Mooi, en het op/afleggen bij lek valt reuzemee als je ze niet snoeihard geplakt hebt...nijkie schreef:Ben niet bang om lek te rijden,dat gebeurt nou eenmaal met elke band en dat een tube meer werk is dat weet je van te voren dan moet je daar niet voor kiezen.Nee, maar ze verliezen wel lucht onderweg. Dus als je met 8 bar begint, eindig je na een uur of 5-6 met 7 bar. Alle profs rijden op die manier, en het boeit dan ook niet echt, behalve als je dag na dag moet pompen bvb. op fietsvakantie. Dat kan wel eens beginnen vervelen (bij mij toch!).nijkie schreef:Om een keer exstra bij te pompen zie ik niet als een belemmering, ik neem aan dat je dat niet onderweg bedoelt.
Met vittoria evo tubes bedoel je type cx of de sc
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4223
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik heb enkel ervaring met de CX. Toptubes.
De SC (servicio Corsa) heeft een ietwat ander profiel (maar dat boeit nauwelijks) en bruine wangetjes.
Beide zijn zeer soepel en kan je perfect tussen 6 en 7 bar op rijden zonder het gevoel dat het tegenwerkt (maar tegelijk wel het gevoel alsof je met vering rijdt door het verhoogde comfort). Wil je wat meer lekbestendigheid, dan is de Vittoria pave 24mm aan te raden. Die zijn er wel enkel in groen.
Men zegt dat ze in de regen minder zijn, maar het heeft ook met bandendruk te maken, gewoon met een halve bar minder in de regen rijden en je hebt automatisch een pak meer grip.
Wil je vooral duurzaamheid en heb je minder aan comfort, dan kan je beter geen supersoepele tubes kiezen zoals de duurdere Vittoria/veloflex. Dan kan je beter opteren voor bvb Vittoria Rally, of, als het gewoon lang moet meegaan (maar dan heb je echt geen enkel voordeel meer aan het feit dat je met tubes rijdt) Continental. Die laatste zijn absoluut niet soepel, maar op glad asfalt gaan ze gewoon wel hard, en ze gaan ongeveer dubbel zo lang mee.
De SC (servicio Corsa) heeft een ietwat ander profiel (maar dat boeit nauwelijks) en bruine wangetjes.
Beide zijn zeer soepel en kan je perfect tussen 6 en 7 bar op rijden zonder het gevoel dat het tegenwerkt (maar tegelijk wel het gevoel alsof je met vering rijdt door het verhoogde comfort). Wil je wat meer lekbestendigheid, dan is de Vittoria pave 24mm aan te raden. Die zijn er wel enkel in groen.
Men zegt dat ze in de regen minder zijn, maar het heeft ook met bandendruk te maken, gewoon met een halve bar minder in de regen rijden en je hebt automatisch een pak meer grip.
Wil je vooral duurzaamheid en heb je minder aan comfort, dan kan je beter geen supersoepele tubes kiezen zoals de duurdere Vittoria/veloflex. Dan kan je beter opteren voor bvb Vittoria Rally, of, als het gewoon lang moet meegaan (maar dan heb je echt geen enkel voordeel meer aan het feit dat je met tubes rijdt) Continental. Die laatste zijn absoluut niet soepel, maar op glad asfalt gaan ze gewoon wel hard, en ze gaan ongeveer dubbel zo lang mee.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®