Probleem met afstellen voorderailleur
- de zwarten
- Forum-lid HC
crank demonteren hoeft niet, enkele binnen- EN buitenblad eraf, dan binnenblad omdraaien en bevestigen, buitenblad bevestigen, dan de boutjes erdoor en aandraaien... succes alvast 
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®de zwarten schreef:crank demonteren hoeft niet, enkele binnen- EN buitenblad eraf, dan binnenblad omdraaien en bevestigen, buitenblad bevestigen, dan de boutjes erdoor en aandraaien... succes alvast
Okay, thanks! Ik had al een flauw vermoeden dat het misschien ook zou gaan zonder het crankstel te demonteren. Een bevestiging is dan altijd prettig!
Dan hoef ik enkel een kettingbladsleutel te bestellen.
Ik laat nog wel weten hoe het is gegaan.
Nogmaals dank,
Groeten Jim.
De operatie is geslaagd 
Het binnenste tandwiel zat dus duidelijk verkeerd om. Bladboutjes gingen overigens niet zo makkelijk los. Één bladboutje zat écht vast, hiervoor heb ik een klemtang moeten gebruiken i.c.m. kruipolie. Uiteindelijk kwam het los, al moet ik wel even een nieuw bladboutje bestellen/kopen. Zijn die overigens los te kopen? Of moet je er gelijk 5 kopen?
@De Zwarten;
Ik snap nu ook precies wat je bedoelt. Aan één kant van het binnenste kettingblad zijn de gaatjes inderdaad verzonken. Daardoor vallen de bladboutjes mooi in lijn met het kettingblad.
Ik snap trouwens niet hoe men dit heeft kunnen monteren. Het staat ook perfect uitgelegd in de handleiding van Shimano. Ik was in de veronderstelling dat ik de voorderailleur niet goed had afgesteld en ik heb er geen moment bij stilgestaan dat het ook aan het crankstel zou kunnen liggen. Met dank aan het forum
In ieder geval kan ik weer met een gerust hart rijden én schakelen!
Nogmaals dank,
Jim.
Het binnenste tandwiel zat dus duidelijk verkeerd om. Bladboutjes gingen overigens niet zo makkelijk los. Één bladboutje zat écht vast, hiervoor heb ik een klemtang moeten gebruiken i.c.m. kruipolie. Uiteindelijk kwam het los, al moet ik wel even een nieuw bladboutje bestellen/kopen. Zijn die overigens los te kopen? Of moet je er gelijk 5 kopen?
@De Zwarten;
Ik snap nu ook precies wat je bedoelt. Aan één kant van het binnenste kettingblad zijn de gaatjes inderdaad verzonken. Daardoor vallen de bladboutjes mooi in lijn met het kettingblad.
Ik snap trouwens niet hoe men dit heeft kunnen monteren. Het staat ook perfect uitgelegd in de handleiding van Shimano. Ik was in de veronderstelling dat ik de voorderailleur niet goed had afgesteld en ik heb er geen moment bij stilgestaan dat het ook aan het crankstel zou kunnen liggen. Met dank aan het forum
In ieder geval kan ik weer met een gerust hart rijden én schakelen!
Nogmaals dank,
Jim.