ervaringen tacx of elite
Vergeet niet dat ook Cycleops met rollen komt. Ik kreeg vandaag de Cycleops Powerbeam Pro toegestuurd: http://www.saris.com/p-355-powerbeam-pro.aspx
'k Ben benieuwd!
'k Ben benieuwd!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
hillmaster-mark
- Forum-lid
Hoe is jullie ervaring ten aanzien van het type tacx trainer.
Als ik nu een satori aanschaf krijg ik daar dan spijt van?
Misschien is het dan verstandiiger om gelijk een flow of beter te kopen?
Hoe denken jullie daarover?
Als ik nu een satori aanschaf krijg ik daar dan spijt van?
Misschien is het dan verstandiiger om gelijk een flow of beter te kopen?
Hoe denken jullie daarover?
Trek 1.9 met Ultegra 2009
Ik bezit zowel een Elite (basismodel voor warmrijden tijdens TT's) als een Tacx (VR - Fortius).
Geluidsniveau is vergelijkbaar. Daar zou ik het niet van af laten hangen. Eerste is niet echt tof voor trainingen binnenshuis, laatste is niet echt geschikt om achter je oto te stallen voor het nodige TT-pre-geweld.
Kwa VR denk ik dat Tacx iets verder is, en dat er in Nederland makkelijker aan software te komen is. Producten zijn verder min of meer gelijkwaardig.
@jaapie91: voor sommige mensen speelt geld geen rol. Adviezen van dergelijke mensen kan je derhalve beter naast je neerleggen.
Geluidsniveau is vergelijkbaar. Daar zou ik het niet van af laten hangen. Eerste is niet echt tof voor trainingen binnenshuis, laatste is niet echt geschikt om achter je oto te stallen voor het nodige TT-pre-geweld.
Kwa VR denk ik dat Tacx iets verder is, en dat er in Nederland makkelijker aan software te komen is. Producten zijn verder min of meer gelijkwaardig.
@jaapie91: voor sommige mensen speelt geld geen rol. Adviezen van dergelijke mensen kan je derhalve beter naast je neerleggen.
Ik heb een tacx flow en vind hem niet te veel geluid maken. Mijn vriendin hoort eigenlijk vrij weinig. Buur vrouw ook. Van de onder buur vrouw weet ik niet maar die klaagt normaal gesproken vrij snel over herrie maar hierover heeft ze niks gezegd tot nu toe.
Ik kan je alleen ervaring geven over de TAX Fortius. Het VR gedeelte is erg leuk, je kan leuke routes rijden (kopen), Amstel Gold geloof ik klaar in 20 minuten, dus ze zijn erg sterk ingekort.
Ik heb wel wat problemen met de Tacx, als eerst is het me nooit goed gelukt om niet mijn achterwiel te laten slippen bij beklimmingen, ondanks goede luchtdruk, Tacx band, souplesse rijden slipt hij regelmatig door.
Verder nu na twee jaar de Tacx gebruikt te hebben, heb ik serieuze slijtage aan de aandrijfrol. De lagers lopen niet lekker meer en er zitten flinke sporen op de rol.
Als je het (contact) geluid in ogenschouw neemt, dan ligt dat helemaal op welke ondervloer je gebruikt. Ik had hem (VR) eerst op zolder (houten vloer) en dan maak je echt contact geluidsoverlast bij de buren, ondanks rubberen tegels, ondervloeren etc ect. Het apparaat zelf maakt bijna geen geluid.
Nadat ik hem heb verhuist naar de garage (betonvloer) niets meer aan het handje.
Al met al wel tevreden, al blijft het behelpen langere tijd door te brengen op zo'n ding
Cheers,
Peter
Ik heb wel wat problemen met de Tacx, als eerst is het me nooit goed gelukt om niet mijn achterwiel te laten slippen bij beklimmingen, ondanks goede luchtdruk, Tacx band, souplesse rijden slipt hij regelmatig door.
Verder nu na twee jaar de Tacx gebruikt te hebben, heb ik serieuze slijtage aan de aandrijfrol. De lagers lopen niet lekker meer en er zitten flinke sporen op de rol.
Als je het (contact) geluid in ogenschouw neemt, dan ligt dat helemaal op welke ondervloer je gebruikt. Ik had hem (VR) eerst op zolder (houten vloer) en dan maak je echt contact geluidsoverlast bij de buren, ondanks rubberen tegels, ondervloeren etc ect. Het apparaat zelf maakt bijna geen geluid.
Nadat ik hem heb verhuist naar de garage (betonvloer) niets meer aan het handje.
Al met al wel tevreden, al blijft het behelpen langere tijd door te brengen op zo'n ding
Cheers,
Peter
-
hillmaster-mark
- Forum-lid
ow dan moet ik wel even het een ander verbouwen wil ik een tacx trainer gaan gebruiken in mijn appartement. Zullen mijn buren niet leuk vinden denk ik als ik daar 2 uur lang op bezig ben....
Trek 1.9 met Ultegra 2009
- chassepatate
- Forum-lid
Geluid valt op zich wel mee van een Tacx.
Echt spannend is het niet 1 a 2 uur op een Tacx rijden, maar als je dan even naar buiten kijkt en het komt met bakken uit de hemel en je draait binnen lekker op je Tacx, weet je waar je het voor doet
Echt spannend is het niet 1 a 2 uur op een Tacx rijden, maar als je dan even naar buiten kijkt en het komt met bakken uit de hemel en je draait binnen lekker op je Tacx, weet je waar je het voor doet