Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 23 Mei 2006
Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 22 Mei 2006
''Ik weet dat er onderzoeken zijn die aantonen dat je meer warmte verliest door dit soort cremes maar ik ben benieuwd naar ervaringen in de praktijk van geroutineerde wedstrijdrenners.''
Hij vraagt dus niet naar die theoriën maar naar renners die het gebruiken en er ervaring mee hebben. Ik merk het wel dat het wat warmer is. Ik rij er altijd nog mee warm dus dan warm je je spieren zoiezo op. Als het regent zijn er ook nog speciale waterafstotende cremes waardoor de eerste laag er ook niet vanaf gaat.
Hier wordt ik als sporter/coach/wetenschapper altijd een beetje moe van. Je lichaam heeft een perfect mechanisme om ervoor te zorgen dat A: er zo min mogelijk warmte verloren gaat, en B: er zoveel mogelijk zuurstofrijk bloed naar de spieren gaat. Het is vrij gemakkelijk aan te tonen en te beredeneren dat dergelijke zalfjes op zijn minst niet prestatiebevorderend zijn.
Oh ja, ik heb goede ervaringen met een lik vaseline op m'n knieen als het hard regent. (Als het heel erg koud is smeer ik het ook op m'n hoofd)
LEES nou eens wat ik schrijf. Het VOELT warmer aan en daarna moet je ZOIEZO nog warm rijden en ik beweer dus NIET dat het prestatiebevorderend is of dat het je spieren opwarmd.
Verwarmende Creme/olie
Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 23 Mei 2006
Ik scheer zelfs m,n Bilnaad ehh.. puur voor de stroomlijn hoor! want ik heb zo,n hekel aan die wervelwind achter m,n kont!!! en als ik toch bezig ben doe ik m,n pootjes er ook maar bij, tja d,r blijven in ieder geval geen insekten aan m,n benen kleven, en om m,n "gespierde" kuitjes te bevorderen haha tuurlijk niet!
gewoon minder bruine bonen eten, dan heb je dat niet.
Ik scheer zelfs m,n Bilnaad ehh.. puur voor de stroomlijn hoor! want ik heb zo,n hekel aan die wervelwind achter m,n kont!!! en als ik toch bezig ben doe ik m,n pootjes er ook maar bij, tja d,r blijven in ieder geval geen insekten aan m,n benen kleven, en om m,n "gespierde" kuitjes te bevorderen haha tuurlijk niet!
gewoon minder bruine bonen eten, dan heb je dat niet.
Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 25 Mei 2006
LEES nou eens wat ik schrijf. Het VOELT warmer aan en daarna moet je ZOIEZO nog warm rijden en ik beweer dus NIET dat het prestatiebevorderend is of dat het je spieren opwarmd.
Nou, dan ga jij toch lekker smeren jongen, ik hou je niet tegen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 25 Mei 2006
Ik vraag toch ook niet om je toestemming??
Ik vraag toch ook niet om je toestemming??
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 Mei 2006
Nee maar je gedraagt je wel knap eigenwijs (net zoals hele hordes met je).
Dus jij doet er nooit aan? Ik denk dat je ongeveer de enige bent in het junioren peleton. Ik zie meestal niet veel renners zonder glimmende benen. En trouwens, als je ook goed warmrijdt is het ook niet prestatieverminderend...
Nee maar je gedraagt je wel knap eigenwijs (net zoals hele hordes met je).
Dus jij doet er nooit aan? Ik denk dat je ongeveer de enige bent in het junioren peleton. Ik zie meestal niet veel renners zonder glimmende benen. En trouwens, als je ook goed warmrijdt is het ook niet prestatieverminderend...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee ik doe er echt niet aan. Je zult me nooit met dat spul op m'n benen zien.
Ook als je goed warm rijdt is het nog steeds prestatie verminderend. Je raakt nog steeds enorme hoeveelheid warmte en daarmee dus energie kwijt. Je spieren koelen er gewoon door af doordat het bloed afgekoeld is.
En m'n benen zijn bruin zat, ik hoef er echt niet wat op te smeren zodat ze bruin lijken.
Ook als je goed warm rijdt is het nog steeds prestatie verminderend. Je raakt nog steeds enorme hoeveelheid warmte en daarmee dus energie kwijt. Je spieren koelen er gewoon door af doordat het bloed afgekoeld is.
En m'n benen zijn bruin zat, ik hoef er echt niet wat op te smeren zodat ze bruin lijken.