Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

nieuwe pedalen: Time RXS of Shimano (Ultegra/105)

joers
Forum-lid

joers 28 apr 2011 21:46

Zo, ik heb vandaag mijn nieuwe Time RXS-pedalen gemonteerd.
Was nog een heel gedoe om mijn oudere pedalen eraf te krijgen....zaten echt muurvast.

De nieuwe Time met montagepasta gemonteerd...en natuurlijk direct getest.
Eerste indruk??

Het losklikken werkt werkelijk super! Véél vlotter dan bij mijn BBB (Look-kloon). Het inklikken verloopt nog wat moeizaam, dat zal met de tijd wel beter gaan.
Wel moet ik echt enorm wennen aan het feit dat het lijkt alsof je behoorlijk los zit....maar tegelijk geeft dat wel een veel prettiger gevoel (bij mij). Máár...kort gezegd: heb ik een nog wat onwennig gevoel en LIJKT het wat "cheap" aan te voelen, dat je zo "los" zit en betrekkelijk veel bewegingsruimte hebt. Ik hoop dat dat normaal is.

De pedalen zijn op zich wel vederlicht, véél lichter dan mijn metalen BBB (lijkt wat "plastic-fantastic" maar schijnt composiet te zijn haha. Hoop dat ze wel stevig genoeg zijn.
Kortom: de eerst korte indruk is erg positief, met name het makkelijkere losklikken. Inklikken zal nog wel wennen....
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

giza
Forum-lid

giza 25 mei 2011 19:18

Hoe bevallen de Time RSX pedalen na een maandje uitproberen?

Ben zelf nog aan het twijflelen tussen shimano 105 en Time RSX.
Assistent bij de locale FM adviseerde look keo easy, maar heb er niet veel vertrouwen in.
"Het huwelijk is een prachtige uitvinding, maar een reparatiedoosje aan een fiets is dat ook."
- Cyril Connolly

joers
Forum-lid

joers 25 mei 2011 19:57

Ik ben HEEL blij dat i kvoor de Time ben gegaan. heerlijke pedaal, de "vrijheid" bevalt me prima...veel beter dan de Shimano-kloons die i khiervoor had.
Op mijn racerd nooit geen Shimano meer, ik ben overstag voor Time
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 mei 2011 14:03

Mooi zo. Time-pedalen zijn in mijn ogen zwaar ondergewaardeerd; je ziet ze (althans in NL) niet veel.

Ik heb voor mijn nieuwe fiets ook weer voor Time gekozen. RXS carbon op de C'dale en "gewone" RXS (2de hands van forumlid) voor op de Bianchi.

Plaats reactie