Overschoen: advies gevraagd?
Omdat ik gisteren een flinke regenbui over me heen kreeg, en mijn huidige overschoenen dus niet waterdicht bleken te zijn. Ga ik op zoek naar overschoenen die waterdicht moeten zijn en bovendien mijn beide voetjes goed moeten kunnen beschermen tegen de extreme kou.
Wie kan mij advies geven?
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Ronald.
Wie kan mij advies geven?
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Ronald.
water loopt na verloop van tijd altijd vanaf bovenkant naar binnen zodat je toch nog natte voeten krijgt.
Ik heb nog nooit een waterdichte overschoen gezien. Als ide er wel zijn hoor ik het graag.
Ik heb nog nooit een waterdichte overschoen gezien. Als ide er wel zijn hoor ik het graag.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Ik heb zelf onlangs deze aangeschaft, sluiten erg goed af bij m'n benen. Op de vraag of ze waterdicht zijn heb ik echter geen antwoord omdat ik een tijdje langs de kant sta, maar ik ga er vanuit dat het water er na verloop van tijd toch doordruppelt via m'n benen. Echt warm houden ze je voeten denk ik niet omdat de kans toch wel groot is dat je gaat zweten.
Gezelligheid kent geen tijd
Mijn ervaring met mijn (waterdichte) Pro-overschoenen is dat het er gewoon via je benen in loopt, maar dat mijn voeten niet koud worden. Een ander groot voordeel vind ik dat m'n schoenen schoon blijven. Zonder overschoenen zitten je schoenen na een regenrit onder het zand, scheelt toch weer schoonmaken.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Bedankt voor jullie reacties.
Dat de regen uiteindelijk 'naar binnnen' loopt is mij uiteraard duidelijk. Het belangrijkste is dat ik drogen voeten hou en dat mijn schoenen schoon blijven, want ik merkte ook al op dat mijn Sidi's aan de binnenkant nat waren geworden.
Zag wel even snel bij BBB wat intressante overschoenen.
Dat de regen uiteindelijk 'naar binnnen' loopt is mij uiteraard duidelijk. Het belangrijkste is dat ik drogen voeten hou en dat mijn schoenen schoon blijven, want ik merkte ook al op dat mijn Sidi's aan de binnenkant nat waren geworden.
Zag wel even snel bij BBB wat intressante overschoenen.
Wat is de naam van deze, Nano? En de prijs. Zien er goed uit, stuk beter dan mijn Crafts met flutrits..stefanw schreef:Ik heb zelf onlangs deze aangeschaft, sluiten erg goed af bij m'n benen. Op de vraag of ze waterdicht zijn heb ik echter geen antwoord omdat ik een tijdje langs de kant sta, maar ik ga er vanuit dat het water er na verloop van tijd toch doordruppelt via m'n benen. Echt warm houden ze je voeten denk ik niet omdat de kans toch wel groot is dat je gaat zweten.
Castelli Nano Shoe cover, geloof €25,- ofzo? Maar of ze goed zijn weet ik niet zoals je kon lezen, ik vond ze er heel erg goed uit zien (nog steeds!) Je hebt ook nog:

Met deze kun je haast je benen afbinden zo te zien, maar vind ik er persoonlijk niet uit zien...

Met deze kun je haast je benen afbinden zo te zien, maar vind ik er persoonlijk niet uit zien...

Gezelligheid kent geen tijd

De BBB Ultraflex houdt mijn voeten vrij lang droog en warm. Echt droog lukt natuurlijk nooit. Van boven drupt het langs je been en van onder spat het op langs je zool.
Maar we zitten ook op de fiets, niet in de auto.

- plantagenet
- Forum-lid
Zijn er dan geen overschoenen die een hele goede afdichting op je been hebben? De overschoenen die ik tot nu toe gebruikt heb zijn allemaal niet nauw aansluitend op het been waardoor regenwater via je benen direct je schoenen inloopt.
Bestaat er niet een merk overschoen die een afdichting heeft á la anti-slip rand zoals sommige koersbroeken die hebben (onder andere ultima heeft van die rubberen randjes aan de binnenzijde van de broekspijpen tegen opkruipen). Zo'n soort afdichting zou toch behoorlijk waterdicht kunnen zijn lijkt mij. Iemand suggeties?
Bestaat er niet een merk overschoen die een afdichting heeft á la anti-slip rand zoals sommige koersbroeken die hebben (onder andere ultima heeft van die rubberen randjes aan de binnenzijde van de broekspijpen tegen opkruipen). Zo'n soort afdichting zou toch behoorlijk waterdicht kunnen zijn lijkt mij. Iemand suggeties?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik heb onlangs waterdichte overschoenen van Castelli gekocht, deze hebben een anti-sliprand aan de bovenzijde en sluiten zeer nauw aan bij de enkel. Afgelopen zaterdag heb ik droge voeten gehouden ondanks meerdere buien. Het nat was van het zweet, maar het belangrijkste: m'n voeten bleven warm. De kwaliteit is wel dusdanig dat je er absoluut niet mee kan lopen. Met een paar passen op het wegdek bij een 2 tussenpunten was de onderkant al zichtbaar aangetast. Ik moet nog zien hoe lang ze mee gaan.
Specialized Roubaix
Gios Compact
Gios Compact
- plantagenet
- Forum-lid
Ok, dank je. Ik ga eens kijken hoe die Castelli's eruit zien en aanvoelen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Heb de gtx-overschoenen van Gore Bike Wear, de Race Power. Bovenaan zit een stukje (elastisch) neopreen, wat je met klittenband strak trekt. Sluit op zich goed af, maar mijn ervaring is dat als je een dag meerdere stortbuien over je heen krijgt, heb je aan het einde van de dag je voeten nat.
Hoeveel van eigen zweet komt en hoeveel van buiten weet ik niet. Doordat ze de wind tegen houden krijg je voeten ook minder snel droog, voordeel is wel dat de wind je voeten dan ook niet koud blaast. Kortom, het helpt wel, maar een optimale oplossing is het niet, maar dat is fietsen in de regen ook niet.
Geld denk ik voor alle overschoenen.
Hoeveel van eigen zweet komt en hoeveel van buiten weet ik niet. Doordat ze de wind tegen houden krijg je voeten ook minder snel droog, voordeel is wel dat de wind je voeten dan ook niet koud blaast. Kortom, het helpt wel, maar een optimale oplossing is het niet, maar dat is fietsen in de regen ook niet.
Geld denk ik voor alle overschoenen.