Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 dec 2025 21:21

BertL schreef: 08 dec 2025 20:27 Van de weg gereden worden op een druilerige maandagmiddag op de Amerongerwetering door een Deutz-Fahr traktor met kenteken TRP-39-R is dan weer een verhaal van een heel ander kaliber.
Wordt vervolg Bert, of laat je het erbij?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 08 dec 2025 23:12

Heb geen schade, geen letsel en geen getuige. Dan blijft het bij de melding, maar die heb wel gedaan.
hun fietsen.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 dec 2025 14:12

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 10 dec 2025 18:33

Hoe maak je als Red Bull een 'saaie sport' als wielrennen nog steeds niet spectaculair.....

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 dec 2025 20:32

Geinig. Doet me denken aan dat we ooit met acht man in een roeiboot een waterskier voortgetrokken hebben. Ging best aardig, maar een zweefvliegtuig zou een uitdaging worden denk ik.

Red Bull heeft trouwens een hele serie filmpjes met Wout van Aert en Jackson Goldstone online, dus ze doen heus wel iets met reetfietsen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 18 dec 2025 22:35

Vandaag op een haar na gemist door een auto. Geen fout van mij, de automobilist wilde mij opzettelijk raken! Ik reed op een fietspad langs een grote weg, komt een weg van rechts:
1. De auto was zeker 15 meter van de kruising
2. Ik zat op een voorrangsweg

Dus, dat bij elkaar zit ik ruim voor de auto op de kruising, helemaal niets aan de hand als ik doorrijd en de auto niet gaat versnellen bij het naderen van de kruising. Dat deed deze "heer" dus wel!

Het is niet aan de orde dat de automobilist mij niet gezien had, die gaf zelfs nog gas bij om mij te kunnen raken! Langs de grote weg begon hij te schreeuwen vanuit het raam maar was niet te verstaan. Stoppen deed hij ook niet, defecte nummerplaat verlichting dus niet te achterhalen. Wat een idioot.
Hij ging er snel vandoor....
Dogma F

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 18 dec 2025 23:58

Je maakt wat mee als fietser😠.
Begin deze week ook bijna weer prijs: een thuisverpleegster rijdt achterwaarts van een oprit.
Tussen fietspad en tuinhek nauwelijks een meter.
Ik weet het uit ervaring, in de thuisverpleging is het haast en spoed.
De dame kwam wel snel achteruit gereden, heb me kunnen redden door de weg op te rijden waar gelukkig geen auto kwam. Mijn madam, na een bocht enkele meters achter me, heeft heel hard geroepen om dan ook van het fietspad te rijden.
Uitleg van de dame: ik kon je niet zien komen.🤨

Ongeveer op dezelfde locatie werden we al eens bijna overhoop gereden door een bewoner. Wie achterwaarts naar de straat komt ziet fietsers niet aankomen.

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 19 dec 2025 07:54

Rijbewijs afpakken wanneer ze niet achteruit in kunnen parkeren... ;)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 19 dec 2025 09:26

scottpch64 schreef: 19 dec 2025 07:54 Rijbewijs afpakken wanneer ze niet achteruit in kunnen parkeren... ;)
Ik heb bij inparkeren een ander idee. Parkeren evenwijdig aan de rijrichting. (Iets voor taaltopic?)

thja14
Forum-lid

thja14 19 dec 2025 09:34

Laatste weken valt met iets op. Als ik een kruising nader, of op een rotonde zit, zoek ik altijd oogcontact met de bestuurder van een naderende auto. Als ik dan voorrang heb volgens de geldende regels was het tot enkele weken geleden eigenlijk altijd zo, dat als er oogcontact was, de bestuurder vertraagde en mij voorrang verleende. Sinds een aantal weken lijkt oogcontact juist een uitnodiging voor automobilisten om door te rijden. Heb er deze week iemand op aangesproken, die stopte toen ik heeee riep. Reactie: je had me toch gezien! Jij kunt toch ook stoppen. Toen ik vroeg of hij wit hoe het op die kruising met de voorrang geregeld was herhaalde hij diezelfde reactie. Ik heb mijn schouders maar opgehaald en ben verder gefietst. Som weet ik het echt niet meer.
Ooit actief als Ophetkantje

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 19 dec 2025 09:37

Ramon73 schreef: 18 dec 2025 22:35 Vandaag op een haar na gemist door een auto. Geen fout van mij, de automobilist wilde mij opzettelijk raken! Ik reed op een fietspad langs een grote weg, komt een weg van rechts:
1. De auto was zeker 15 meter van de kruising
2. Ik zat op een voorrangsweg

Dus, dat bij elkaar zit ik ruim voor de auto op de kruising, helemaal niets aan de hand als ik doorrijd en de auto niet gaat versnellen bij het naderen van de kruising. Dat deed deze "heer" dus wel!

Het is niet aan de orde dat de automobilist mij niet gezien had, die gaf zelfs nog gas bij om mij te kunnen raken! Langs de grote weg begon hij te schreeuwen vanuit het raam maar was niet te verstaan. Stoppen deed hij ook niet, defecte nummerplaat verlichting dus niet te achterhalen. Wat een idioot.
Hij ging er snel vandoor....
gelukkig ging t net goed.

Waarschijnlijk onder invloed en dacht dat ie aan t mario karten was.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 dec 2025 09:41

thja14 schreef: 19 dec 2025 09:34 Laatste weken valt met iets op. Als ik een kruising nader, of op een rotonde zit, zoek ik altijd oogcontact met de bestuurder van een naderende auto. Als ik dan voorrang heb volgens de geldende regels was het tot enkele weken geleden eigenlijk altijd zo, dat als er oogcontact was, de bestuurder vertraagde en mij voorrang verleende. Sinds een aantal weken lijkt oogcontact juist een uitnodiging voor automobilisten om door te rijden. Heb er deze week iemand op aangesproken, die stopte toen ik heeee riep. Reactie: je had me toch gezien! Jij kunt toch ook stoppen. Toen ik vroeg of hij wit hoe het op die kruising met de voorrang geregeld was herhaalde hij diezelfde reactie. Ik heb mijn schouders maar opgehaald en ben verder gefietst. Som weet ik het echt niet meer.
Ik heb het juist andersom.
Ik zoek ook altijd oogcontact.
En bij de rotondes waar ik geen voorrang heb willen ze mij dat dan geven.
Alleen blijf ik dan staan omdat ik dat gevaarlijk vind.
Ik heb al twee keer gehad dat de 'tweede' auto dat niet in de gaten heeft en dan een noodstop moest maken.
Ik ben veel te bang dat dan de 'eerste' dan doorschiet en mij raakt.
Helaas wordt dat niet altijd begrepen en ben ik weer zo'n verschrikkelijke wielrenner. ;)

Plaats reactie