Quoten: Origineel geplaatst door six13 Freak op 06 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 05 Oktober 2006
Nog eentje, deze heb ik gewoon gegoogeld geloof ik, iets diepgravender artikel.
Mooi hoor! Voor mij zijn de artikelen van van Adrie van Diemen een reden om Fiets te blijven kopen. (Legaal gedownload dus).
dat artikel heb ik mede gebruikt voor mijn onderzoekje.
Juiste krachttraining voor de wielrenner
Quoten: Origineel geplaatst door Concorde op 06 Oktober 2006
@ Scepticus, hoe kan ik de files benaderen via de host??
Klik op de link --> Sroll omlaag en klik op 'Free' --> vervolgens moet je 60 seconden wachten (je ziet de tijd aftellen) --> Typ de code over --> klik op download from huppeldepup netwerk (maakt niet uit welke je kiest) --> downloaden maar
@ Scepticus, hoe kan ik de files benaderen via de host??
Klik op de link --> Sroll omlaag en klik op 'Free' --> vervolgens moet je 60 seconden wachten (je ziet de tijd aftellen) --> Typ de code over --> klik op download from huppeldepup netwerk (maakt niet uit welke je kiest) --> downloaden maar
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quote: Origineel geplaatst door Mjollnir op 30 Oktober 2006
In deze tijd van het jaar is het donker als ik thuis kom. Vlak bij mij is een heuvel die ik op kan rennen en een trap omhoog. Is dat een goede kracht/conditie training voor fietsen of heeft het niet veel waarde? Je conditie wordt er natuurlijk niet slechter.
Traplopen is super!
Heb ik als schaatstraining veel gedaan (Kopje van Bloemendaal)
In deze tijd van het jaar is het donker als ik thuis kom. Vlak bij mij is een heuvel die ik op kan rennen en een trap omhoog. Is dat een goede kracht/conditie training voor fietsen of heeft het niet veel waarde? Je conditie wordt er natuurlijk niet slechter.
Traplopen is super!
Heb ik als schaatstraining veel gedaan (Kopje van Bloemendaal)
Ik heb wel eens gelezen dat wordt aangeraden om de hartslag onder het omslagpunt te houden.
Naar mijn persoonlijke idee maakt het echter niet zoveel uit. Tijdens een krachttraining moeten je spieren namelijk korte tijd volle bak werken, en je hartslag reageert daar met vertraging op, en is dus helemaal geen goede maat voor de intensiteit. Ik zou zeggen: richt je gewoon op het gewenste aantal herhalingen en het gevoel in je benen.
Naar mijn persoonlijke idee maakt het echter niet zoveel uit. Tijdens een krachttraining moeten je spieren namelijk korte tijd volle bak werken, en je hartslag reageert daar met vertraging op, en is dus helemaal geen goede maat voor de intensiteit. Ik zou zeggen: richt je gewoon op het gewenste aantal herhalingen en het gevoel in je benen.
-
- Forum-lid
Je dient in ieder geval onder je omslagpunt te blijven. Als je echt in het rood gaat, ben je weerstand aan het trainen. Dat is gewoon te intensief voor krachttraining. Je gaat dan te fel verzuren en te snel vermoeid raken om veel herhalingen te kunnen doen.
Bij krachttraining is het de bedoeling om vooral je beenspieren te gebruiken voor de voortbeweging. Als je met een hoge hartslag gaat fietsen, komt de voortbeweging in grotere mate van je cardio-vasculair systeem.
Bij krachttraining is het de bedoeling om vooral je beenspieren te gebruiken voor de voortbeweging. Als je met een hoge hartslag gaat fietsen, komt de voortbeweging in grotere mate van je cardio-vasculair systeem.