Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Overschoen: advies gevraagd?

ottie
Forum-lid

Gebruikersavatar ottie 31 aug 2011 13:42

BBB waterflex als het om waterdicht gaat en niet per se isolatie. BBB Hardware voor waterdicht en warm

Maar zoals vaker gezegd hierboven: Als het nat genoeg is komt er vrijwel altijd water langs je been in de overschoen... :cry:
Een korte bui op een verder (tamelijk) droog parcour of een natwegdek het eerste (half) uur houden ze zeker droog!
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

raiju
Forum-lid

raiju 07 sep 2011 11:32

Er zijn geen goede overschoenen die voldoende afdichten aan de bovenkant. In augustus is de afweging of je voeten zoveel afkoelen door die regenbui opweegt tegen het ongemak van die overschoenen.
Ik zou een lycra overschoentje gebruiken dat het ergste vuil uit je schoenen blijft.

In de winter ga ik helemaal er in mee. Dan adviseer ik zelfs winterschoenen, want na jaren koude voeten is het een verademing om goed geisoleerde schoenen te hebben. Zelfs als ze drijfnat zijn blijven ze warm.

Tegen het water van boven zijn maar 2 oplossingen:
1. Niet fietsen
2. droogpak van viking of otter.

marcelb
Forum-lid

marcelb 07 sep 2011 19:22

Wat nog wel eens wil helpen is het onderste stuk van de beenstukken of de lange broek over de bovenkant van de overschoenen te doen. Dit houdt het water wat langer tegen, maar niet voor eeuwig. Eventueel behandel je de beenstukken met een vloeistof die stof waterafstotend maakt.
Real men wear blûk!!! Marcel

mrbolshoi
Forum-lid

mrbolshoi 10 sep 2011 20:30

Ik zit altijd al vrij vlot met overschoenen op de fiets als het kouder wordt.
Heb vorige week Wind en waterdichte schoenen gekocht van Lake, ben ik ook van dat gedonder met overschoenen ( tenzij het zeer koud is) af.

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 17 sep 2011 17:38

Iemand ervaring met de overschoenen van ultima ? de Ultima Overschoen Aquaprotect-2 Race

Wil die mss gaan aanschaffen.

Graag reactie
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Plaats reactie