Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Pijntjes...

Erik
Forum-lid

Erik 05 dec 2007 21:37

[quote="girlinred"]

Die overtreft mij niet, dus hij is mannelijker dan ik en aangezien ik wel eens voor 'vent' word uitgemaakt op de fiets....
[/quote]

Rij jij dus in doodse stilte je rondjes? :p
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 dec 2007 21:57

Dat hoop ik niet, want dan hoor ik stemmetjes in m'n hoofd ;). Maar met Girlinred vergelijken lijkt me niet gaan want dat is nog een Nieuwelinge meisje (aldus de inschrijvers zaterdag) :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 05 dec 2007 22:06

Voer voor Boonen dus! :p

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 dec 2007 22:09

Nee voer voor volgend jaar pas, want Nieuwelingen (meisjes) zijn met crossen 13, 14 of 15 lentes jong.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 06 dec 2007 08:18

AMF traint alleen met mij als ie behoefte heeft om te kletsen ;)

Tss, kan ik er wat aan doen dat ik er nog zo jong en fris uitzie, alhoewel ik dergelijke complimenten liever over 20 jaar krijg....

En Boonen???? Pff die is over 30 jaar nog niet volwassen, bovendien heb ik niet zoveel behoefte om mijn vriendje met 30 anderen te delen (oeps)
~live fast, die young ~

Erik
Forum-lid

Erik 06 dec 2007 11:40

[quote="Amclassic-fan"]Dat hoop ik niet, want dan hoor ik stemmetjes in m'n hoofd ;). Maar met Girlinred vergelijken lijkt me niet gaan want dat is nog een Nieuwelinge meisje (aldus de inschrijvers zaterdag) :D[/quote]

Tja... En onderbouwmeisjes die stil zijn ben ik in mijn klassen idd nog niet tegengekomen....:p
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

noppie
Forum-lid

noppie 06 dec 2007 20:21

Als vrouwen te veel gaan praten dan krijg je dit!!

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.as ... 3&bron=rss

Een wielrenner riep nog: "Jongens, dat gaat niet goed!"

Een gezellige fietstoertocht met collega's eindigde in een drama toen de voorste renner plotseling zijn benen stilhield waardoor het tempo terugviel. Een wielrenster die daarachter reed, was met een ander aan het kletsen en zag het gevaar te laat. Ze kwam ten val en raakte daarbij gewond.

Collega's van de GGZ Breda hielden in 2002 een fietstoertocht van 180 kilometer. Dit deden ze wel vaker en ze waren dan ook min of meer getrainde wielrenners. De tocht vond plaats buiten werktijd en op vrijwillige basis.

De groepsleden fietsten twee aan twee, met een snelheid van 25 tot 30 km/u en dicht achter elkaar (slechts 20 tot 30 centimeter tussenruimte). Een van de renners lag al geruime tijd op koppositie en hij wilde zich laten terugzakken zodat iemand de kop kon overnemen.

De voorste renner hield plotseling zijn benen stil en mede door de sterke tegenwind, viel zijn snelheid terug. De fietsers daarachter merkten de manoeuvre te laat op. Zij waren vermoeid en waren minder geconcentreerd. Bovendien waren achterliggers met elkaar in gesprek. De fietser achter de koploper probeerde de voorste renner nog te ontwijken en begon te slingeren. Een van de wielrenners riep nog: "Jongens, dat gaat niet goed!" Nog geen seconde later klapten de fietsers op elkaar onder een hels kabaal en gegil.

Gewond
Een van de gevallen wielrenners, een moeder van vier kleine kinderen, raakte bij het ongeval gewond. Ze brak haar pols op verschillende plaatsen en liep kneuzingen op. De wielrenster stelde de voorste wielrenner aansprakelijk voor de materiële en immateriële gevolgen van het ongeval. De voorste wielrenner had een aansprakelijkheidsverzekering, maar die verzekering wees de aansprakelijkheid af en wilde de schade niet vergoeden.

Rechtbank: niet aansprakelijk
In eerste instantie bepaalde de rechtbank dat de veroorzaker niet onzorgvuldig had gehandeld en dus niet aansprakelijk was voor het ongeval. De rechtbank vond het aannemelijk dat de voorste renner een teken had gegeven aan de andere renners dat hij de koppositie wilde verlaten. En zelfs als er geen teken zou zijn gegeven, dan nog zou er geen aansprakelijkheid bestaan omdat het hier om een sportsituatie ging met een door de deelnemers aanvaarde hoge risicofactor.

Sport- en spelsituaties
Bij ongevallen in sport- en spelsituaties kan de veroorzaker minder makkelijk aansprakelijk gesteld worden dan in andere situaties. Tijdens het sporten accepteren de deelnemers een bepaald risico dat er wel eens een ongelukkige manoeuvre of handeling kan plaatsvinden.

Hof: wél aansprakelijk
In hoger beroep oordeelde het gerechtshof Den Bosch dat de veroorzaker wél aansprakelijk is. Op zich is het normaal dat de koploper zich wil laten afzakken. Dat kan hij doen door even aan te zetten om zo los te komen van de groep, naar links uit te wijken om vervolgens de groep rechts te laten passeren. Maar volgens het hof had de voorste renner géén teken gegeven en hoefden de anderen niet te verwachten dat hij op de gegeven wijze de koppositie zou willen afstaan. De andere wielrenners kwalificeerden de actie van de koploper als vreemd, riskant, onveilig, onverwacht en gemakzuchtig.

Bewuste gedraging
Er is geen sprake van een ongelukkige manoeuvre die nu eenmaal kan plaatsvinden tijdens het toerrijden. Volgens het hof ging het om een bewuste gedraging om ineens de benen stil te houden, zonder te kijken of dat gevaar voor de overigen zou opleveren. Het opgeven van de koppositie had ook makkelijk anders gekund, met minder risico voor de achterliggers.

Kletsen
De veroorzaker vond dat het slachtoffer gedeeltelijk eigen schuld had aan het ongeval. De anderen waren immers met elkaar aan het kletsen. Het hof deelt die redenering niet. De deelnemers mogen dan wel geoefende renners zijn met behoorlijk wat ervaring op de racefiets, de toertocht was vooral bedoeld als sociaal evenement. Er kan daarom niet worden verwacht dat de deelnemers alleen maar hun voorgangers in de gaten houden, zonder een blik te werpen op de fietser naast.

De veroorzaker zal dus de letselschade van het slachtoffer moeten vergoeden.

kiekeboe

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 07 dec 2007 01:13

Een detail dat bij dit ongeval niet staat vermeld is dat de gevallen vrouw met een zogenaamd triathlonstuur fietste, ze lag als het ware met haar armen op dat stuur en was niet in staat om tijdig in de remmen te knijpen of een stuurcorrectie te maken, niet erg verstandig natuurlijk wanneer je zo dicht op je voorganger fietst.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

chevalier
Forum-lid

chevalier 21 dec 2007 19:22

[quote="Peterj"]Een detail dat bij dit ongeval niet staat vermeld is dat de gevallen vrouw met een zogenaamd triathlonstuur fietste, ze lag als het ware met haar armen op dat stuur en was niet in staat om tijdig in de remmen te knijpen of een stuurcorrectie te maken, niet erg verstandig natuurlijk wanneer je zo dicht op je voorganger fietst.[/quote]

Dat is echt levensgevaarlijk van die piloten die met een triathlon stuur in een groep rijden en hier met hun armen op gaan liggen. Ben ook wel eens met een groep mee geweest waar je van die piloten had die dat deden die , ga er niks van zeggen ,maar houd ze wel goed in de gaten en ga er zeker niet achter rijden.

raketmuis
Forum-lid

raketmuis 13 dec 2008 18:58

Ook de verkoelende creme proberen. Helpt echt!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 sep 2009 00:56

Ik ben net iets anders gaan zitten, als ik iets meer op mijn kont zit heb ik er geen last van, en inderdaad zitvlees witl ook werken, fietsen doed gewoon pijn, daar dus ook.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie