Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

guarana ampullen

stokie
Forum-lid

stokie 07 apr 2012 20:01

Ik heb het even opgezocht.. In een buisje guarana zit ruim dubbel zoveel caffeïne dan in een normale kop koffie.

Als je niet te veel koffie gewend bent, dan merk je het effect zeer zeker.
Ik word er zelf iets actiever van merk ik.. en dat is echt niet iets wat tussen de oren zit.

jakkel
Forum-lid

jakkel 08 apr 2012 08:45

Dit zijn de ingrediënten:

http://www.3action.be/nl/products_detail.php?id=87" onclick="window.open(this.href);return false;

En als ik me platjes begin te voelen en ik kap zo'n ding achterover en ik voel me een korte tijd daarachter beter. dan werkt dat volgens mij wel.

eelcoz

eelcoz 09 apr 2012 20:19

jakkel schreef:Dit zijn de ingrediënten:

http://www.3action.be/nl/products_detail.php?id=87" onclick="window.open(this.href);return false;

En als ik me platjes begin te voelen en ik kap zo'n ding achterover en ik voel me een korte tijd daarachter beter. dan werkt dat volgens mij wel.
Dat kan net zo goed tussen je oren zitten. Ik zou het mentale effect van dit soort dingen niet onderschatten.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 09 apr 2012 20:35

Over de effecten van caffeine is genoeg gepubliceerd, en het doet echt wel iets.

Ik zou trouwens niet moeilijk gaan doen met ampullen, koop dan gewoon deze.
Van teveel caffeine krijg je van die klamme trilhandjes trouwens, niet zo relaxed.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 13 apr 2012 12:08

De cafeïne is wel handig als ik s'ochtens koud uit bed om kwart voor zes begin aan een 60 km D1-D2 training die naar mijn werk gaat. Enige nadeel is dat ik dan de rest van de ochtend eigenlijk geen koffie kan drinken zonder onrustige benen te krijgen.

Ik gebruik het meer als een kickstart van de dag, door het op mijn nachtkastje te zetten voor direct gebruik na wakker worden. hiermee sta ik met 10-15 minuten buiten. Zonder blijf ik vaak langer liggen en zou ik eerst op mijn gemak een espresso gaan maken, wordt de kleine wakker door het gerommel e.d.

Een dubbele espresso kan ook, alleen dan moet ik de apparaat naast mijn bed zetten. Een energie drankje zoals Red Bull zullen mogelijk het zelfde effect hebben, maar dat is geen optie vanwege het koolzuur wat ik niet prettig vind voor het fietsen.
enjoy the ride

Plaats reactie