Als we in niemand nog vertrouwen hebben, dan stopt alles.
Het grote griep- & verkoudheidstopic
Een echte Influenza mag je niet onderschatten. Je kunt er langdurige medische zorgen aan overhouden in het rijtje ziek, ziekenhuis, IC, dood. Er overlijden jaarlijks mensen door een influenzabesmetting en sinds ruim honderd jaar hebben een werkend middel om infectieziektes goed mee te bestrijden: vaccinaties.lugosi schreef: ↑18 dec 2025 09:28Same hier, maar toch al gezien in mijn omgeving dat mensen (ook gezonde) heel erg ziek kunnen zijn van een griep, en er blijvende gevolgen van kunnen overhouden.daniel1975 schreef: ↑18 dec 2025 07:59 .........
Vaccinaties laat ik ook lekker schieten. Niet omdat ik wappie/anti ben, maar voor gezonde mensen is een griepvirus gewoon te handelen.
hun fietsen.
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Oh fijn. De wappies, 'kritische denkers' en complotmafkezen zijn weer terug van nooit weggeweest. Zucht. Houdt die ellende dan nooit op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind het wel meevallen…. Ik zie een redelijk volwassen gesprek met verschillende meningen.
Op het moment dat ouders kinderen geen mazelen, dtp, etc meer geven omdat dat volgens tiktok/telegram/X niet goed zou zijn wordt het een ander verhaal.
Ik reis nog wel eens voor werk en heb gewoon de dtp, buiktyphusen hepatitis weer geupdated, aangevuld met rabies.
Rabies is wel een rotzak waar je 2 dagen beroerd van bent trouwens.
Op het moment dat ouders kinderen geen mazelen, dtp, etc meer geven omdat dat volgens tiktok/telegram/X niet goed zou zijn wordt het een ander verhaal.
Ik reis nog wel eens voor werk en heb gewoon de dtp, buiktyphusen hepatitis weer geupdated, aangevuld met rabies.
Rabies is wel een rotzak waar je 2 dagen beroerd van bent trouwens.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik heb de Rabiesvaccinatie in drie stappen gekregen en, gelukkig, geen bijwerkingen.
Bij geen enkele inenting trouwens.
Maar om weer on-topic te gaan, ik loop al een paar daagjes met pijn in de nek, lichte loopneus en een beetje een wazig gevoel in mijn hoofd.
En aangezien ik morgen winterverlof heb, heb ik zo'n idee dat ik dan juist ziek word.
Bij geen enkele inenting trouwens.
Maar om weer on-topic te gaan, ik loop al een paar daagjes met pijn in de nek, lichte loopneus en een beetje een wazig gevoel in mijn hoofd.
En aangezien ik morgen winterverlof heb, heb ik zo'n idee dat ik dan juist ziek word.
-
ottorongo2
- Forum-lid
+1.Het er wel de schijn van dat ook in deze sector het ons kent ons fenomeen speelt, tenminste in mijn ogen. Heb dat toch al enkeke keren ervaren.
@i-mac het is inderdaad heel lastig tegenwoordig wie je nog kunt vertrouwen op dit vlak.
Bij de corona uitbraak belde mijn zus mij om de vaccinatie te halen omdat bij haar de ic volliep met ongevaccineerden en ik in de risicogroep zit vanwege mijn astma. Mijn zus vertrouw ik wel en zij zit dicht bij het vuur als manager in een ziekenhuis.
Bij de corona uitbraak belde mijn zus mij om de vaccinatie te halen omdat bij haar de ic volliep met ongevaccineerden en ik in de risicogroep zit vanwege mijn astma. Mijn zus vertrouw ik wel en zij zit dicht bij het vuur als manager in een ziekenhuis.
Griep is een weekje acteren om je door je vrouw/vriendin te laten verzorgen, daar werkt een normaal vaccin niet tegen. Alleen het inspuiten van stukjes dna van Steven Seagal zal nos soelaas kunnen bieden:mrgreen: .
Maar serieus: Ik ben er nu een dag of 3 ziek van, eens in de 2 a 3 jaar, meer niet. Wordt het erger, vanwege de leeftijd, dan is het tijd om die prik gewoon te halen. Dat dit überhaupt nog een discussie is, zegt vooral op welk deel van het internet velen tegenwoordig uithangen.
Maar serieus: Ik ben er nu een dag of 3 ziek van, eens in de 2 a 3 jaar, meer niet. Wordt het erger, vanwege de leeftijd, dan is het tijd om die prik gewoon te halen. Dat dit überhaupt nog een discussie is, zegt vooral op welk deel van het internet velen tegenwoordig uithangen.
Campagnolo Ultra Dork
Wat het vertrouwen betreft, dat begrijp ik zeer goed. Ik heb al die jaren info genoeg gehad op mijn werk, en wist ook wie te vertrouwen (en helaas ook wie niet). Vanaf heden moet ik langs bij mijn huisarts, maar gelukkig is dat er nog één van de oude stempel, en heb ik het volle vertrouwen in hem. Maar misschien komt er ooit een dag dat ik mijn gezondheid in handen moet leggen van iemand die ik totaal niet ken, en dan kan je alleen maar hopen dat ze het goed voor hebben met je.bakboord1 schreef: ↑18 dec 2025 23:21 @i-mac het is inderdaad heel lastig tegenwoordig wie je nog kunt vertrouwen op dit vlak.
Wat tegenwoordig een enorm probleem is voor de ziekenhuizen, is dokter Google. je kan veel goede zaken terugvinden, maar helaas ook enorm veel gezever van zelfverklaarde kwakzalvers. En jammer, maar helaas, mensen gebruiken dat als ze bij een arts komen. Meer zelfs, ze gaan er volop over in discussie. Daar sta je dan als arts, die toch een resem jaren heeft gestudeerd (en dat eigenlijk gans zijn/haar carrière moet doen), tegenover iemand die het zogezegd beter weet dan jij. Enorm frustrerend. Ook de discussies die er waar voor een ziektebriefje, om thuis te kunnen blijven, waren soms schaamtelijk. Sommigen hadden er totaal geen moeite mee om naar een andere arts of spoeddienst te gaan.
Enfin, wat er ook allemaal van is, wat griep betreft, ga gewoon ten rade bij een arts waar je vertrouwen in hebt. En desnoods een tweede opinie vragen bij een andere arts.
Ik hoop gewoon dat we met zijn allen gezond mogen blijven, en veel kunnen/mogen genieten van het fietsen.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
In welk deel van het wereldwijde open riool mensen uithangen boeit me geen reet, wat wel kwalijk is is dat alle democratische, gezaghebbende instituties, die men in algemene zin de gevestigde orde zou kunnen noemen en door de eeuwen heen haar bestaansrecht heeft bewezen, al maar wantrouwender en zonder ontzag bekeken en benaderd worden. De argwaan naar de huisarts (jawel, een vertegenwoordiger van die gevestigde orde, mét diploma's en in de meest letterlijke zin "gevestigd" ) is er een stuitend voorbeeld van.
O ja, dat tante Fleur cowboys in de praktijk laat rondlopen doet die gevestigde orde uiteraard geen goed: de markt maakt meer kapot dan ons lief is.
Dus mijn waarschuwing zou zijn: pas op voor cowboys.
O ja, dat tante Fleur cowboys in de praktijk laat rondlopen doet die gevestigde orde uiteraard geen goed: de markt maakt meer kapot dan ons lief is.
Dus mijn waarschuwing zou zijn: pas op voor cowboys.
Een functionerende samenleving is gebaseerd op vertrouwen.
Je moet er vanuit gaan dat een arts en een loodgieter en een advocaat hun vak verstaan, vakbekwaam zijn en hun werk goed doen.
Je kunt niet àlles controleren en ‘zelf onderzoek’ doen naar virussen. En als je dat wel doet, dan heb je pech, want je weet niet eens het verschil tussen coïncidentie, causaliteit en correlatie.
Je moet er vanuit gaan dat een arts en een loodgieter en een advocaat hun vak verstaan, vakbekwaam zijn en hun werk goed doen.
Je kunt niet àlles controleren en ‘zelf onderzoek’ doen naar virussen. En als je dat wel doet, dan heb je pech, want je weet niet eens het verschil tussen coïncidentie, causaliteit en correlatie.
hun fietsen.