Wat als je ’s ochtends amper kan eten?
Quoten: Origineel geplaatst door Raff op 19 Juli 2006
Daar ik reeds van kindsbeen af 's ochtends amper iets door de keel krijg (enkel één droge boterham en wat plat water gaan erin, en dan nog met moeite) heb ik enorme problemen om in de voormiddag in groep te fietsen, wat erg vervelend is, daar de meeste groepen precies dan op pad trekken. Na hooguit 40 km tegen amper 25 km/uur val ik logischerwijze zonder brandstof en kan niet meer mee, waar ik 's namiddags en vooral 's avonds makkelijk 70 km rijd tegen zowat 28 km/uur, en dit in mijn dooie eentje. Graag advies.
ik heb het tegenovergestelde probleemmaar ik denk dat dit vooral te maken heeft met 'gewoonte',ik ben het gewoon om smorgens veel te eten ook al heb ik 22 h s'avonds in een restaurant gaan eten of zo,smorgens moet ik gewoon eten,da is een mentale kwestie denk ik,ge leert u lichaam da aan,ik ben zo opgevoed om smorgens goed te ontbijten.
gewoon kwestie van gewenning lijkt mij. Moest er vroeger ook niet aan denken 's ochtends boterhammen naar binnen te moeten werken. Nu eet ik cruesli met melk 's ochtends en kijk er zelfs naar uit.
Laatst een bord spagetteria naar binnen gewerkt zaterdagochtend (plus brinta plus cruesli; na elkaar). Heerlijk en werkte prima.
Laatst een bord spagetteria naar binnen gewerkt zaterdagochtend (plus brinta plus cruesli; na elkaar). Heerlijk en werkte prima.
-
- Forum-lid
Als je echt niet veel binnenkrijgt van "gewone voeding", probeer dan energiedrank en/of energierepen voor en tijdens het fietsen. Is in vele vormen en smaken verkrijgbaar. Het is natuurlijk geen uitgebalanceerd ontbijt, maar als je probleem zich enkel zondagvoormiddag stelt, kan het geen kwaad.
Fietsen vergt gewoon veel energie, dus je moet er voor zorgen dat de branstoftank zeker niet leeg raakt.
Fietsen vergt gewoon veel energie, dus je moet er voor zorgen dat de branstoftank zeker niet leeg raakt.
Probeer eens een paar bananen, of drinkontbijt!
ps. de tip om na de avondmaaltijd niets meer te eten onderschrijf ik niet, naar bed gaan met een honger gevoel lijkt me niet verstandig.
ps. de tip om na de avondmaaltijd niets meer te eten onderschrijf ik niet, naar bed gaan met een honger gevoel lijkt me niet verstandig.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quote: Origineel geplaatst door Raff op 19 Juli 2006
Daar ik reeds van kindsbeen af 's ochtends amper iets door de keel krijg (enkel één droge boterham en wat plat water gaan erin, en dan nog met moeite) heb ik enorme problemen ...
Zelf eet ik de hele dag door, geen probleem. ’s Ochtends vier boterhammen met pindakaas en appelstroop, glas jus d’orange, glas thee, grote bak met kwark aangevuld met twee eetlepels frambozenjam en een flinke dosis muesli. Twee panini’s met kaas als lunch. Bij de vijf koppen koffie gaan altijd vijf krentenbollen mee naar binnen. Om zes uur een fruithapje van drie kiwi’s, een appel en een banaan. En ’s avonds worden er twee volle borden leeg gegeten, plus nog een bak kwark als toetje.
Maarre... ik moet er niet aan denken om m’n dag te starten met een droge boterham en een glas water. Wat een armoe, zeg. Dat krijgt toch niemand weggewerkt. Wat heb jij misdaan, Raff? En hoe lang moet je nog brommen?
Daar ik reeds van kindsbeen af 's ochtends amper iets door de keel krijg (enkel één droge boterham en wat plat water gaan erin, en dan nog met moeite) heb ik enorme problemen ...
Zelf eet ik de hele dag door, geen probleem. ’s Ochtends vier boterhammen met pindakaas en appelstroop, glas jus d’orange, glas thee, grote bak met kwark aangevuld met twee eetlepels frambozenjam en een flinke dosis muesli. Twee panini’s met kaas als lunch. Bij de vijf koppen koffie gaan altijd vijf krentenbollen mee naar binnen. Om zes uur een fruithapje van drie kiwi’s, een appel en een banaan. En ’s avonds worden er twee volle borden leeg gegeten, plus nog een bak kwark als toetje.
Maarre... ik moet er niet aan denken om m’n dag te starten met een droge boterham en een glas water. Wat een armoe, zeg. Dat krijgt toch niemand weggewerkt. Wat heb jij misdaan, Raff? En hoe lang moet je nog brommen?
Als je moeite hebt om te ontbijten tijdens het fietsen kan je mss een heleboel vast voedsel meedoen en vanaf je begint te fietsen heel veel kleine beetjes in je mond stoppen, bijvoorbeeld elk kwartier ofzo een stukje rijsttaart, 1/3e van een banaan, koekje,...
Je maakt gewoon op voorhand deze kleine porties klaar, steekt het in alluminiumfolie in je achterzak.
zo zal je niet na 40km zonder energie vallen en zal je geen opgeblazen gevoel hebben.
Je maakt gewoon op voorhand deze kleine porties klaar, steekt het in alluminiumfolie in je achterzak.
zo zal je niet na 40km zonder energie vallen en zal je geen opgeblazen gevoel hebben.