Fietsen & Schaatsen
-
Cyclopetje
- Forum-lid
Intussen doet Angenent de route van de Elfstedentocht.
Zonder geprepareerde kluunconstructies is dat al een hels gedoe.
Ligt de Dokkumer Ee e.d. dicht ?
Wie volgt ?
Ah, intussen bekend dat ze de auto mee hebben en daar gretig gebruik van maken.
Zonder geprepareerde kluunconstructies is dat al een hels gedoe.
Ligt de Dokkumer Ee e.d. dicht ?
Wie volgt ?
Ah, intussen bekend dat ze de auto mee hebben en daar gretig gebruik van maken.
-
Cyclopetje
- Forum-lid
Maandagochtend nog lange tijd droog in het zuiden en geen ijzel. Nog 41 km kunnen schaatsen.
De witte banen waren verdwenen, de hele plak zwart ijs. Meting met de ijsboor gaf een mooi dikte aan van 9,5 cm.
Even begon het te miezeren waardoor de hele ijsvloer spiegelde.
Je merkt dat er iets gaande is. Hier en daar beetje bollend ijs. Ook ineens een scheur over de volle breedte. Maar verder safe ijs.
Wie vanmiddag gaat en struikelt zal nat worden. Beste om reserve kleding mee te nemen.
De witte banen waren verdwenen, de hele plak zwart ijs. Meting met de ijsboor gaf een mooi dikte aan van 9,5 cm.
Even begon het te miezeren waardoor de hele ijsvloer spiegelde.
Je merkt dat er iets gaande is. Hier en daar beetje bollend ijs. Ook ineens een scheur over de volle breedte. Maar verder safe ijs.
Wie vanmiddag gaat en struikelt zal nat worden. Beste om reserve kleding mee te nemen.
Ik ben op zoek naar een tweedehands setje vikingschaatsen. Heb nu een oud paar van mn vader maat 40 maar die zitten echt te krap. Vroeger vielen ze nogal ruim waardoor je 1 of soms 2 maten te klein kon kopen (mn vader heeft schoenmaat 42).
Is dat nu nog steeds het geval? Heb zelf maat 43 dus moet dan gaan zoeken naar een setje maat 42 of zelfs 41
Is dat nu nog steeds het geval? Heb zelf maat 43 dus moet dan gaan zoeken naar een setje maat 42 of zelfs 41
1094 schreef: ↑08 dec 2025 20:24 Ik ben op zoek naar een tweedehands setje vikingschaatsen. Heb nu een oud paar van mn vader maat 40 maar die zitten echt te krap. Vroeger vielen ze nogal ruim waardoor je 1 of soms 2 maten te klein kon kopen (mn vader heeft schoenmaat 42).
Is dit iets? Maat 42 staat er in.

Niet zijken maar reiden !
Ja.1094 schreef: ↑08 dec 2025 20:24 Ik ben op zoek naar een tweedehands setje vikingschaatsen. Heb nu een oud paar van mn vader maat 40 maar die zitten echt te krap. Vroeger vielen ze nogal ruim waardoor je 1 of soms 2 maten te klein kon kopen (mn vader heeft schoenmaat 42).
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
De laatste Elfstedentocht lijkt verreden te zijn. Nu maar hopen dat de AMOC tot stilstand komt. Vooralsnog blijf ik rijdend lid; met XXX.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
In principe ja.., en niet omdat schaatsen groot vallen maar omdat je niet hoeft af te wikkelen en dus geen ruimte nodig hebt daarvoor.1094 schreef: ↑08 dec 2025 20:24 Ik ben op zoek naar een tweedehands setje vikingschaatsen. Heb nu een oud paar van mn vader maat 40 maar die zitten echt te krap. Vroeger vielen ze nogal ruim waardoor je 1 of soms 2 maten te klein kon kopen (mn vader heeft schoenmaat 42).
Maar het blijft in feite gewoon passen. Ik heb een schoenmaat 46.., mijn oude schaatsen waren 43, mijn huidige zijn 44.., zelfde model alleen nieuwere generatie. En met passen heb ik de keuze gemaakt voor deze maat in de brede leest uitvoering of 1 maat groter in de standaard leest.
Met andere woorden, passen is eigenlijk altijd nodig. Maar als je op maat 42 of 41 een paar schaatsen gaat zoeken heb je goede kans dat je er goed uit komt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben bang dat de rooskleuriger klinkt (droge zomers, koude winters) dan het in praktijk zal uitpakken.Klein_Verzet schreef: ↑09 dec 2025 12:54 De laatste Elfstedentocht lijkt verreden te zijn. Nu maar hopen dat de AMOC tot stilstand komt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Welke startgroep?Klein_Verzet schreef: ↑09 dec 2025 12:54 De laatste Elfstedentocht lijkt verreden te zijn. Nu maar hopen dat de AMOC tot stilstand komt. Vooralsnog blijf ik rijdend lid; met XXX.
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Een stilvallende AMOC klinkt toch niet echt rooskleurig, lijkt mij.daniel1975 schreef: ↑09 dec 2025 15:15Ik ben bang dat de rooskleuriger klinkt (droge zomers, koude winters) dan het in praktijk zal uitpakken.Klein_Verzet schreef: ↑09 dec 2025 12:54 De laatste Elfstedentocht lijkt verreden te zijn. Nu maar hopen dat de AMOC tot stilstand komt.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Even voor Orlok: AMOC is de golfstroom in de atlantische oceaan.
Hoeven we daar in elk geval geen amok over te maken
Hoeven we daar in elk geval geen amok over te maken
Adversity is the Catalyst of Change