Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Advies aan Rabobank

geer
Forum-lid

geer 28 jul 2009 16:38

http://www.wielermagazine.com/nieuws/10 ... obank.html

Een aantal ervaren mannen uit de wielersport adviseren Rabobank, lees het artikel in de telegraaf, of op wielermagazine.nl.

Op zich een goede aanbeveling om de Raboploeg meer 'oranje' te maken. Los van iedere discussie over het feit of er voldoende talent is binnen het Nederlandse wielrennen is het een nobel streven, wat ook binnen de raboploeg moet passen.

Ik kan me alleen niet vinden in het gepubliceerde lijstje van Nederlandse raborenners welke volgens de wijze mannen zou moeten starten in de Vuelta!

Tijd om de namen door te nemen:

1) Robert Gesink
Natuurlijk, mag volledig voor het klassement gaan. Moet daarbij dan ook de best mogelijke hulp krijgen.

2) Lars Boom
Hij wil perse de Vuelta rijden. Of het verstandig is? Maar goed, hij zal zeker geen flater slaan en kan een goede uitslag rijden in de proloog en andere tijdritten. Ook een prima helper voor Gesink.

3) Jos van Emden
Heeft zijn b&*ll*n er al af moeten draaien om de Giro uit te rijden en te knechten voor Menchov. Nu moet die arme jongen nog een grote ronde rijden van de wijze mannen. Niet zo wijs naar mijn mening!

4) Sebastian Langeveld
Wil zelf graag, maar ja; dat is geen reden om ook daadwerkelijk te gaan. Maar goed, eerlijk is eerlijk. Hij toont vorm en ambitie. twijfelgeval?

5) Koos Moerenhout
(Had gewoon in de tour moeten starten) Perfecte helper voor Gesink, en kan daarnaast laten zien wat hij kan in de tijdritten. Zou leuk zijn als hij eens een kans mag voor een ritoverwinning. Is ooit al eens in de top 15 geëindigd.

6) Tom Stamsnijder
Arme Tom vond de Giro al niet zijn ding. Laat 'm lekker met rust!

7) Bram Tankink
Tja, mits weer vorm, kan ie gewoon mee. Lijkt me ook wel een zekerheidje.

8) Maarten Tjallingii
Als je dan toch nederlanders aan een grote ronde wil laten proeven, neem dan Tom Leezer mee. Maar goed, om Tjallingii kun je moeilijk heen, gewoon een prima renner.

9) Pieter Weening
Mag mee als superhelper voor Gesink. Maar daar hoef je dus geen wijze man in het wielrenner voor te zijn.

Kijk, als je als wijze mannen advies geeft, prima. Maar probeer dan wel zinvol advies te geven met wat meer inhoud dan een opstelling voor de Vuelta te maken. Uitgenarste renners winnen echt geen etappes.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 28 jul 2009 16:41

Mijn advies aan Rabobank is dat ze de rente's van het spaargeld beter wat naar boven kunnen doen. ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 28 jul 2009 16:45

Diezelfde ervaringsdeskundigen hebben achteraf wel het hoogste woord als de resultaten tegenvallen omdat er dan geen "echte toppers' in het team zitten.
Gelijk bij het voetbal. Eigen talent eerst, totdat er geen resultaat wordt geboekt.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 28 jul 2009 16:51

Het is wel goed om veel Nederlanders een kans te gunnen maar je moet ook reeel blijven... Wil je wat winnen of tenminste echt wat in het klassement betekenen zou het niet gek zijn om wat mensen van over de grens mee te nemen!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 28 jul 2009 16:54

Inderdaad. Was blij dat Flecha, Niermann en Garate erbij waren. Uiteraard wil iedereen oranje gekleurd zijn. Is nog even niet anders.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

mark331m
Forum-lid

mark331m 28 jul 2009 16:54

Los van welke nationaliteiten in een ploeg, moet de Rabo eens gaan nadenken over hun focus. Wat wil je wel winnen en wat niet en met wie ga je dat doen. Ik vind dat er erg slecht wordt gemanaged.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 28 jul 2009 17:33

Ik vind het een beetje kort door de bocht om van de Rabobank te verwachten dat ze het Nederlandse wielrennen gaan verbeteren.

Rabobank is een sponsor, een commerciele partij.

Als we zonodig het Nederlandse wielrennen naar een hoger plan willen tillen, moet dat vanuit de bond gebeuren.

geer
Forum-lid

geer 28 jul 2009 17:37

Maar het is nog erger...deze mannen willen Stamsnijders, Van Emden en langeveld blijkbaar graag zien spartelen in de Vuelta omdat ze of een giro uit gereden hebben of een koersje gewonnen hebben. Ik maak me niet zorgen om Rabobank, maar meer om de zogenaamde adviseurs?

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 28 jul 2009 18:01

garate, flecha, freire en nierman mogen wat mij betreft niet ontbreken. Ten eerste 3 spanjaarden die toch een extra boost krijg omdat het hun eigen ronde is. Nirmand ja is gewoon een fantastisch knecht die bereid is offers te brengen voor zijn ploeg.

corniel
Forum-lid HC

corniel 28 jul 2009 18:06

Ik zou zeggen dat je voor de Vuelta in ieder geval Flecha, Freire en Gárate meeneemt. Mechov zal zijn buik wel voor de rest van het seizoen vol hebben van grote rondes. Wellicht dat Theo Bos klaar is voor een sprintje, of als superaantrekker voor Freire.

Persoonlijk zie ik Boom graag starten. Maar of dat vestandig is? Gelukkig ga ik er niet over. Het lijkt me nogal stressen.

vincenth
Forum-lid
Contact

vincenth 28 jul 2009 18:09

MrT schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht om van de Rabobank te verwachten dat ze het Nederlandse wielrennen gaan verbeteren.

Rabobank is een sponsor, een commerciele partij.

Als we zonodig het Nederlandse wielrennen naar een hoger plan willen tillen, moet dat vanuit de bond gebeuren.

Nou volgens mij was dat wel de reden dat ze ermee begonnen. Het was (is?) niet voor niets het Rabo-wielerplan!
Maar dat waren wel andere tijden.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

ted038
Forum-lid

ted038 28 jul 2009 18:16

Corniel schreef:Wellicht dat Theo Bos klaar is voor een sprintje, of als superaantrekker voor Freire.

Theo zou wel willen, maar was deze niet een maand geschorst vanaf 15 augustus, en start de vuelta niet op 29 augustus ?:rolleye:

Plaats reactie