Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Terugroepacties TIME RXS/RXE

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 04 okt 2006 12:35

Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 03 Oktober 2006


Na al deze verhalen te hebben gelezen ben ik toch een beetje wantrouwend geworden tov mijn Time pedaaltjes. Ik heb ze gecontroleerd en minime spelling waargenomen! Vast niet erg maar ik vertrouw die dingen niet blindelings meer....
Toch morgen maar een setje spd-sl gaan kopen?

Nee dit laatste zou ik niet doen. Voglens fabriek zijn de problemen 'slechts' bij een specifieke productieperiode voorgekomen. In duitsland zijn volgens het bericht alle TIme dealers uitgerust met speciale tools om eea vast te zetten. Ben benieuwd of dit in Nederland ook gebeurt of dat er omruilmogleijkheden zijn.

psychic_me
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 okt 2005 13:35

psychic_me 04 okt 2006 19:58

Ik twijfel nu al een tijdje welke pedalen ik aan zal schaffen. Heb op het moment simpele Look pedalen die om de haverklap piepen en kraken. Nu was ik van plan om Time Rxs carbon pedalen aan te schaffen, maar werd wat huiverig door de verhalen over problemen met de pedalen. Begrijp ik dat de nieuwste levering geen problemen op zal leveren??? Of kan ik toch beter kiezen voor een setje SPD-SL of Look Keo pedalen.....
Alsvast bedankt voor de adviezen.....

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 04 okt 2006 20:46

vanmiddag bij mn fm geweest en hij heeft het deffect bij mn time pedalen geconstateerd. Tevens heb ik een setje Ultegra pedalen van 'm mee gekregen en het prijsverschil contant terug!
is dat netjes of niet!

tsielio
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2006 09:24

tsielio 06 okt 2006 00:24

moeten ze nu terug of niet :-s?
in belgie nog niet voorlopig???
krijg je nieuwe of herstellen ze ze? gewoon wat loctite erop ofzo? dan is het verholpen normaal nee?
eens nieuwe kan nooit kwaad natuurlijk

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2006 00:42

Ik denk dat we alles wat binnen z'n context moeten zien. In de Benelux is er vooralsnog geen terugroepactie; bovendien hebben we er geen zicht op hoe frequent deze problemen zijn... afwachten dus.
Ik moet volgend jaar van mijn ploeg met dit pedaaltype rijden. Ben benieuwd.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

markz
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:39

markz 06 okt 2006 23:10

Vandaag op het werk opgebeld naar de importeur. Er zouden al brieven zijn gestuurd naar de dealers in nederland over het probleem enz. Ben benieuwd...

cristallo
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:03

cristallo 07 okt 2006 19:16

Ik heb de mijne hersteld teruggekregen van Codagex. Mijn FM zegt dat ze naar alle waarschijnlijkheid de Timedealers zullen uitrusten met een speciaal tooltje om de pedalen vast te schroeven... Blijven controleren blijft echter de boodschap (medegedeeld via de dealer!)
Mvg,
Cristallo
 
 

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 okt 2006 21:22

Vandaag ook even bij de fm geweest. De brief heeft hij ook ontvangen, alleen daar stond dus niet in wat er verder nu moet gebeuren Dus gelukkig is het race seizoen afgelopen en wacht ik verder af wat er gaat gebeuren.

leonardofp
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 mar 2006 21:59

leonardofp 16 okt 2006 22:24

Tijdens het losfietsen ongeveer 3 maanden geleden had ik ook plots mijn rechterpedaal aan mijn schoen hangen. De as zat echter nog steeds op mijn crank. Eenmaal thuisgekomen checkte ik het linkerpedaal en ook daar kon ik het ganse boeltje losdraaien met het blote hand. Beide pedalen heb ik vastgeplakt met loctite en verder het ganse seizoen geen last meer gehad. Bij Decathlon verkopen ze geen fietsen meer met deze Time-pedalen en zijn ze vervangen door Look Keo. Het betreft een fabricagefout waarbij door de warmte van de wrijving de lijm niet meer voldoende zijn werk doet en door de schokken tijdens het fietsen zo de pedalen van de as kunnen schuiven. Echter in de Benelux nog geen terugroepacties of maatregelen gezien betreffende dit probleem.
Wordt alleszins vervolgd...
Fatta in Italia

abcde
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 aug 2006 13:21

abcde 16 okt 2006 23:00

Heb hier ook mee te maken gehad, heb het zelf terug gemaakt, maar nu is ondertussen m'n fiets verkocht.  Ik stond zaterdag bij een verkoper van Time op Expo-velo en hij vertelde dat je het moest vastlijmen met Locktite of anders naar je fm gaan. Maar ze gingen misschien nog wel iets ondernemen ivm met een terugroepactie, maar het was een productiefout.
Ik hoop dat het met de pedalen van volgend jaar gedaan is, want ik was er zeer tevreden over, ook kwa uitzicht en gewicht vind ik ze perfect.

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 17 okt 2006 00:01

Quoten: Origineel geplaatst door abcde op 16 Oktober 2006


Heb hier ook mee te maken gehad, heb het zelf terug gemaakt, maar nu is ondertussen m'n fiets verkocht.  Ik stond zaterdag bij een verkoper van Time op Expo-velo en hij vertelde dat je het moest vastlijmen met Locktite of anders naar je fm gaan. Maar ze gingen misschien nog wel iets ondernemen ivm met een terugroepactie, maar het was een productiefout.
Ik hoop dat het met de pedalen van volgend jaar gedaan is, want ik was er zeer tevreden over, ook kwa uitzicht en gewicht vind ik ze perfect.

Ik heb het er ook over gehad met een vertegenwoordiger van Time op Expo-velo. Deze vertelde me dat het aluminium omhulsel waar het carbon inzit te veel uitzette bij temperatuurverschillen-(warmte, zoals de warme zomer vertelde hij me) in de winter zou men het probleem zeker niet mogen hebben. Er komt binnenkort ook een terugroep actie in belgie.Men zou gewoon naar de fietsenmaker moeten gaan en deze plakt dit.(In de winter is de kans minim doordat het juist krimpt in plaats van uitzet, maar je weet helaas nooit...)
Mijn Canyon Ultimate CF

abcde
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 aug 2006 13:21

abcde 17 okt 2006 00:14

 Ik heb het er ook over gehad met een vertegenwoordiger van Time op Expo-velo. Deze vertelde me dat het aluminium omhulsel waar het carbon inzit te veel uitzette bij temperatuurverschillen-(warmte, zoals de warme zomer vertelde hij me) in de winter zou men het probleem zeker niet mogen hebben. Er komt binnenkort ook een terugroep actie in belgie.Men zou gewoon naar de fietsenmaker moeten gaan en deze plakt dit.(In de winter is de kans minim doordat het juist krimpt in plaats van uitzet, maar je weet helaas nooit...)

Hierover vertelde hij me inderdaad ook iets.

Plaats reactie