probleem hartslagmeting
Heb vandaag bijna 100 km met de mountainbike door het bos gefietst. Probleem heeft zich niet voorgedaan. Vorige week toen ik Duitsland fietste ging het ook goed. Zelf heb ik het idee dat er in de buurt waar ik woon zendmasten, hoogspanningskabels en dergelijke lopen die het probleem veroorzaken. Fiets eigenlijk altijd met een zweetshirt en dat is voor mij dus niet de oplossing.
Bull schreef:Ik heb de oplossing gevonden! Havana bedankt!!!!!
Tis inderdaad een wapperend fietsshirt. Ik heb dit getest als volgt:
- doe je borstband om
- drum/roffel lichtjes op de sensoren
Bij mij ging mijn hartslag hierdoor op hol. Vervolgens een paar keer gefietst met zweetshirt en voila, probleem weg!
Geniaal simpel, nogmaals dank aan de sigaar liefhebber!
Tja, hmmmm, fijn voor jou Bull!!
Helaas fiets ik nooit zonder straksluitend zweetshirt, dus bij mij is dat het probleem helaas niet geweest. Na contact met de verkoper kan ik hem terugsturen naar Polar, maar ik heb geen idee wat die met de klacht doen.
Zouden ze teruggestuurde exemplaren inruilen voor de verbeterde versie, die "minder" last van storingen heeft??
Ik wacht nog even af denk ik....
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
-
six13freak
- Forum-lid
Ik heb hem vorig jaar ook al 2x teruggestuurd voor dit probleem. Niet geholpen.
Heb alles geprobeerd: ondersteboven, meter op mijn rug, speciale gel, strakke shirts enz.
Bij klapperen van je shirt is het inderdaad altijd mis, maar ook bij de beklimming van de Alpe d'huez weigerde het apparaat, en dat kwam helaas niet van het klapperen. Gewoon een zeer slecht product in mijn ogen. Alhoewel er ook genoeg zijn die er nooit problemen mee hebben. Het weerhoudt mij in ieder geval ervan om weer een Polar te gaan kopen.
Heb alles geprobeerd: ondersteboven, meter op mijn rug, speciale gel, strakke shirts enz.
Bij klapperen van je shirt is het inderdaad altijd mis, maar ook bij de beklimming van de Alpe d'huez weigerde het apparaat, en dat kwam helaas niet van het klapperen. Gewoon een zeer slecht product in mijn ogen. Alhoewel er ook genoeg zijn die er nooit problemen mee hebben. Het weerhoudt mij in ieder geval ervan om weer een Polar te gaan kopen.
-
hansdarmstrong
- Forum-lid
Ik had problemen met mijn Cs 200. Ben naar winkel en vervolgens naar hersteller gestapt, volgende raad gekregen:
- borstband goed nat maken (onder de kraan)
- sensor altijd volledig losmaken van de band
- band en senor op een droge plaats bewaren (niet in de badkamer bv)
- band regelmatig wassen en met name de contactpunten.
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Het lag dus aan mij (gebrekkig onderhoud).
Men wist me wel te vertellen dat in een aantal series de frequenties van sensoren snelheid en hartslag te dicht bij elkaar lagen, waardoor bij de minste verzwakking van het Hf signaal, het andere signaal begon te storen. In die gevallen ruilt polar zonder probleem om.
Ik ben zowel bij mijn winkelier als bij de polarhersteller correct geïnformeerd en goed geholpen, en nu werkt mijn toetsel weer zoals het hoort.
- borstband goed nat maken (onder de kraan)
- sensor altijd volledig losmaken van de band
- band en senor op een droge plaats bewaren (niet in de badkamer bv)
- band regelmatig wassen en met name de contactpunten.
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Het lag dus aan mij (gebrekkig onderhoud).
Men wist me wel te vertellen dat in een aantal series de frequenties van sensoren snelheid en hartslag te dicht bij elkaar lagen, waardoor bij de minste verzwakking van het Hf signaal, het andere signaal begon te storen. In die gevallen ruilt polar zonder probleem om.
Ik ben zowel bij mijn winkelier als bij de polarhersteller correct geïnformeerd en goed geholpen, en nu werkt mijn toetsel weer zoals het hoort.
Mijn apparaat ligt nu als het goed is bij Polar. Zij gaan er naar kijken. Hopelijk kunnen ze iets van een oorzaak vinden en het ook oplossen. Anders heb ik er natuurlijk niks aan... We wachten af. Als het goed is, kan ik hem eind deze week weer ophalen.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...