Ervaringen met Aliexpress wielen
-
Bianchi105
- Forum-lid
Weet je dat zeker? Volgens mijn informatie hebben zowel de Grail als de Ultimate een inbouwbreedte van 12x100mm voor en 12x142mm achter (mits je beide schijfremmen hebt)…
Ah, gelukkig, het past! Er was een eindkap op de as die ontbrak.Bianchi105 schreef: ↑14 dec 2025 14:00 Weet je dat zeker? Volgens mijn informatie hebben zowel de Grail als de Ultimate een inbouwbreedte van 12x100mm voor en 12x142mm achter (mits je beide schijfremmen hebt)…
Na 1,5 week wachten gisteren ook mijn CSC wielset ontvangenkoeroeur schreef: ↑15 nov 2025 15:58https://nl.aliexpress.com/item/10050096 ... pt=glo2nldLast schreef: ↑14 nov 2025 22:53 Ik heb weinig (geen) ervaring met AliExpress en het aantal wielsets dat wordt aangeboden is oneindig... welke CSC wielset zouden jullie adviseren voor gravel gebruik? Ik gebruik nu 40 mm brede banden.
Eisen:
Velghoogte >35 mm
Degelijke naven
Gewicht is niet het belangrijkste
45 hoog
23 mm intern
54t ratchet
1400 gram
met korting nu 330 euro.
Alles ziet er op het eerste gezicht goed uit. Het gewicht was een verrassing (bovenstaande set, maar dan met 40 mm hoge velg): 1300 gram. Dat is ruim 150 gram (!) lichter als het gewicht volgens de specificaties
De mijne waren idd ook ietsje lichter.
Ik heb intussen een kleine 1500 km op deze wielen en alles dik ok.
Ik heb intussen een kleine 1500 km op deze wielen en alles dik ok.
-
glutendokter
- Forum-lid
Ik heb mijn set CSC ook binnen 45 diep 23 inside incl lint 1525
Als clincher besteld velglint zat er los bij die eromheen gedaan maar ik heb zo mijn twijfels of TPU binnenband dit fijn gaat vinden, heeft iemand daar al ervaring mee?
Als clincher besteld velglint zat er los bij die eromheen gedaan maar ik heb zo mijn twijfels of TPU binnenband dit fijn gaat vinden, heeft iemand daar al ervaring mee?
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. 
-
michiel831
- Forum-lid
April een setje gekocht en de FM gaf aan dat de lagers van het achterwiel hun beste tijd hebben gehad.
Zit max 2500km op denk ik. En ben er vrij zuinig op geweest.
Dus vorige week CSC gemaild of ze onder garantie misschien wat nieuwe lagers wilde opsturen en dat ik dan de arbeidskosten hier wel op mij zou nemen.
Eerst 5usd verzendkosten betaald. Toen bleek dat ze maar 1 lager wilde opsturen en dat het 25usd gaat kosten (nog steeds word het verzendkosten genoemd) als ik ze allemaal wilde gaan vervangen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ergens vond ik het wel fair als ik 5usd verzendkosten op mij zou nemen en de arbeidskosten en dat zij dan nieuwe lagers zouden leveren.
Zit max 2500km op denk ik. En ben er vrij zuinig op geweest.
Dus vorige week CSC gemaild of ze onder garantie misschien wat nieuwe lagers wilde opsturen en dat ik dan de arbeidskosten hier wel op mij zou nemen.
Eerst 5usd verzendkosten betaald. Toen bleek dat ze maar 1 lager wilde opsturen en dat het 25usd gaat kosten (nog steeds word het verzendkosten genoemd) als ik ze allemaal wilde gaan vervangen.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ergens vond ik het wel fair als ik 5usd verzendkosten op mij zou nemen en de arbeidskosten en dat zij dan nieuwe lagers zouden leveren.
Tsjonge jonge jonge. Bestel toch gewoon 10 lagertjes bij Ali ( hybride ceramisch ) in de juiste maat en ga verder met je leven. Ik zou daar echt geen 10 minuten tijd aan verspelen. Lagertjes eruit halen - nieuwe inpersen en met. 20 minuten ben je weer op pad. O ja 10 lagertjes kosten ca € 38,-
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
+1rene schreef: ↑31 dec 2025 14:15 Tsjonge jonge jonge. Bestel toch gewoon 10 lagertjes bij Ali ( hybride ceramisch ) in de juiste maat en ga verder met je leven. Ik zou daar echt geen 10 minuten tijd aan verspelen. Lagertjes eruit halen - nieuwe inpersen en met. 20 minuten ben je weer op pad. O ja 10 lagertjes kosten ca € 38,-
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Ik vind dat eerlijk gezegd al best ver gaan. Je komt met Chinese wielen bij je LBS, en dan verwacht je dat ze die zelf meegebrachte lagers voor je vervangen? Dan heb je wel een heel meewerkende LBS!
Persoonlijk zou ik gewoon vragen of mijn LBS bereid is om die lagers te vervangen.
Ben je handig, dan kun je het natuurlijk ook zelf proberen.
Persoonlijk zou ik gewoon vragen of mijn LBS bereid is om die lagers te vervangen.
Ben je handig, dan kun je het natuurlijk ook zelf proberen.