Advies aan Rabobank
En zo internationaal dat wij als NL er geen enkele interesse meer in hebben tot we weer een NL topper hebben die internationaal aansprekende successen behaalt?Of lijkt dat zo omdat de sport internationaler is dan ooit?
Ik was bij de proloog van de Eneco tour om wat foto's te maken en ik was onthutst door het kleine aantal toeschouwers/geïnteresseerden. Toch mooie dynamische sport zo'n proloog, gratis evenement, met een goed deelnemersveld en op een heerlijke zonnige dag in de vakantieperiode met als resultaat.... vrijwel geen hond langs het parcours behalve wat verdwaalde Belgen, toevallige passanten en (amateur-)fotografen.
Dus poneer ik de stelling dat de gemiddelde NL'er geen interesse meer heeft in de wielersport tot we weer een Joop of Hennie hebben. Dit soort golfbewegingen zie je bij andere sporten ook dat indien er een aansprekend succes is publieksinteresse, sponsorgelden en aanwas van jeugd de sport een stimulans geven.
(Nota bene; tot ik zeer recent weer een racefiets kocht had de wielersport voor mij ook afgedaan, zeker na de doping perikelen in de tour enkele jaren terug.)
Ik fiets dus ik besta.
-
eelcoz
Padelzijn schreef:
Ik was bij de proloog van de Eneco tour om wat foto's te maken en ik was onthutst door het kleine aantal toeschouwers/geïnteresseerden. Toch mooie dynamische sport zo'n proloog, gratis evenement, met een goed deelnemersveld en op een heerlijke zonnige dag in de vakantieperiode met als resultaat.... vrijwel geen hond langs het parcours behalve wat verdwaalde Belgen, toevallige passanten en (amateur-)fotografen.
Precies, dat viel mij ook gelijk op toen ik de tv aanzette. Je schaamt je als Nederlander bijna dat er zo weinig publiek is.
-
bottecchia
- Forum-lid
Ik ben van plan om dinsdag even te gaan kijken bij de tijdrit in Amersfoort. Da's lekker dichtbij en ik heb toch een vrije dag.
Ik ga ook kijken naar de proloog en zal onze landgenoten stevig aanmoedigen.
Als advies voor Rabo heb ik 'Niet te berekenend rijden en lekker aanvallen (ook met Gesink, want die heeft er zin in) jullie hebben er het team voor. Oscar kan zijn eigen sprint rijden en heeft maar 1 mannetje nodig om hem te brengen en hier is Tom Leezer de geknipte persoon voor.
Veel succes en maak er iets moois van. We hebben vertrouwen!
Als advies voor Rabo heb ik 'Niet te berekenend rijden en lekker aanvallen (ook met Gesink, want die heeft er zin in) jullie hebben er het team voor. Oscar kan zijn eigen sprint rijden en heeft maar 1 mannetje nodig om hem te brengen en hier is Tom Leezer de geknipte persoon voor.
Veel succes en maak er iets moois van. We hebben vertrouwen!
dennisjansen85
Gisteren Eneco tour:
Nuyens maakt de slag op de Eyserbos, Langeveld trekt door, kopgroep met 3 man Rabo en Bak rijdt weg, Hagen in de leiderstrui en als er iets moet gebeuren zitten er 3 man Rabo achterin de groep...
Mooie aanval van Bak, daar zat tenminste een beetje lef achter. Beetje zoutloos was het wel weer. De actie op de Eyserbosweg was prima maar de afronding was om te huilen.
Nuyens maakt de slag op de Eyserbos, Langeveld trekt door, kopgroep met 3 man Rabo en Bak rijdt weg, Hagen in de leiderstrui en als er iets moet gebeuren zitten er 3 man Rabo achterin de groep...
Mooie aanval van Bak, daar zat tenminste een beetje lef achter. Beetje zoutloos was het wel weer. De actie op de Eyserbosweg was prima maar de afronding was om te huilen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
Commentaar op tv was trouwens ook bedroevend.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
mrcoffee schreef:Gisteren Eneco tour:
Dat gevoel had ik dus ook.
Knap ook dat de twee Rabo-nedelanders dan ook nog precies buiten de UCI-punten weten te rijden door Flecha als eerste van de drie te laten finishen.
En wat dachten jullie dan van de actie van Flecha op de Doodeman. Rijdt daar als een achterlijke naar boven, krijgt alleen Posthuma mee en Gavazzi (dacht ik). Hebben daar een aantal kilometers serieus hard doorgereden, waarom? Het hulpeloze gebaar van Langeveld toen de kopgroep in een haakse bocht achterom keek zei alles....
Ze hebben in die actie een serieuze cartouche verschoten die ze in de laatste 5 kilometer hard konden gebruiken.
De voorbereidende acties waren prima maar de afwerking blijft huilen met de pet op, jammer.
Ze hebben in die actie een serieuze cartouche verschoten die ze in de laatste 5 kilometer hard konden gebruiken.
De voorbereidende acties waren prima maar de afwerking blijft huilen met de pet op, jammer.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mmmm.....dat is allemaal iets te makkelijk praten heren. In de koers is het allemaal niet zo makkelijk en overzichtelijk. Ik heb juist een goed gevoel overgehouden aan de Eneco ronde en het rijden van Rabo. Dikke pluim voor de jongens die daar aan de start stonden. Vooral Langeveld en Posthuma hebben weer eens laten zien prima geschikt te zijn voor een kopmanschap in het voorjaar. Rabo zou er goed aan doen geen vervangen voor Flecha aan te trekken. Daarnaast zou Rabo er goed aan doen eens op zoek te gaan naar een sprinter. In zo;n ronde moet je gewoon een goede sprinter mee. Brown voldoet niet, vlogens mij kun je met Theo Bos (nog) geen pro-tour ritten winnen en Freire kan niet overal opstappen. Leuke uitdaging, want de spoeling wat betreft sprinters is zeer dun.