Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

2 suggesties te koop sectie

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 08 dec 2006 10:24

Aan de ene kant begrijp ik dat je geen handelaren wilt op dit forum. Maar aan de andere kant als ze iets interessants aan te bieden hebben...
Maar "grote" handelaren zul je toch niet zien op dit forum, die gaan echt niet zoveel tijd in dit forum steken om uiteindelijk toch niets te verkopen. Hun bedrijfsnaam gebruiken werkt niet want dan verdwijnt het bericht direct (SPAM). Eventueel is het mogelijk om bedrijven te laten betalen voor hun advertenties, een soort marktplaats systeem. Kosten per advertentie bv € 2,=.
Voordelen:* Wij als gebruikers hebben een groter aanbod van "interressante" artikelen. Immers is het race/mountainbike gericht.* Het aangeboden producten leveren geld op voor de website waardoor het in de toekomst misschien mogelijk is eens een andere hosting op te zoeken -> Ander forum.
Nadeel:* Meer werk -> moderating. Controle of geld wel overgemaakt is enz enz.
Daarnaast wordt er dan voor elke adverteerder een topic aangemaakt waarin men een onderbouwde mening geeft over de adverteerder. Loze kreten als "Top" of "Waardeloos" moeten gewoon verwijdert worden, onderbouwen waarom je tevreden of ontevreden bent. Bij het geven van een mening moet dan ook direct een cijfers gegeven worden voor een aantal punten zoals:* Snelheid van afhandelen* Klantvriendelijkheid* Prijzen* Kennis van zaken* Website (in geval van webshop)
Alle cijfers bij elkaar opgeteld vormen dan het gemiddelde van de zaak. Dit geeft gebruikers van het forum ook direct een indruk van een zaak. Voor een zaak kan dit goed / slecht uitpakken, maar ook kunnen ze ervan leren.
Misschien een loos idee van mij maar het is het overwegen waard. Misschien is dit ookal eens eerder aan bod gekomen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27614
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 dec 2006 10:29

Als we handelaren gaan toelaten wordt het echt een drama. De meeste Marktplaats handelaren bieden namelijk echt rommel aan (no name hartslagmeters, brakke kilometertellers, etc). Firma's als 12gotrading moeten no way op het forum!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 dec 2006 11:25

Als ik iets wil voorkomen dan is het wel dat het hier veranderd in iets onhandigs als Marktplaats. Het verkoopgedeelte is gewoon bedoeld voor forumleden die iets over hebben en dat te koop willen aanbieden aan andere forumleden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 08 dec 2006 16:45

@Havana: jij noemt 12gotrading. Heb je daar ervaring mee. Ze hebben wel eens aanbiedingen die prijstechnisch goed zijn. Heb zelf nooit bij hen besteld...

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 08 dec 2006 17:59

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 08 December 2006

@Havana: jij noemt 12gotrading. Heb je daar ervaring mee. Ze hebben wel eens aanbiedingen die prijstechnisch goed zijn. Heb zelf nooit bij hen besteld...


Zoals ik zei, mening kunnen onderbouwen en niet zomaar wat roepen!
@ color=#c80303Amclassic-fan Met dat onhandige marktplaats van je wordt anders wel gigantisch veel geld verdient. Ik begrijp je punt dat het verkoop deel alleen bedoelt is voor forum leden. Maar ik bedoelde dan ook dat het deel voor adverteerders een apart sub forum is (particulier aanbod / bedrijfs aanbod). Uiteindelijk kan de gebruiker dan zelf bepalen of erin gekeken wordt of niet.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27614
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 dec 2006 23:13

Ja ik heb er ervaring mee (helaas slechte). Dat ze goede spullen verkopen weet ik wel, de verzendkosten slaan echter nergens op en de marktplaats vervuiling van die firma ergert me zelf ook.
Onderbouwing zo goed jongens? Sjonge jonge zeg... Ik heb met meer dan 40 webshops ervaring dus ik weet echt wel waar ik over praat.

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 22 feb 2007 21:50

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 December 2006
Als ik iets wil voorkomen dan is het wel dat het hier veranderd in iets onhandigs als Marktplaats. Het verkoopgedeelte is gewoon bedoeld voor forumleden die iets over hebben en dat te koop willen aanbieden aan andere forumleden.


Vind dat er veel spul aangeboden wordt door mensen met één of enkele posten.
Daarbij zitten ook mensen die nogal hoog van de toren blazen.
Dit is zo'n voorbeeld: Link
Wat mij betreft worden dergelijke post meteen verwijderd, het is hier Marktplaats niet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 feb 2007 23:04

Ik heb het topic meteen maar weggegooid. Al dat geschreeuw en dan niet eens een e-mail adres vermelden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 mar 2007 14:01

Misschien is een verplichte layout voor verkooptopics een ideetje?
Op Dirty-pages is zoiets ook net ingevoerd: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=31650
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 14 mar 2007 23:20

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 14 Maart 2007
Misschien is een verplichte layout voor verkooptopics een ideetje?Op Dirty-pages is zoiets ook net ingevoerd: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=31650


ik zal het eens voorleggen ,ik vind het wel wat hebben

Plaats reactie