Di2
Beste Forumlezers,
Momenteel zit ik met een probleem en ik krijg dat niet opgelost.
Het probleem is dat ik de voorderailleur DI2 105 niet krijg begrensd zodat de ketting niet van het grote blad af kan vallen.
Met de E-TUBE PROJECT maak ik verbinding met de fiets en bij het tablad onderhoud en tablad voor moet je het crankstel laten draaien en komt deze in de positie binnenblad en hoogste (32) versnelling. In deze modus kan ik wel voorderailleur instellen, maar dat heeft toch alleen maar te maken dat je ketting niet van het binnenblad afvalt? In de handleiding van E-TUBE PROJECT roept men wel dat je ook grote blad en kleinste versnelling de voorderailleur in kan stellen, maar deze optie heb ik niet. Had het idee dat ik die vroeger wel gewoon gezien hebt. De app is up to date de componenten ook en de testen zijn uitgevoerd met Anroid en IOS.
Andere fiets doet precies hetzelfde geeft deze bovenstaande gegevens ook niet weer.
Ik dacht dan achterderailleur lang het knopje in te houden zodat deze in de afstelmodus komt en dan de shifter die normaal gesproken het binnenblad en buitenblad schakelt in te drukken. De voorderailleur doet werkelijk bij beiden fietsen niks.
Iemand anders dit probleem weleens gehad? Of die ik iets fout en moet je gewoon de voorderailleur bij binnenblad en hoogste (32) versnelling?
Momenteel zit ik met een probleem en ik krijg dat niet opgelost.
Het probleem is dat ik de voorderailleur DI2 105 niet krijg begrensd zodat de ketting niet van het grote blad af kan vallen.
Met de E-TUBE PROJECT maak ik verbinding met de fiets en bij het tablad onderhoud en tablad voor moet je het crankstel laten draaien en komt deze in de positie binnenblad en hoogste (32) versnelling. In deze modus kan ik wel voorderailleur instellen, maar dat heeft toch alleen maar te maken dat je ketting niet van het binnenblad afvalt? In de handleiding van E-TUBE PROJECT roept men wel dat je ook grote blad en kleinste versnelling de voorderailleur in kan stellen, maar deze optie heb ik niet. Had het idee dat ik die vroeger wel gewoon gezien hebt. De app is up to date de componenten ook en de testen zijn uitgevoerd met Anroid en IOS.
Andere fiets doet precies hetzelfde geeft deze bovenstaande gegevens ook niet weer.
Ik dacht dan achterderailleur lang het knopje in te houden zodat deze in de afstelmodus komt en dan de shifter die normaal gesproken het binnenblad en buitenblad schakelt in te drukken. De voorderailleur doet werkelijk bij beiden fietsen niks.
Iemand anders dit probleem weleens gehad? Of die ik iets fout en moet je gewoon de voorderailleur bij binnenblad en hoogste (32) versnelling?
De 105 voorderailleur heeft 1 elektronische limiet en een schroefje - Top Adjustment Bolt ... heb je deze laatste wel gebruikt?
Zie ook dit plaatje:

Zie ook dit plaatje:

Top Adjustment Bolt mag je daar aan draaien? Linksom wijder rechtsom is naar binnen? De support bolt wat doet die dan?
De fiets waar het omgaat heeft een andere crankstel gekregen vandaar dat ik de voorderailleur eraf heb gehaald.
De andere fiets is niks aangedaan en komt bij de fietsenmaker vandaan en is destijds door hun afgesteld.
De fiets waar het omgaat heeft een andere crankstel gekregen vandaar dat ik de voorderailleur eraf heb gehaald.
De andere fiets is niks aangedaan en komt bij de fietsenmaker vandaan en is destijds door hun afgesteld.
In middels opgelost.
Stoor mij de laatste tijd dat de oplaadkabel op de DI2 105 niet lekker oplaad.
Heb al een schone doek geveegd, maar blijft terug komen. Ligt niet aan de lader.
Iemand van GNC TEC geeft aan met elektronische circuit reiniger op de contacten sprayen. Iemand al zo iets gedaan?
Stoor mij de laatste tijd dat de oplaadkabel op de DI2 105 niet lekker oplaad.
Heb al een schone doek geveegd, maar blijft terug komen. Ligt niet aan de lader.
Iemand van GNC TEC geeft aan met elektronische circuit reiniger op de contacten sprayen. Iemand al zo iets gedaan?
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 14 sep 2025 12:18
Even een vraagje over de batterijen van mijn GRX shifters. Wat is een gangbare levensduur van deze CR1632 batterijen? Mijn shifters zijn ongeveer 6 maand oud en nu krijg ik al een melding dat de batterijen van mijn rechter shifter bijna leeg zijn. Shimano heeft het over 4 jaar.
Bianchi Impulso Pro GRX825
Ik heb ze nu 2 1/2 jaar in gebruik 12.000km wel ultegra 8200 shifters.Gravel-newbie schreef: ↑14 dec 2025 21:19 Even een vraagje over de batterijen van mijn GRX shifters. Wat is een gangbare levensduur van deze CR1632 batterijen? Mijn shifters zijn ongeveer 6 maand oud en nu krijg ik al een melding dat de batterijen van mijn rechter shifter bijna leeg zijn. Shimano heeft het over 4 jaar.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43535
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn 105 shifters begonnen na 1.5jr te klieren. Nieuwe batterijen erin en alles weer goed.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik heb na ruim 2 jaar de CR1632 cellen van de Ultegra 12x shifters maar vervangen. Indicator stond nog op "vol" maar zo duur zijn die cellen niet en na 2 jaar intensief gebruik vond ik het wel verantwoord ze te vervangen.Gravel-newbie schreef: ↑14 dec 2025 21:19 Even een vraagje over de batterijen van mijn GRX shifters. Wat is een gangbare levensduur van deze CR1632 batterijen? Mijn shifters zijn ongeveer 6 maand oud en nu krijg ik al een melding dat de batterijen van mijn rechter shifter bijna leeg zijn. Shimano heeft het over 4 jaar.
Dogma F
