Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2025 18:57

i-mac schreef: 04 dec 2025 18:22 Het kan idd vervelend zijn, maar de tickets vliegen wel de deur uit.
Klopt en ik snap dat niet. Iedereen maar klagen dat alles zo duur is, maar ondertussen….
En ik haat die boekingssites. Als het beetje tegen zit word je eruit gegooid, denk je geboekt te hebben maar toch niet bij het afrekenen. Laat mij maar lekker eerlijk in de rij staan net als vroeger.

Die foto link heb je al eens eerder gedeeld, staan idd prachtige platen op!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

i-mac
Forum-lid

i-mac 04 dec 2025 19:01

Theo V schreef: 04 dec 2025 18:50 Mooie foto's. 👌
Vraagje, is hij dan heel het concert aan het fotograferen of kan hij ook als fan er naar kijken?
Meestal mag hij foto’s nemen bij de eerste 3 nummers, dan mag hij meestal nog de zaal in. Maar soms moet hij de zaal uit. Dat hangt van het management van de band af. En soms blijft hij buiten de zaal om de foto’s te bewerken. Indien hij voor een band werkt, neemt hij gans de tijd foto’s. Er zijn al artiesten waar hij altijd voor mag weken o.a. Merol.
Hij is ook de huisfotograaf in zaal Roma te Borgerhout (Antwerpen).

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 05 dec 2025 08:32

@imac Zo! Powerwolf en Sabaton. Zijn niet de minste namen, zeg.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

i-mac
Forum-lid

i-mac 05 dec 2025 08:57

jwkeij schreef: 05 dec 2025 08:32 @imac Zo! Powerwolf en Sabaton. Zijn niet de minste namen, zeg.
Beide bands hebben een vaste Belgische huisfotograaf. Maar die heeft zoveel werk bij de concerten van die bands, dat hij mijn zoon mee vraagt. Maar goed, je wordt maar gevraagd als je werk goed genoeg vinden.

pino
Forum-lid HC

pino 05 dec 2025 09:14

2026 wordt een triest jaar zonder het Songfestival.
Niet zijken maar reiden !

i-mac
Forum-lid

i-mac 05 dec 2025 09:57

pino schreef: 05 dec 2025 09:14 2026 wordt een triest jaar zonder het Songfestival.
Voor de liefhebbers zal dat zeker zo zijn. Los daarvan wel respect voor de landen die afhaken. Je woord houden dezer dagen is niet meer vanzelfsprekend. Ik vermoed trouwens dat er nog landen zullen annuleren. Als zal de politieke druk ook een zeer grote rol spelen.

Mijn mening, al doet die er niet toe, is dat je dan ook Rusland moet toelaten. Als je alles zonder politiek wil bekijken, en puur voor het muzikale zou gaan, dan zou dat mooi zijn. Maar helaas leven we niet in de ideale wereld.

el_loco
Forum-lid

el_loco 05 dec 2025 10:01

Ik vind het allemaal wel mee vallen met dat vooruit plannen. Dat is een gevolg van het feit dat je alleen naar echt grote concerten gaat, voor de wat kleinere shows is het allemaal niet zo hectisch. Kan me niet herinneren dat ik ergens in een digitale wachtrij heb gestaan of dat iets binnen een dag was uitverkocht afgelopen jaar. Buiten Metallica, Iron Maiden, Taylor Swift en weet ik veel wie is er nog zat goede live muziek waar het wat minder massaal is.

i-mac
Forum-lid

i-mac 05 dec 2025 10:44

Grote namen verkopen vlug uit, mede omdat je via allerhande andere kanalen, al voor de officiële verkoop van start gaat, tickets kan kopen (Mastercard, fanclub).
En dan kom je ook onvermijdelijk in de wachtrij te staan. Om eerlijk te zijn, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Geduldig wachten en stilletjes hopen is het enige wat je kan doen. Feit is, en dat doe ik ook, dat men met allerhande computers, mobiele telefoons en tablets gebruikt om in de wachtrij te gaan staan. Op die, manier weet je dat het systeem het lastig moet krijgen. Voor Hellfest stond ik met mijn iMac in de rij met 4 of 5 verschillende browsers. Op de iPhone en Ipad ook met een 3-tal browsers. Mocht men het systeem kunnen maken dat je maar met één ip adres kan inloggen, zou dat misschien helpen. En vreemd genoeg, met het toestel waar ik het laatst mee in de lijn ging staan, stond ik het dichtst in de rij.

Wat de kleinere concerten betreft, merk ik dat de verkoop meestal trager gaat. En ik vermoed dat Ticketswap daar een reden is. Veel mensen, die redelijk dicht in de buurt van een concertzaal wonen, wachten af tot de laatste momenten. Vroeger zouden zij al een ticket gekocht hebben, nu wachten ze.

En soms moet je ook gewoon naar een uitverkocht concert gaan zonder ticket. Bij Iron Maiden in Parijs heb ik een ticket gekocht voor mijn vrouw aan de helft van de prijs. Voor het concert van Duran Duran te Antwerpen kon ik een Ultimate VIP ticket kopen voor amper €80 (normale kostprijs €530 :o ), letterlijk één minuut voor de show begon (ik heb het uiteindelijk niet gedaan). De Engelse dames verkochten een ticket voor een zieke vriendin die last minute had moeten afzeggen. Ok bij Lady Gaga kon je makkelijk een ticket kopen aan "normale "prijzen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 dec 2025 10:51

i-mac schreef: 05 dec 2025 10:44 Voor Hellfest stond ik met mijn iMac in de rij met 4 of 5 verschillende browsers. Op de iPhone en Ipad ook met een 3-tal browsers. Mocht men het systeem kunnen maken dat je maar met één ip adres kan inloggen, zou dat misschien helpen. En vreemd genoeg, met het toestel waar ik het laatst mee in de lijn ging staan, stond ik het dichtst in de rij.

Ok bij Lady Gaga kon je makkelijk een ticket kopen aan "normale "prijzen.
Dat eerste wat jij schrijft is mijn ergernis: er zit een portie geluk bij, want dit overkwam mijn vriendin recent ook toen ze de eerste Gelredome concerten Suzan en Freek ( I know, don't ask.....) wilde boeken voor haar en little miss.
Gaga had ik met littlemiss wel heen gewild, lijkt mij een waanzinnige show, maar ik kwam er niet doorheen. Ondanks 4 devices in de rij. 1x er doorheen, maar bij afrekenen lukt het niet meer.
De gok om dan maar voor de Arena te gaan staan ga ik niet nemen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 05 dec 2025 11:28

Bij Lady Gaga was het dan ook een gekkenhuis.
Ik stond daar in drie wachtrijen van boven de 30.000 mensen.
En ja, er ook twee keer doorheen gekomen, ze verkochten alleen nog "platinum" tickets voor 950 euro stuk.
Ik wil er zeker wel wat geld aan uit geven maar dit vond ik toch echt te gek.

En ja, het jeugdsentiment om met z'n allen voor het postkantoor te bivakkeren is zeker een leuke herinnering.
Maar of ik dat nu nog zou doen.............. ;)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 dec 2025 11:54

Theo V schreef: 05 dec 2025 11:28 En ja, het jeugdsentiment om met z'n allen voor het postkantoor te bivakkeren is zeker een leuke herinnering.
Op de Coolsingel bij het Rotterdams Dagblad. Ging je s'avonds om 11 uur weg en vroegen je ouders wat je ging doen.................."kaartjes kopen"...........

Maar fijne tip van Theo. Ik gooi Tony Bennett & Lady Gaga – Love For Sale even op de schijvendraaier.
Net een oudje van Barrelhouse gedraaid als heerlijke cooldown van een vroege ochtend wandeling in de Krimpernerwaard.
Bij vogelhut Middelblok zag je nergens licht schijnen. Geweldig.
Nu van de Bluesy stem van Tineke Schoemaker (Barrelhouse) naar de Jazzy Gaga & Tony

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 05 dec 2025 12:08

Theo V schreef: 05 dec 2025 11:28
En ja, het jeugdsentiment om met z'n allen voor het postkantoor te bivakkeren is zeker een leuke herinnering.
Hahaha, ook herkenbaar. Stond je ook uren in de rij, maar dan buiten in de kou en regen.
En als het dan helemaal tegen zat, kreeg je vlak voor je binnen was te horen dat het uitverkocht was.

Overigens “ vroeger” ook wel eens op de locatie tickets gescoord voor het aanstaande concert.

Nu zijn voor vrijwel alle evenementen wel tickets op bijv MP te krijgen. Haal ze altijd zelf op en alleen maar hard-copy. Nog nooit mis gegaan.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie