Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Dura Ace CN7900 ketting met KMC MissingLink ??

jsparie
Forum-lid

jsparie 15 feb 2011 19:42

nl12048 schreef:Iemand nog tips bij het losmaken van een KMC missing link 10 speed icm een Ultegra ketting? Het is mij nog niet gelukt.

edit: tangetje gepakt... nu wel los.

Wat in ieder geval helpt is de druk van de ketting halen (naast het blad leggen dus) en de schalmen van de missing link in het midden wat indrukken. Dus niet alleen naar elkaar toe bewegen, maar ook in het midden indrukken. Even oefenen, maar het helpt wel.

sten2
Forum-lid

sten2 20 feb 2011 12:57

Mijn DA 7900 ketting die bij de complete groep zat heeft een snelsluiting/"missing link", de SM-CN79. Op de site van shimano staat dit ook toegelicht, maar onduidelijk is of deze er standaard bij zit.

Iemand enig idee?
Sten

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 12 jun 2011 17:56

Heb de DA CN-7901 gekocht bij bike-components met een Ultegra cassette.
Ik had nog een missing link van KMC liggen. Deze paste er niet op. Daarom gewoon "geklonken".
Lag dit aan mijn KMC missing link of past er helemaal geen missing link op deze asymmetrische ketting?

Gek genoeg loopt de ketting niet op alle tandjes even mooi. Op de grotere en de kleinere gaat het goed maar op de middelste loopt die net wat minder stil.
Iemand enig idee?
+++edit+++
Ketting loopt nu supergoed! Was dan waarschijnlijk kwestie van inlopen ...
+++

Gr, Ric
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie