Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 22 dec 2025 13:25

TL@ schreef: 22 dec 2025 11:58 Geen ervaring mee. Stans is toch ongeveer dezelfde prijs, zo goedkoop is het dan niet volgens mij.
Die ongeveer dezelfde prijs voor Stans is dan wel voor 500ml 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 22 dec 2025 19:37

Echt niet:
Afbeelding

Ik ben in ieder geval tevreden van Stans (De FM had in de banden van de Factor Muc-Off gedaan, dat is toch niet super gebleken, vlekken gaan niet uit de kleren en dicht toch niet zo snel, na 3 maanden ook volledig uitgedroogd)

Ik heb ook Revo eens geprobeerd, maar dat dichtte helemaal niets.

Doc blue is ook goed (maar dat is hetzelfde als Stans :mrgreen: )
Afbeelding

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 22 dec 2025 19:44

TL@ schreef: 22 dec 2025 19:37 Echt niet:
Afbeelding

Ik ben in ieder geval tevreden van Stans (De FM had in de banden van de Factor Muc-Off gedaan, dat is toch niet super gebleken, vlekken gaan niet uit de kleren en dicht toch niet zo snel, na 3 maanden ook volledig uitgedroogd)

Ik heb ook Revo eens geprobeerd, maar dat dichtte helemaal niets.

Doc blue is ook goed (maar dat is hetzelfde als Stans :mrgreen: )
Voor die prijs (excl. shipping & handling cost) niet in Nederland te koop iig. 😲
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 23 dec 2025 14:26

Ha, ik had die ook niet gevonden.
Ben op zich ook tevreden over Stans. We zien wel wat Morgen Blue doet.

Ik ben begonnen met Effetto Mariposa. Deed heel goed z'n werk maar liet zo'n vieze brij achter in de band.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 02 jan 2026 10:08

Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Ik wilde de wielen en banden eens goed schoonmaken en mijn tubelessbanden er af halen, velgen goed ontdoen van sealantresten etc. Mijn achterband kreeg ik er goed af, de voorband komt maar aan 1 kant van de velg los, de andere kant blijft vastzitten. Ik heb inmiddels de blaren op mijn duimen/vingers maar ik krijg hem niet ‘ontplopt’.
Het gaat om een hooked (uiteraard) carbonvelg van Van Speyk Wheels en een sworks turbo tubeless band. De band is nog lang niet aan vervanging toe, ik wil hem wel graag nog opnieuw kunnen gebruiken.
Heeft iemand ervaring en tips?

Hans

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 02 jan 2026 10:48

Swedish Chef schreef: 02 jan 2026 10:08 Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Ik wilde de wielen en banden eens goed schoonmaken en mijn tubelessbanden er af halen, velgen goed ontdoen van sealantresten etc. Mijn achterband kreeg ik er goed af, de voorband komt maar aan 1 kant van de velg los, de andere kant blijft vastzitten. Ik heb inmiddels de blaren op mijn duimen/vingers maar ik krijg hem niet ‘ontplopt’.
Het gaat om een hooked (uiteraard) carbonvelg van Van Speyk Wheels en een sworks turbo tubeless band. De band is nog lang niet aan vervanging toe, ik wil hem wel graag nog opnieuw kunnen gebruiken.

Hans
Doekje tussen velg en waterpomp tang en dan lostrekken (hefboom) met als steunpunt de andere kant van de velg.Ook een doekje tussen de bekken van de tang.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Reserve Belg
Forum-lid

Reserve Belg 02 jan 2026 11:28

Swedish Chef schreef: 02 jan 2026 10:08 Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.

Hans
https://www.tiktok.com/@specializedbicy ... 7567489323

Dit werkt verassend goed, ook onderweg.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 02 jan 2026 12:53

Ik ga ook overstag en ga voor tubeless op de gravel. Maakt het nog uit welke ventielen je koopt? Ik zie voor een tientje per paar langs komen, maar ook voor drie tientjes.

En hoe kom ik er achter of ik al tubeless velgtape heb? Mijn velgen zijn TLR afgeleverd.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

Janjan
Forum-lid

Janjan 02 jan 2026 13:36

Se7en schreef: 02 jan 2026 12:53 Ik ga ook overstag en ga voor tubeless op de gravel. Maakt het nog uit welke ventielen je koopt? Ik zie voor een tientje per paar langs komen, maar ook voor drie tientjes.

En hoe kom ik er achter of ik al tubeless velgtape heb? Mijn velgen zijn TLR afgeleverd.
Ventiel: Let op de juiste lengte (afhankelijk van de hoogte van je velg). En ventielen kunnen verschillen in vorm en omvang van het rubber eindstuk dat in je vekgbed rust. Wat het beste past hangt dan weer af van het profiel van je velgbed. (Verder betaal je in mijn bescheiden ervaring vooral voor een merknaam en hoe sjiek velgmoertje en dopje zijn uitgevoerd.)

Velgtape: Als jouw velgen TLR zijn, dan kun je er van uitgaan dat je alleen nog maar de juiste band hoeft te monteren en latex erin.
Laatst gewijzigd door Janjan op 02 jan 2026 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 02 jan 2026 13:39

Ventielen zijn geen rocket science. Ik koop ze altijd op Ali, met wat reserve ventielkernen.
Voor 10 euro ben je dan klaar voor beide wielen.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 02 jan 2026 14:11

Reserve Belg schreef: 02 jan 2026 11:28

Hans
https://www.tiktok.com/@specializedbicy ... 7567489323

Dit werkt verassend goed, ook onderweg.
YESSS! Gelukt met de tip van Reserve Belg.
Nijkie ook bedankt voor je tip, goed om altijd nog iets achter de hand te hebben.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 02 jan 2026 14:21

Goed, bestelling geplaatst bij Van Eyck. Morgan Blue Sealant en Dynamic ventielen. Voor de zekerheid nog maar wat co2 patronen mee besteld mocht er onderweg toch een binnenband in moeten. Zal bij de apotheek even een spuit halen.
Binnenkort als het binnen is maar eens rustig kijken of ik het voor elkaar krijg.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

Plaats reactie