Het grote 'off topic' topic
Straf verhaal! Min of meer goed afgelopen maar dit blijft inderdaad wel hangen. Mijn moeder is ooit thuisgekomen terwijl er inbrekers in huis zaten. Die mannen zijn toen gevlucht zonder haar te schaden maar ze heeft zich erna in dat huis nooit meer 100% op haar gemak gevoeld.

De politie gaf als tip mee om altijd muziek te laten spelen als je weg gaat van huis. Inbrekers gaan blijkbaar zelden binnen waar er lawaai is. Maar als als ze zeker zijn van hun stuk, gaan ze toch proberen binnen te geraken. En ik mag het niet luid zeggen, maar de daders komen uit de richting van Albanië of Kosovo. Eens ze terug op vrijde voeten zijn, worden ze bij verstek veroordeeld, en dat is het dan ook. Al slachtoffer zit je met de brokken.
De dag voor de inbraak had ik ook al een telefoon gekregen van mijn pa (86 jaar jong), die op Tenerife is, dat hij slachtoffer was van pickpockets. Gelukkig is dat zonder geweld gepaard gegaan.
De dag voor de inbraak had ik ook al een telefoon gekregen van mijn pa (86 jaar jong), die op Tenerife is, dat hij slachtoffer was van pickpockets. Gelukkig is dat zonder geweld gepaard gegaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waardeloos, gelukkig is er adequaat gehandeld.
Voor dit soort tuig snelrecht toepassen en niet zomaar loslaten.
Dit mag je van mij hardop zeggen. Het maakt niks uit of de crimineel nu Kees, Piet, Mohammed, Ali of Wojcek heet. Het is allemaal tuig wat onvoldoende wordt aangepakt.
Voor dit soort tuig snelrecht toepassen en niet zomaar loslaten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Patrick VB
- Forum-lid
Zowel bij mijn ouders als bij ons is al ingebroken. Geen daders gevonden, geen buit gerecupereerd.
Bij mijn ouders was het op een 1ste januari 's avonds. Bij ons gewoon overdag.
Je voelt je achteraf niet meer veilig in je eigen huis.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Wordt deze draad gesponsord door Sander&Frits, het galgenduo van De Feeks?
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Belt een man met capuchon aan de deur: "Hé broer, overstappen?"
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat zag ik vandaag ook voorbijkomen.
Of hoe onze maatschappij op korte tijd helemaal veranderd is.
Er circuleren nog meerdere filmpjes van deze Delta-verkoper.
https://www.ad.nl/binnenland/hondsbruta ... ~a853805d/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij ons is het gelukkig lastig inbreken, maar zeg nooit nooitPatrick VB schreef: ↑13 dec 2025 13:42 Zowel bij mijn ouders als bij ons is al ingebroken. Geen daders gevonden, geen buit gerecupereerd.Bij mijn ouders was het op een 1ste januari 's avonds. Bij ons gewoon overdag.
Paar weken geleden de zware BMW motor van de buurman gejat. 2 sloten, alarm en toch tussen 01:00-05:00 geruisloos verdwenen. Zijn waarschijnlijk profs die op bestelling werken.
Voor een standaard inbraak staat 12wk onvoorwaardelijk cel, maar vraag mij af hoe vaak dat wordt opgelegd.
Een oud medewerker van mijn vader heeft ooit behoorlijke boete gekregen omdat hij een inbreker zijn arm had gebroken bij het van de trap schoppen. Probleem was dat hij de inbreker in de rug van de trap had geschopt. Dan is het geen noodweer volgens de wet. Die heeft geen cent boete zelf hoeven betalen door alle donaties.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik vraag mij vooral af hoe het komt dat mensen gevoelig zijn voor dit soort "verkooppraatjes". Vroeger had je op de helft van de adressen een blauw oog opgelopen.Lcsmet schreef: ↑13 dec 2025 14:33 Dat zag ik vandaag ook voorbijkomen.
Campagnolo Ultra Dork
Kan je daar eens meer uitleg over geven?Klein_Verzet schreef: ↑13 dec 2025 13:58 Wordt deze draad gesponsord door Sander&Frits, het galgenduo van De Feeks?
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dat is een referentie naar de Nederlandse politiek en wat daar op dit moment speelt. Beter Ver van weg blijven iMac, althans hier op het forum toch.i-mac schreef: ↑13 dec 2025 17:46Kan je daar eens meer uitleg over geven?Klein_Verzet schreef: ↑13 dec 2025 13:58 Wordt deze draad gesponsord door Sander&Frits, het galgenduo van De Feeks?
Moest je wat achtergrond informatie willen dan google maar eens op die termen.
Het refereert aan een relletje tijdens de formatie in Nederland. En bij uitbreiding aan een relletje over “een gokschandaal”.
Adversity is the Catalyst of Change