Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Verkoopcategorie....denk eens mee.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 14 nov 2009 16:21

Allen bedankt voor het meedenken. Mijn vraag komt inderdaad voort uit de reacties op het wielentopic.
Het probleem is een beetje dat ik best wel commerciele topics toe wil laten, als ik denk dat dit voor forummers interessant is. Maar dat roept uiteraard direct de vraag op waar je de grens legt. We gaan eens kijken of de moderators daar een beetje mee uit de voeten kunnen.

We gaan het gewoon eens een poosje proberen op de manier zoals ik voorstelde, aan jullie reacties te zien is dat de meest gewenste methode.

Ik ben me er van bewust dat de forumsoftware (zacht gezegd) nogal gebrekkig is, maar aangezien het forum geen euro oplevert en Fiets nu eenmaal onderdeel is van een commerciele uitgever is het lastig daar op korte termijn iets aan te doen. Ik kan de technische oplossingen zelf ook wel bedenken, maar het laten uitvoeren zit er nog even niet in.
Afbeelding | Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 14 nov 2009 17:33

[quote="reason"][quote="chrissiewizzie"]Voor commerciele aanbieders ben ik voorstander van een apart topic waarin alle aanbiedingen door de mods beoordeeld worden (1x per maand ofzo). Ik vind het wel interessant om te zien wat voor aanbiedingen er zijn, zonder alle sites van wielerzaken af te moeten struinen.[/quote]

+1

Ik heb snel de neiging om "aanbiedingsacties" (die vaak maar enkele dagen duren) te posten, zodat anderen ook kunnen profiteren van kortingen. Echter weet ik niet waar dat te doen, en laat het dus maar. Heb dit eerder aangehaald in het forumbeheer subforum, maar toen weinig reacties.
Om overzicht te bewaren zou je een topic "Aanbiedingen winkels November" (sticky of niet) kunnen maken, en deze dan 1 December sluiten. Klaar. Het is dan makkelijk/snel leesbaar. Elk forumlid kan dit topic dan links laten liggen als ze niet geinteresserd zijn in winkelaanbiedingen/acties.

Bij dvd.nl gaan ze zelfs zo ver dat elke dvd een aparte "price-watch" topic heeft, waar men lage prijzen kunt posten. Dit gaat mij te ver, maar kan weleens handig zijn. In een subforum worden verder per winkel aanbiedingen gepost. Te uitgebreid voor het fietsforum, mee eens, maar daar kom ik nauwelijks posts tegen van winkeliers.[/quote]

Iets dergelijks gebeurd toch al in het topic " waar laagst geprijst ? "

reason
Forum-lid

reason 14 nov 2009 21:29

[quote="SpEric"][quote="reason"][quote="chrissiewizzie"]Voor commerciele aanbieders ben ik voorstander van een apart topic waarin alle aanbiedingen door de mods beoordeeld worden (1x per maand ofzo). Ik vind het wel interessant om te zien wat voor aanbiedingen er zijn, zonder alle sites van wielerzaken af te moeten struinen.[/quote]

+1

Ik heb snel de neiging om "aanbiedingsacties" (die vaak maar enkele dagen duren) te posten, zodat anderen ook kunnen profiteren van kortingen. Echter weet ik niet waar dat te doen, en laat het dus maar. Heb dit eerder aangehaald in het forumbeheer subforum, maar toen weinig reacties.
Om overzicht te bewaren zou je een topic "Aanbiedingen winkels November" (sticky of niet) kunnen maken, en deze dan 1 December sluiten. Klaar. Het is dan makkelijk/snel leesbaar. Elk forumlid kan dit topic dan links laten liggen als ze niet geinteresserd zijn in winkelaanbiedingen/acties.

Bij dvd.nl gaan ze zelfs zo ver dat elke dvd een aparte "price-watch" topic heeft, waar men lage prijzen kunt posten. Dit gaat mij te ver, maar kan weleens handig zijn. In een subforum worden verder per winkel aanbiedingen gepost. Te uitgebreid voor het fietsforum, mee eens, maar daar kom ik nauwelijks posts tegen van winkeliers.[/quote]

Iets dergelijks gebeurd toch al in het topic " waar laagst geprijst ? " [/quote]

Ja, maar dat is een vrij rommelig topic, vind ik. Er lopen zo 20 vragen door elkaar heen.
Ik zou overigens niet "tippen" als er 1 fietsschoen in de aanbieding is met -30%.

Het gaat mij meer om acties zoals bij Van Herwerden, Piet de Wit, Presto (niet spammerig bedoeld) waarbij bv alles in de winkel -20% is, of bv alle Assos kleding -50%, veel fietsen met -40%, enz. Grotere acties, als je 't zo wilt noemen.

-divo-
Forum-lid

-divo- 19 nov 2009 22:39

Dat de regels niet werken blijk wel weer uit het volgende.
Onze nieuwe member tdmarc misbruikte zolang hij nog geen 25 post heeft allerlei topics om aan te kondigen dat hij wat te koop heeft. Als hij dan 25 posts heeft dan opent hij gelijk in twee rubrieken (Racefietsen en MTB advertenties) exact dezelfde advertentie.

Dit soort mensen zijn hier voor de advertenties. Dit forum zou zo veel leuker zijn als adverteerders hun spullen zouden adverteren om anderen te helpen ipv louter en alleen aan zichzelf te denken. Persoonlijk vind ik het helemaal best dat er advertenties zijn en dat mensen geld vragen maar de sfeer op het forum wordt niet beter door forummisbruikers die amper 25 posts hebben en grof gaan adverteren. Niemand kent die mensen en ze zijn daardoor geheel niet te verifieren. Voor de normale gebruiker levert dat dan ook niets op omdat dezelfde advertenties van die misbruikers ook gewoon al op marktplaats te vinden zijn.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35435
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35436

tdmarc
Forum-lid

tdmarc 19 nov 2009 23:09

[quote="-Divo-"]Dat de regels niet werken blijk wel weer uit het volgende.
Onze nieuwe member tdmarc misbruikte zolang hij nog geen 25 post heeft allerlei topics om aan te kondigen dat hij wat te koop heeft. Als hij dan 25 posts heeft dan opent hij gelijk in twee rubrieken (Racefietsen en MTB advertenties) exact dezelfde advertentie.

Dit soort mensen zijn hier voor de advertenties. Dit forum zou zo veel leuker zijn als adverteerders hun spullen zouden adverteren om anderen te helpen ipv louter en alleen aan zichzelf te denken. Persoonlijk vind ik het helemaal best dat er advertenties zijn en dat mensen geld vragen maar de sfeer op het forum wordt niet beter door forummisbruikers die amper 25 posts hebben en grof gaan adverteren. Niemand kent die mensen en ze zijn daardoor geheel niet te verifieren. Voor de normale gebruiker levert dat dan ook niets op omdat dezelfde advertenties van die misbruikers ook gewoon al op marktplaats te vinden zijn.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35436[/quote]

Buiten de feitelijke onjuistheden in je post, hoop ik van harte dat je de moeite neemt om de rest van mijn bijdrages op dit forum goed te bekijken en dan gaat overwegen of het niet netjes zou zijn als je je excuses aan mij komt aanbieden. Over slechte sfeer creëeren gesproken.
...Only dead Fish go with the Flow...

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 19 nov 2009 23:31

Ik heb jarenlang hier op het forum gelurkt. Af en toe eens een posting omdat ik hier een bijdrage met kon geven. Dat is vooral medisch.
Van techniek heb ik niet veel meer verstand een doorsnee toerfietser en voor het exotische spul ontbreekt me het geld, en ik heb het er ook niet voor over.
Toen mijn fietsframe stuk ging en uiteindelijk het overbouwen meer ging kosten dan een nieuwe fiets heb ik mijn spullen te koop aangeboden. Toen zag ik voor het eerst dat je 25 postings moest hebben. Ik had er net 27 in 5 jaar.
Gelukkig.
Ik moet zeggen als ik sommige advertenties zie dat het inderdaad snel op een marktplaats gaat lijken, de goedwillende niet te na gesproken.
Daarom lijkt me de 25 postings voor je mag verkopen een goed gegeven. In mijn opinie zo laten.
Wil je toch commercieel iets dan, meld het dan hier op het forum met de link erbij naar de verkoopsite. Zo houden we het hier wel schoon en netjes.
Verder voor de moderators niets dan lof.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

-divo-
Forum-lid

-divo- 19 nov 2009 23:57

Misschien is je ontgaan beste tdmarc dat ik echt niet de enige ben die er zo over denkt. Ik vind dat je misbruikt maakt van het forum en JUIST je postings zijn mijn referentie. Ik misgun jou je verkoop niet maar zie tevens de negatieve uitwerking van dit alles.

Je hebt verschillende topics misbruikt met verkoop praatjes omdat je nog geen 25 posts had om te kunnen plaatsen in het 'verkoop subforum'. Kun je uiteindelijk plaatsen in de verkoop topics, misbruik je dat wederom door in beide secties je advertentie te dubbelen.

Helaas moeten we concluderen dat de verkooptopics op dit forum niet veel meer zijn dan een verlengstuk van marktplaats. De charme was nu eigenlijk dat mensen hier ten eerste anderen ook een beetje helpen met de hobby ipv alleen maar op geld uit te zijn. Ook het ons kent ons geeft een meerwaarde aan een verkoop omdat er een iets betere controle is met wie je zaken doet.

Valt dat allemaal weg dan kun je net zo goed die verkoopforums hier sluiten want dan gaan we gewoon rechtstreeks naar Marktplaats. Ofschoon ik andere formats kan verzinnen, in het huidige systeem zie ik noodzaak dingen af te schermen. De huidige manier blijkt echter eens te meer niet afdoende te werken.

tdmarc
Forum-lid

tdmarc 20 nov 2009 00:46

Het zou je sieren als je je aannames en veronderstellingen over mij niet als feiten presenteert, maar deze gewoon als jouw mening verkondigd. Maarre: succes met je kruistocht verder......
...Only dead Fish go with the Flow...

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 21 nov 2009 11:29

Hmmm tdmarc, je hield er wel een hoog tempo in met je posts. Je wilt toch niet gaan beweren dat dat niet met het doel was om een verkooptopic te openen? Blijkbaar heb je de onlangs toegevoegde regel mbt de registratiedatum ook gemist.

Ik begrijp überhaupt niet waarom er direct advertenties geplaatst moeten worden. Het is niet het einde van de wereld als dat een paar weken later is.

Ik kan er trouwens niet precies m'n vinger opleggen waarom dit als storend ervaren wordt. Daar zal wel hogere psychologie aan te pas moeten komen. ;)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 21 nov 2009 20:40

[quote="kaj1500"]Hmmm tdmarc, je hield er wel een hoog tempo in met je posts. Je wilt toch niet gaan beweren dat dat niet met het doel was om een verkooptopic te openen? Blijkbaar heb je de onlangs toegevoegde regel mbt de registratiedatum ook gemist.

Ik begrijp überhaupt niet waarom er direct advertenties geplaatst moeten worden. Het is niet het einde van de wereld als dat een paar weken later is.

Ik kan er trouwens niet precies m'n vinger opleggen waarom dit als storend ervaren wordt. Daar zal wel hogere psychologie aan te pas moeten komen. ;)
[/quote]

Hoi,

Kom op jongens. Niet zo fiepen over niets.
@kaj1500/Divo. Hebben jullie tdmarc zijn post gezien? tdmarc geeft GRATIS dingen weg Link hieronder. Dus.......

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35471

Heb ik jou nog niet zien doen.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

-divo-
Forum-lid

-divo- 22 nov 2009 01:31

fiepen?
Dus als je gratis je oude nietszeggende rotzooi op het forum gooit ben je the man? Als je zo je credits moet verdienen . . .

We moeten hier vooral de dingen niet door elkaar gaan halen.

@tdmarc
Het gaat niet over aannames of veronderstellingen hoor. Het zijn de glasharde feiten.

Jouw advertenties zijn hier gewoon een marktplaats verlenging. Niets meer of minder. Niemand kent je, dus niet verifieerbaar voor members. Ze weten dus niet met wie ze zaken doen, en dat is nu net de meerwaarde van dit forum. Misschien dat je hier wel op het forum blijft en meer gaat posten maar het gaat om wat het nu is op dit moment. Je hebt hier niet echt een history. Je bent na 9 dagen geregistreerd te zijn met adverteren begonnen. Dan lijkt mij duidelijk waarom je hier geregistreerd bent.

Voor 90 % zeker dat het voor het adverteren was. Niet uit de lucht gegrepen maar juist je posting gedrag is de indicatie.

Voordat je 25 posts had >>

- Hieronder je post in het Canyon topic
[quote="tdmarc"]Zo, heb mijn nieuwe speeltje eindelijk afgebouwd. Fulcrum crank (te koop!) eraf en een Dura Ace compact erop.

Dura Ace cassette 12-25 ook eraf (ook te koop ;-)), Ultegra 12-23 cassette erop. Ander zadeltje, bidonhoudertjes. Van de week voor het eerst mee gereden: Bomstijf, maar toch heel comfortabel. Dat hebben ze goed voor elkaar gekregen bij Canyon. Heb zelfs een paar keer gecheckt of ik niet lek gereden was... Deze fiets is iig een stuk comfortabeler dan mijn Ridley Phaeton (Ja, ook al te koop, hahaha). [/quote]

- Topic waar iets over een FSA crank werd gevraagd. (kan het ff niet zo snel vinden) Daar postte je ok al gretig dat je cranks te koop hebt.

- Het feit dat je direct uitgebreid adverteerde nadat je 25 posts had gehaald.

- De twee links naar je dubbele advertenties die ik hier boven al noemde.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35436

En dat is dan wat ik ff snel zo op hoest, de zoekfunctie is hier nl nogal beperkt.

Het verkoopforum zou voor en door members moeten zijn om elkaar een beetje te helpen aan onderdelen voor schappelijke vriendenprijsjes. Als hobbyisten onder elkaar. Maar nu word het zo langzamerhand een tweede marktplaats. Als er toch geen verschillen meer zijn kunnen we net zo goed direct naar marktplaats gaan, toch?

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 22 nov 2009 11:43

Feit is ook dat tdmarc aan de regels voldoet. 25posts en al lid voor de nieuwe regel inging.
Dus die discussie is wel klaar.

Ik weet ondertussen hoe jullie er over denken, nogmaals dank. Deze gaat op slot.
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie