Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 04 dec 2025 09:35

Volgens Google kost een gouden tand zo'n 2.000 euro. Dus dat voorblad is al zeker 120.000 euro.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 06 dec 2025 21:54

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 07 dec 2025 08:48

Wat gebeurt hier? Voet uit het pedaal? Overslaande ketting?

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 07 dec 2025 22:31

Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
Allejezus, wat heb je in je hoofd dat je besluit om onderweg ff lekker met je vriendjes te gaan Facetimen? Oortjes in, capuchon over het hoofd. Hoort totaal niks maar rijdt van schrik bijna de greppel in zodra een andere weggebruiker inhaalt.
Volgens mij was deze ervaring voor het pubertje meer waard dan een bekeuring.
Dogma F

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 08 dec 2025 08:28

Ramon73 schreef: 07 dec 2025 22:31 Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
Allejezus, wat heb je in je hoofd dat je besluit om onderweg ff lekker met je vriendjes te gaan Facetimen? Oortjes in, capuchon over het hoofd. Hoort totaal niks maar rijdt van schrik bijna de greppel in zodra een andere weggebruiker inhaalt.
Heb je dit zelf meegemaakt of hoort er nog een filmpje bij?
Het verhaal is wel iets wat je veel ziet.
Maar zolang de pakkans 0,001% is voelen zij zich "king of the road".

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 08 dec 2025 09:23

Ik heb ingecalculeerd dat ik op een keer zomaar onderuit gereden kan worden door een jonge schermverslaafde op een te snelle fiets.
hun fietsen.

Sulla
Forum-lid

Sulla 08 dec 2025 11:35

Ramon73 schreef: 07 dec 2025 22:31 Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
Ik fietste ooit in de middag langs een (middelbare)school in Noord Holland op het moment dat er hele hordes pubers uit waren en naar huis vertrokken. Ik ben maar even met mijn fiets op de stoep gaan staan. Het was echt niet normaal. 4 a 5 man breed en gewone fiets of ebike.......echt (vrijwel) allemaal met hun neus in de telefoon.

En dan komen ivorentoren ambtenaren met ideeën als verplichte fietshelmen op de proppen.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 08 dec 2025 13:31

Tsja, telefoongebruik op de fiets is in NL al verboden. Maar ja, handhaven hè.

In NL denken onze bestuurders dat een keer foei roepen en “ in de sterkst mogelijke bewoordingen de afkeur uitspreken” het probleem oplost.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 08 dec 2025 13:36

uninvitedguest schreef: 08 dec 2025 13:31 Tsja, telefoongebruik op de fiets is in NL al verboden. Maar ja, handhaven hè.

In NL denken onze bestuurders dat een keer foei roepen en “ in de sterkst mogelijke bewoordingen de afkeur uitspreken” het probleem oplost.
In België is het probleem identiek. Als je er een opmerking over maakt zijn ze vaak nog boos ook.
Eentje heeft ooit, toen ik passeerde, zijn smartphone laten vallen, zo hard was hij geschrokken van "Boe".
Afgelopen zomer maar net aanrijding kunnen voorkomen: een puber op een smal fietspad.
Bleek onder de hoodie koptelefoon te dragen. 't was verloren lawaai gemaakt om te passeren. Op gegeven ogenblik gaat hij rechts rijden, en net als ik passeer schuift hij naar links.
Resultaat: hij lag op de grond, ik nog net recht gebleven.
Zowel hijzelf als zijn fiets waren overigens ok.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 08 dec 2025 17:24

martinbo schreef: 07 dec 2025 08:48 Wat gebeurt hier? Voet uit het pedaal? Overslaande ketting?
Van 2de hand hoorde ik dat zn ketting er afvloog,

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 08 dec 2025 20:03

Theo V schreef: 08 dec 2025 08:28
Heb je dit zelf meegemaakt of hoort er nog een filmpje bij?
Het verhaal is wel iets wat je veel ziet.
Maar zolang de pakkans 0,001% is voelen zij zich "king of the road".
Zelf meegemaakt, pubertje wilde ik inhalen maar ik werd niet gehoord. Dan maar even gunstig moment afwachten en (voor mij) veilig inhalen. Die ander kon afstappen met een ervaring rijker.
Dogma F

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 08 dec 2025 20:27

Van de weg gereden worden op een druilerige maandagmiddag op de Amerongerwetering door een Deutz-Fahr traktor met kenteken TRP-39-R is dan weer een verhaal van een heel ander kaliber.
hun fietsen.

Plaats reactie