Die ongeveer dezelfde prijs voor Stans is dan wel voor 500ml
Tubeless
Echt niet:

Ik ben in ieder geval tevreden van Stans (De FM had in de banden van de Factor Muc-Off gedaan, dat is toch niet super gebleken, vlekken gaan niet uit de kleren en dicht toch niet zo snel, na 3 maanden ook volledig uitgedroogd)
Ik heb ook Revo eens geprobeerd, maar dat dichtte helemaal niets.
Doc blue is ook goed (maar dat is hetzelfde als Stans
)

Ik ben in ieder geval tevreden van Stans (De FM had in de banden van de Factor Muc-Off gedaan, dat is toch niet super gebleken, vlekken gaan niet uit de kleren en dicht toch niet zo snel, na 3 maanden ook volledig uitgedroogd)
Doc blue is ook goed (maar dat is hetzelfde als Stans

Voor die prijs (excl. shipping & handling cost) niet in Nederland te koop iig.TL@ schreef: ↑22 dec 2025 19:37 Echt niet:
Doc blue is ook goed (maar dat is hetzelfde als Stans)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ha, ik had die ook niet gevonden.
Ben op zich ook tevreden over Stans. We zien wel wat Morgen Blue doet.
Ik ben begonnen met Effetto Mariposa. Deed heel goed z'n werk maar liet zo'n vieze brij achter in de band.
Ben op zich ook tevreden over Stans. We zien wel wat Morgen Blue doet.
Ik ben begonnen met Effetto Mariposa. Deed heel goed z'n werk maar liet zo'n vieze brij achter in de band.
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Ik wilde de wielen en banden eens goed schoonmaken en mijn tubelessbanden er af halen, velgen goed ontdoen van sealantresten etc. Mijn achterband kreeg ik er goed af, de voorband komt maar aan 1 kant van de velg los, de andere kant blijft vastzitten. Ik heb inmiddels de blaren op mijn duimen/vingers maar ik krijg hem niet ‘ontplopt’.
Het gaat om een hooked (uiteraard) carbonvelg van Van Speyk Wheels en een sworks turbo tubeless band. De band is nog lang niet aan vervanging toe, ik wil hem wel graag nog opnieuw kunnen gebruiken.
Heeft iemand ervaring en tips?
Hans
Ik wilde de wielen en banden eens goed schoonmaken en mijn tubelessbanden er af halen, velgen goed ontdoen van sealantresten etc. Mijn achterband kreeg ik er goed af, de voorband komt maar aan 1 kant van de velg los, de andere kant blijft vastzitten. Ik heb inmiddels de blaren op mijn duimen/vingers maar ik krijg hem niet ‘ontplopt’.
Het gaat om een hooked (uiteraard) carbonvelg van Van Speyk Wheels en een sworks turbo tubeless band. De band is nog lang niet aan vervanging toe, ik wil hem wel graag nog opnieuw kunnen gebruiken.
Hans
Doekje tussen velg en waterpomp tang en dan lostrekken (hefboom) met als steunpunt de andere kant van de velg.Ook een doekje tussen de bekken van de tang.Swedish Chef schreef: ↑02 jan 2026 10:08 Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Hans
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Reserve Belg
- Forum-lid
https://www.tiktok.com/@specializedbicy ... 7567489323Swedish Chef schreef: ↑02 jan 2026 10:08 Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Hans
Dit werkt verassend goed, ook onderweg.
Ik ga ook overstag en ga voor tubeless op de gravel. Maakt het nog uit welke ventielen je koopt? Ik zie voor een tientje per paar langs komen, maar ook voor drie tientjes.
En hoe kom ik er achter of ik al tubeless velgtape heb? Mijn velgen zijn TLR afgeleverd.
En hoe kom ik er achter of ik al tubeless velgtape heb? Mijn velgen zijn TLR afgeleverd.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Ventiel: Let op de juiste lengte (afhankelijk van de hoogte van je velg). En ventielen kunnen verschillen in vorm en omvang van het rubber eindstuk dat in je vekgbed rust. Wat het beste past hangt dan weer af van het profiel van je velgbed. (Verder betaal je in mijn bescheiden ervaring vooral voor een merknaam en hoe sjiek velgmoertje en dopje zijn uitgevoerd.)
Velgtape: Als jouw velgen TLR zijn, dan kun je er van uitgaan dat je alleen nog maar de juiste band hoeft te monteren en latex erin.
Laatst gewijzigd door Janjan op 02 jan 2026 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ventielen zijn geen rocket science. Ik koop ze altijd op Ali, met wat reserve ventielkernen.
Voor 10 euro ben je dan klaar voor beide wielen.
Voor 10 euro ben je dan klaar voor beide wielen.
-
Swedish Chef
- Forum-lid
YESSS! Gelukt met de tip van Reserve Belg.Reserve Belg schreef: ↑02 jan 2026 11:28https://www.tiktok.com/@specializedbicy ... 7567489323Swedish Chef schreef: ↑02 jan 2026 10:08 Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Hans
Dit werkt verassend goed, ook onderweg.
Nijkie ook bedankt voor je tip, goed om altijd nog iets achter de hand te hebben.
Goed, bestelling geplaatst bij Van Eyck. Morgan Blue Sealant en Dynamic ventielen. Voor de zekerheid nog maar wat co2 patronen mee besteld mocht er onderweg toch een binnenband in moeten. Zal bij de apotheek even een spuit halen.
Binnenkort als het binnen is maar eens rustig kijken of ik het voor elkaar krijg.
Binnenkort als het binnen is maar eens rustig kijken of ik het voor elkaar krijg.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025