Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 okt 2010 17:24

Ik weet het, een beetje vroeg want het parcours van 2011 is pas iets meer dan een week bekend. Maar toch in 2012 heb ik niet alleen het wk om de hoek maar ik kan ook 3 dagen, inclusief proloog naar de tour gaan kijken en elke avond gewoon naar huis.

klik
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2010 17:51

Leuk, ik hoop dat het wat sfeervoller is dan de Giro start van een aantal jaren geleden. Want dat vond ik destijds een beetje een trieste bedoeling.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 okt 2010 18:04

Het is toch al bij voorbaat een trieste bedoening als het in Luik is. Veel triestere steden dan Luik heb je niet in West-Europa... ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 29 okt 2010 18:09

Amclassic-fan schreef:Het is toch al bij voorbaat een trieste bedoening als het in Luik is. Veel triestere steden dan Luik heb je niet in West-Europa... ;)


Luik is toch ook eens verkozen tot lelijkste stad van Europa?:D

Overigens is dat ook weer een beetje overdreven, gezien sommige steden in Oost-Europa.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 okt 2010 18:25

Mwah, ze doen in Luik wel ernstig hun best. Wat een vervallen bende is het daar. Misschien dat de tourstart er voor zorgt dat er hier en daar wat verf tegen een gebouw aan gaat?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 okt 2010 18:58

Vind iedereen dat zo vies? vreemd, 'tis toch precies dezelfde kleur als 90% van de auto's wat men koopt.
(Alle gradaties tussen grijs en zwart als er maar niets van kleur inzit.)
Afbeelding

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 29 okt 2010 21:59

Tja, maar sinds kort hebben ze wel dit: http://www.arcspace.com/architects/calatrava/liege/
alleen daarvoor wil je er heen, toch? :)

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 31 okt 2010 20:47

Luik is verschrikkelijk arm. 40% van de beroepsbevolking is werkloos. De 60% die wel werkt bestaat voor een niet onaanzienlijk deel uit ambtenaren, mensen in de zorg en het onderwijs. Kortom, er wordt bijna geen cent verdiend in die stad. Hun Nederlandstalige landgenoten hebben doorgaans ook niet altijd de meeste lof voor hen. Je zal er maar wonen. Ik gun die gasten in Luik de start van de Tour de France (mooie taal!) echter van harte en hoop dat ze net zo massaal als dit jaar in Rotterdam op zullen komen. Ik zal er zeker bij zijn. 's-ochtends lekker fietsen en dan 's-middags naar de proloog. Leuk!
Camerig is prachtig!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5707
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 okt 2010 21:44

. Hun Nederlandstalige landgenoten hebben doorgaans ook niet altijd de meeste lof voor hen. Je zal er maar wonen. [/quote]

Opletten met uitspraken betreffende de verhouding franstaligen/nederlandstaligen in deze woelige tijden, zeker als niet-belg. :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 01 nov 2010 17:23

Gijs01 schreef:Luik is verschrikkelijk arm. 40% van de beroepsbevolking is werkloos. De 60% die wel werkt bestaat voor een niet onaanzienlijk deel uit ambtenaren, mensen in de zorg en het onderwijs. Kortom, er wordt bijna geen cent verdiend in die stad. Hun Nederlandstalige landgenoten hebben doorgaans ook niet altijd de meeste lof voor hen. Je zal er maar wonen. Ik gun die gasten in Luik de start van de Tour de France (mooie taal!) echter van harte en hoop dat ze net zo massaal als dit jaar in Rotterdam op zullen komen. Ik zal er zeker bij zijn. 's-ochtends lekker fietsen en dan 's-middags naar de proloog. Leuk!


Totale onzin. De werkloosheid in Luik is lang niet zo hoog . Er zijn wel enkele achtergestelde wijken in Luik waar de werkloosheid ongeveer 40% bedraagt.

Typisch is het nog maar eens binnenhalen van zo'n prestigeproject als de start van de Tour de France, ik denk dat er betere bestemmingen voor dat geld waren...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2010 17:46

In 2002 was de werkeloosheid al 25,8% (volgens EU cijfers). Gezien het aantal bedrijven dat productie heeft stopgezet in Luik de afgelopen jaren, lijkt me die 40% die in het voorjaar in de media genoemd werd bepaald niet onmogelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 01 nov 2010 17:51

Ik ben één keer in Luik geweest en vond het eigenlijk wel een mooie stad. Mooie kerken en andere gebouwen en leuke smalle straatjes.
En dat terwijl het toen ook nog heel de dag regende.

Was vantevoren gewaarschuwd dat het een smerige en armoedige bende zou zijn maar het viel me enorm mee.

Plaats reactie