Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
Allejezus, wat heb je in je hoofd dat je besluit om onderweg ff lekker met je vriendjes te gaan Facetimen? Oortjes in, capuchon over het hoofd. Hoort totaal niks maar rijdt van schrik bijna de greppel in zodra een andere weggebruiker inhaalt.
Volgens mij was deze ervaring voor het pubertje meer waard dan een bekeuring.
Allejezus, wat heb je in je hoofd dat je besluit om onderweg ff lekker met je vriendjes te gaan Facetimen? Oortjes in, capuchon over het hoofd. Hoort totaal niks maar rijdt van schrik bijna de greppel in zodra een andere weggebruiker inhaalt.
Dogma F
Heb je dit zelf meegemaakt of hoort er nog een filmpje bij?Ramon73 schreef: ↑07 dec 2025 22:31 Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
Het verhaal is wel iets wat je veel ziet.
Maar zolang de pakkans 0,001% is voelen zij zich "king of the road".
Ik fietste ooit in de middag langs een (middelbare)school in Noord Holland op het moment dat er hele hordes pubers uit waren en naar huis vertrokken. Ik ben maar even met mijn fiets op de stoep gaan staan. Het was echt niet normaal. 4 a 5 man breed en gewone fiets of ebike.......echt (vrijwel) allemaal met hun neus in de telefoon.Ramon73 schreef: ↑07 dec 2025 22:31 Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
En dan komen ivorentoren ambtenaren met ideeën als verplichte fietshelmen op de proppen.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Tsja, telefoongebruik op de fiets is in NL al verboden. Maar ja, handhaven hè.
In NL denken onze bestuurders dat een keer foei roepen en “ in de sterkst mogelijke bewoordingen de afkeur uitspreken” het probleem oplost.
In NL denken onze bestuurders dat een keer foei roepen en “ in de sterkst mogelijke bewoordingen de afkeur uitspreken” het probleem oplost.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
Patrick VB
- Forum-lid
In België is het probleem identiek. Als je er een opmerking over maakt zijn ze vaak nog boos ook.uninvitedguest schreef: ↑08 dec 2025 13:31 Tsja, telefoongebruik op de fiets is in NL al verboden. Maar ja, handhaven hè.
Eentje heeft ooit, toen ik passeerde, zijn smartphone laten vallen, zo hard was hij geschrokken van "Boe".
Afgelopen zomer maar net aanrijding kunnen voorkomen: een puber op een smal fietspad.
Bleek onder de hoodie koptelefoon te dragen. 't was verloren lawaai gemaakt om te passeren. Op gegeven ogenblik gaat hij rechts rijden, en net als ik passeer schuift hij naar links.
Resultaat: hij lag op de grond, ik nog net recht gebleven.
Zowel hijzelf als zijn fiets waren overigens ok.
Zelf meegemaakt, pubertje wilde ik inhalen maar ik werd niet gehoord. Dan maar even gunstig moment afwachten en (voor mij) veilig inhalen. Die ander kon afstappen met een ervaring rijker.Theo V schreef: ↑08 dec 2025 08:28Heb je dit zelf meegemaakt of hoort er nog een filmpje bij?Ramon73 schreef: ↑07 dec 2025 22:31 Fietsertje, E-Bike, puber, hoort niks, ziet niks, capuchon over het hoofd. Bij inhalen schrikt de puber zich wezenloos. Zat te Facetimen......
Het verhaal is wel iets wat je veel ziet.
Maar zolang de pakkans 0,001% is voelen zij zich "king of the road".
Dogma F