Grote namen verkopen vlug uit, mede omdat je via allerhande andere kanalen, al voor de officiële verkoop van start gaat, tickets kan kopen (Mastercard, fanclub).
En dan kom je ook onvermijdelijk in de wachtrij te staan. Om eerlijk te zijn, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Geduldig wachten en stilletjes hopen is het enige wat je kan doen. Feit is, en dat doe ik ook, dat men met allerhande computers, mobiele telefoons en tablets gebruikt om in de wachtrij te gaan staan. Op die, manier weet je dat het systeem het lastig moet krijgen. Voor Hellfest stond ik met mijn iMac in de rij met 4 of 5 verschillende browsers. Op de iPhone en Ipad ook met een 3-tal browsers. Mocht men het systeem kunnen maken dat je maar met één ip adres kan inloggen, zou dat misschien helpen. En vreemd genoeg, met het toestel waar ik het laatst mee in de lijn ging staan, stond ik het dichtst in de rij.
Wat de kleinere concerten betreft, merk ik dat de verkoop meestal trager gaat. En ik vermoed dat Ticketswap daar een reden is. Veel mensen, die redelijk dicht in de buurt van een concertzaal wonen, wachten af tot de laatste momenten. Vroeger zouden zij al een ticket gekocht hebben, nu wachten ze.
En soms moet je ook gewoon naar een uitverkocht concert gaan zonder ticket. Bij Iron Maiden in Parijs heb ik een ticket gekocht voor mijn vrouw aan de helft van de prijs. Voor het concert van Duran Duran te Antwerpen kon ik een Ultimate VIP ticket kopen voor amper €80 (normale kostprijs €530

), letterlijk één minuut voor de show begon (ik heb het uiteindelijk niet gedaan). De Engelse dames verkochten een ticket voor een zieke vriendin die last minute had moeten afzeggen. Ok bij Lady Gaga kon je makkelijk een ticket kopen aan "normale "prijzen.