alpe du huez
1 uur 10 tot aan de officiële finish van de Tour, dus die 2 km verder, ja, in 2002.
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
-
- Forum-lid
Rufio schreef:Al die haarspeldbochten en teksten op de weg, geven het natuurlijk wel een extra feeling, maar qua moeilijkheidsgraad is die niet zo speciaal nee.
Vooral zorgen dat je de eerste 2 kilometers jezelf niet opblaast!
KLOPT! Ik weet wat dat opblazen op slaat. Let op!:(
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
- Forum-lid
Belg verongelukt op 'Nederlandse berg'
AMSTERDAM - Een Belgische wielrenner heeft dinsdagavond een dodelijke val gemaakt op de 'Nederlandse berg' Alpe d'Huez. Hij maakte in het bijzijn van zijn broer een val van meer dan 100 meter.
De 24-jarige wielrenner miste een bocht toen hij samen met zijn broer de afdaling maakte, meldt Le Figaro.
Het lichaam van de Belg is naar de brandweerkazerne van Bourg d’Oisans overgebracht.
Tour de France
De beroemde berg in de Franse Alpen wordt door wielerliefhebbers ook wel 'Nederlandse berg' genoemd. Veel Nederlandse wielrenners waren in de Tour de France succesvol op deze berg en er staan altijd vele Nederlandse fans langs de kant.
AMSTERDAM - Een Belgische wielrenner heeft dinsdagavond een dodelijke val gemaakt op de 'Nederlandse berg' Alpe d'Huez. Hij maakte in het bijzijn van zijn broer een val van meer dan 100 meter.
De 24-jarige wielrenner miste een bocht toen hij samen met zijn broer de afdaling maakte, meldt Le Figaro.
Het lichaam van de Belg is naar de brandweerkazerne van Bourg d’Oisans overgebracht.
Tour de France
De beroemde berg in de Franse Alpen wordt door wielerliefhebbers ook wel 'Nederlandse berg' genoemd. Veel Nederlandse wielrenners waren in de Tour de France succesvol op deze berg en er staan altijd vele Nederlandse fans langs de kant.
Triest verhaal! 24 jaar en dan sterven op een afdaling van een berg die alleen telt als klim. Deze afdaling is namelijk zeer gevaarlijk omdat er veel auto's rijden en de bochten niet lopen en zeer onoverzichtelijk zijn. Na de Marmotte ben ik ook altijd rustig naar beneden gegaan. Afschuwelijk verhaal en wens de nabestaande heel veel sterkte!
Gerardo
- erikvdmaat
- Forum-lid
- Contact
Uphill only schreef:Belg verongelukt op 'Nederlandse berg'
Deze zomer voor de 3e keer Alpe d'Huez gefietst. Net na bocht 21 moesten we stoppen met de auto (eerst even mn vriendin afzetten in de Hollandse bocht), er kwam namelijk een helicopter naar beneden. Wat bleek nou, er was een wielrenner rechtdoor gegaan ipv linksaf. En ik moet zeggen, die rotsen geven niet mee. Triest verhaal, en grote waarschijnlijkheid dat deze coureur het ook niet gehaald heeft.
Mijn tijd nadat ik mijn vriendin had afgezet, rustig afgedaald naar Bourg en een aantal fietser ingehaald te hebben die al stonden te kijken bij het ongeluk: 1u20m. Dit zonder een heel jaar getraind te hebben.
Mijn snelste tijd 2 jaar geleden 53min.
TIjd 3 jaar geleden tijden Marmotte (toen ook al een dodelijk ongeluk maar op de Glandon) 1u35min.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ja....droevig....tijdens de etappe in de TDF dit jaar ben ik de berg op gefietst. En daarna afgedaald....jajaja jaja hahaha....anders kom je niet thuis. Het viel mij op hoe doorgedraaid ze de afdeling ingingen....WERKELIJK NIET TE GELOVEN. Het is dat ik het zelf heb gezien!
Tussen het voetvolk, de reclamekaravaan, gezinnetjes op de fiets VLOGEN ze lang ons heen. ECHT BEZOPEN! (figuurlijk dan). Elke afdaling kan gevaarlijk worden....maar wat ik hier zag met al die mensen...
Tussen het voetvolk, de reclamekaravaan, gezinnetjes op de fiets VLOGEN ze lang ons heen. ECHT BEZOPEN! (figuurlijk dan). Elke afdaling kan gevaarlijk worden....maar wat ik hier zag met al die mensen...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
Groene Spicht schreef:....anders kom je niet thuis.
Hoezo??? Ik zat gewoon in een hotelletje in Alpe d'Huez zelf hoor...

Bij mij was het dus andersom om thuis te komen.
Maar ik heb ze ook gezien ja. Vooral Amerikanen die denken dat ze Lance Armstrong zelf zijn. 's Ochtends vroeg proberen door al het volk en de mensen die aan het opbouwen zijn zo hard mogelijk proberen de finish te halen en maar schreeuwen:
[american accent on] Get out of the way honey! [/american accent off]
-
- Forum-lid HC
Nou ik ben er ook geweest twee weken voor de tdf en bijna twee keer door een auto erafgereden, nou ja bijna er zat nog 1,5 meter tussen de auto en de muur, maar met die snelheden is dat bijna!
Het probleem zit hem er met het ander verkeer in dat er fietsers soms twee/drie breed omhoog rijden zeker het eerste deel, dan een auto inhaalt in en daar kwam ik naar beneden en aangezien de snelheden in het laatste deel aardig oplopen is dat niet echt fijn. Nou ben ik van het type vallen kan altijd nog en gewoon blijven sturen, maar even met twee wielen glijdend door het grind is niet zo fijn.
Het is gewoon goed opletten in afdalingen (ook met de auto). Bij de marmot zie je auto's omhoog gaan en rustig een blinde bocht op de andere baan rijden. Sommige trekken het echt niet rijden in de bergen. Hou daar gewoon altijd rekening mee. Ik moet zeggen dat ik de route national in dat gebied nog veel enger vind in de afdaling heb je dezelfde snelheid als auto's op de route national niet lekker een vrachtwagen een halve meter van je sturu.
Het probleem zit hem er met het ander verkeer in dat er fietsers soms twee/drie breed omhoog rijden zeker het eerste deel, dan een auto inhaalt in en daar kwam ik naar beneden en aangezien de snelheden in het laatste deel aardig oplopen is dat niet echt fijn. Nou ben ik van het type vallen kan altijd nog en gewoon blijven sturen, maar even met twee wielen glijdend door het grind is niet zo fijn.
Het is gewoon goed opletten in afdalingen (ook met de auto). Bij de marmot zie je auto's omhoog gaan en rustig een blinde bocht op de andere baan rijden. Sommige trekken het echt niet rijden in de bergen. Hou daar gewoon altijd rekening mee. Ik moet zeggen dat ik de route national in dat gebied nog veel enger vind in de afdaling heb je dezelfde snelheid als auto's op de route national niet lekker een vrachtwagen een halve meter van je sturu.
- erikvdmaat
- Forum-lid
- Contact
wasbeer2006 schreef:Bij de marmot zie je auto's omhoog gaan en rustig een blinde bocht op de andere baan rijden.
In 2005 heb ik ook gezien dat wielrenners in de afdaling rustig de binnenbocht nemen (dus op de andere weghelft) en dan tussen de auto en rotswand in gaan fietsen. Sommige zijn hun leven echt al zat denk ik.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben zelf ook aanwezig geweest op de Alpe tijdens de tdf. Waaghalzen heb je er altijd bij zitten. Ook Ned die bezopen even bocht 7 op top snelheid afdalen:rolleye:.
Heb op vrijdag 25 juli zelf de Alpe beklommen (1:14 uur 1ste keer en pas 2 maanden in mijn 1ste jaar op de racefiets) maar rustig afgedaald. Er spelen zo enorm veel factoren mee waardoor men kan vallen tijdens de afdaling. Het kan aan de fiets en de renner liggen. En vergeet het verkeer niet. De Alpe is gewoon te druk om vol af te dalen.
Klimmen is eigenlijk ook al geen pretje. Al die uitlaatgassen die je inademd, terwijl je lichaam schreeuwt om die zuivere alpen zuurstof.
Tijdens onze fietsvakatie hebben we de 1ste 2 dagen een aantal verschillende trainigsrondjes gereden 1 daarvan richtin Venosc en daar even verderop zat een lang gestrekte afdaling waar je overzichtelijk snelheden van 71 per uur kon halen.
Maar als je dan leest dat de risico's iemand fataal zijn geworden doet dat wel wat met je. En toch stap je de fiets op en wil je zelf weer zo hard mogelijk.
Rare jongens die wielrenners;)
Heb op vrijdag 25 juli zelf de Alpe beklommen (1:14 uur 1ste keer en pas 2 maanden in mijn 1ste jaar op de racefiets) maar rustig afgedaald. Er spelen zo enorm veel factoren mee waardoor men kan vallen tijdens de afdaling. Het kan aan de fiets en de renner liggen. En vergeet het verkeer niet. De Alpe is gewoon te druk om vol af te dalen.
Klimmen is eigenlijk ook al geen pretje. Al die uitlaatgassen die je inademd, terwijl je lichaam schreeuwt om die zuivere alpen zuurstof.
Tijdens onze fietsvakatie hebben we de 1ste 2 dagen een aantal verschillende trainigsrondjes gereden 1 daarvan richtin Venosc en daar even verderop zat een lang gestrekte afdaling waar je overzichtelijk snelheden van 71 per uur kon halen.
Maar als je dan leest dat de risico's iemand fataal zijn geworden doet dat wel wat met je. En toch stap je de fiets op en wil je zelf weer zo hard mogelijk.
Rare jongens die wielrenners;)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
- Forum-lid HC
Dat ben ik met je eens als ik beneden sta denk ik ook wel eens moest dat nou?Maar als je dan leest dat de risico's iemand fataal zijn geworden doet dat wel wat met je. En toch stap je de fiets op en wil je zelf weer zo hard mogelijk.
Dan denk je stel dat je die klapband krijgt in een bocht.... je stuur breekt of weet ik veel. Maarja dan kan je beter thuis onder de trap gaan zitten. je kan altijd op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn.
-
- Forum-lid
dit jaar ontzettend goed bevallen,
dus gelijk weer een nieuwe reis geboekt naar hetzelfde park om de hoek bij die bult
wie nog meer in 2009??
dus gelijk weer een nieuwe reis geboekt naar hetzelfde park om de hoek bij die bult
wie nog meer in 2009??
CYCLOTEAM.NL
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)