Pedaal vast!
Nog een kleine toevoeging:
Met een lange pedaalsleutel kan je niet alleen meer en gecontroleerd kracht zetten, je blijft ook met je vingers verder bij de bladen vandaan.
Ik deed dat dus laatst niet, en toen het pedaal alsnog losschoot wisten de tanden van mijn buitenblad een scheur van 2cm te maken in de zijkant van mijn middelvinger, die eigenlijk gehecht moest worden.... Bloedde flink in ieder geval.
Met een lange pedaalsleutel kan je niet alleen meer en gecontroleerd kracht zetten, je blijft ook met je vingers verder bij de bladen vandaan.
Ik deed dat dus laatst niet, en toen het pedaal alsnog losschoot wisten de tanden van mijn buitenblad een scheur van 2cm te maken in de zijkant van mijn middelvinger, die eigenlijk gehecht moest worden.... Bloedde flink in ieder geval.
Een slagschroevendraaier met inbus bit doet wonderen, als het daar niet mee los komt gaat het nooit meer los. Een beetje fm heeft er wel een liggen, je hoeft dan ook verder niets te demonteren.
[img=http://www.rt-trading.nl/contents/media ... raaier.jpg]
[img=http://www.rt-trading.nl/contents/media ... raaier.jpg]
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Ik wil even laten weten dat het mij gelukt is de pedalen los te krijgen. Met kruipolie en een flinke verlenging aan de bout kreeg ik het los. Begon met een hoop gekraak.
Mijn speedplays zitten er nu aan. Morgen tijdens een ritje mijn schoenplaatjes nog even fine-tunen en klaar is Andre.
Iedereen bedankt voor de tips!
Mijn speedplays zitten er nu aan. Morgen tijdens een ritje mijn schoenplaatjes nog even fine-tunen en klaar is Andre.
Iedereen bedankt voor de tips!
Zonder bankschroef gaat het soms ook.
Als je de pedaalsleutel onder een kleine hoek kan plaatsen met de crank, dan kan je die beide (desnoods met twee handen) hard samenknijpen. Zo kan je veel meer kracht zetten dan bij gewoon trekken vanuit de losse arm.
Wel goed opletten dat je vingers er niet tussen geklemd raken als de zaak ineens los schiet.
Als je de pedaalsleutel onder een kleine hoek kan plaatsen met de crank, dan kan je die beide (desnoods met twee handen) hard samenknijpen. Zo kan je veel meer kracht zetten dan bij gewoon trekken vanuit de losse arm.
Wel goed opletten dat je vingers er niet tussen geklemd raken als de zaak ineens los schiet.
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de domheid van de mens, maar van het eerste ben ik nog niet zeker. (Albert Einstein)