Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 30 nov 2025 09:16

pino schreef: 30 nov 2025 08:21 De dag dat je wakker wordt met " suiker zegt ze en ze lacht haar tanden bloot".
https://youtu.be/GczO48ggIyw
Het zal wel aan mij liggen, maar het beeld wat ik me er bij vorm is van een niet compleet gebit met aardig wat verkleuring/ aanslag. :lol:
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 01 dec 2025 14:11

PegoChris schreef: 29 nov 2025 20:12 Beetje oude meuk, sorry, allemaal. Heeft de fiets liefhebber ook nog nieuwe muziek gekocht, gehoord, in het bijna afgelopen jaar ?
Iets wat door de mede fiets/muziek liefhebber gehoord moet worden ?
Zonder waarom en omdat ga ik hier mijn voorkeur uit 2025 neerzetten.
Pulp, More.
Gewoon, één album, niet meer.
Dat is een supergoed album!

En 'Iets wat door de mede fiets/muziek liefhebber gehoord moet worden' is natuurlijk smaakgebonden.
3voor12 Song van het Jaar: Sef ft. Wende - Voor Alles Bang.
Sorry, maar dat is niet mijn ding.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 01 dec 2025 22:01

PegoChris schreef: 29 nov 2025 20:12 Beetje oude meuk, sorry, allemaal. Heeft de fiets liefhebber ook nog nieuwe muziek gekocht, gehoord, in het bijna afgelopen jaar ?
Iets wat door de mede fiets/muziek liefhebber gehoord moet worden ?
Zonder waarom en omdat ga ik hier mijn voorkeur uit 2025 neerzetten.
Pulp, More.
Gewoon, één album, niet meer.
De nieuwe van Celeste of het verse album van Nusantara Beat.
Kodak Black Heeft ook net een fraai album uit. En wat te denken van Rosaliá?
Het is niet omdat we hier de 80ste verjaardag van Neil young vieren dat er geen aandacht is voor de veelbelovende nieuwkomers hoor!

Yellow Eyes, geweldige metal!
Dave (The Boy Who Played the Harp) nieuwe en ietwat onconventionele hiphop…

Allemaal nieuwe en verse muziek die hier ten huize alle aandacht krijgt.

Vraagje: puur uit interesse, wat is jouw nieuwe muziek dan?
Adversity is the Catalyst of Change

i-mac
Forum-lid

i-mac 01 dec 2025 22:22

Een album die hier wekelijks menig rondje draait, is Borderland van Amorphis. Maar het is natuurlijk een genre die je moet liggen. Progressieve Metal ... Metal maar met veel melodie. De zang gaat van loepzuiver zingen over in grunten. En ook live kan de zanger dat met gemak aan.

Ascension van Paradise Lost, Don't go in the forest van Avatar, Welcome to the future van H.E.A.T, Games of Faces van Dynazty, Ethereal Horizons van Blut aus Nord, World Maker van het Belgische Psychonaut, zijn albums die hier regelmatig te horen zijn.

Intussen ben ik al volop bezig met het beluisteren van een resem mij tot nog toe onbekende bands, die ik straks misschien ga bekijken/beluisteren op Hellfest. De headliners mogen dan de meer bekende namen zijn uit het genre, de rest van de affiche is telkens weer een plezier om te ontdekken. Sterk wat ze daar in Frankrijk doen.

Iets meer commercieel is de laatste van Suede "Antidepressants". Een aanrader.

slugbait
Forum-lid

slugbait 03 dec 2025 20:27

i-mac schreef: 01 dec 2025 22:22 Ascension van Paradise Lost, Don't go in the forest van Avatar, Welcome to the future van H.E.A.T, Games of Faces van Dynazty, Ethereal Horizons van Blut aus Nord, World Maker van het Belgische Psychonaut, zijn albums die hier regelmatig te horen zijn.
Allemaal goede keuzes, als aanvulling hier op:

Tikkeltje hipster-metal, maar stiekem best goed: Agriculture - The Spiritual Sound

En in de niet-metalcategorie: Zea + Drumband Hallelujah Makkum - In Lichem Fol Beloften. De zanger van The Ex omarmt zijn Friese roots, ook goede teksten (voor de mensen die Fries verstaan), sommige nummers raken hard. Deze zondag te zien in Vera te Groningen.

Verder, in de emo-hardcorecategorie, wist Rauchen mij te bekoren met hun plaat "Fallen und Schweben",

el_loco
Forum-lid

el_loco 04 dec 2025 08:03

slugbait schreef: 03 dec 2025 20:27
i-mac schreef: 01 dec 2025 22:22 Ascension van Paradise Lost, Don't go in the forest van Avatar, Welcome to the future van H.E.A.T, Games of Faces van Dynazty, Ethereal Horizons van Blut aus Nord, World Maker van het Belgische Psychonaut, zijn albums die hier regelmatig te horen zijn.
...
En in de niet-metalcategorie: Zea + Drumband Hallelujah Makkum - In Lichem Fol Beloften. De zanger van The Ex omarmt zijn Friese roots, ook goede teksten (voor de mensen die Fries verstaan), sommige nummers raken hard. Deze zondag te zien in Vera te Groningen.

...
Haha, geweldig. Ergens midden/eind jaren `90 samen met Zea en mijn band op een scoutingfeestje in Makkum gespeeld, epische avond. (drank, veel drank, heel veel drank) Dat was in de tijd dat Zea nog een 4 mans/vrouws band was. Goede herinneringen! 8-)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 dec 2025 09:55

Omdat we de concertagenda van volgend jaar moeten vullen, gisteren maar tickets besteld voor Evanescence.
22 september in de Ziggo.
Op zich wel lekker, zo een uurtje van huis af.
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 dec 2025 17:18

Theo V schreef: 04 dec 2025 09:55 Omdat we de concertagenda van volgend jaar moeten vullen,
Mega irritant. Dochter gaat trouwen in 2026, wil een paar toertochten rijden, ben een spannend project aan het afronden.
Je moet tegenwoordig verdorie al aangeven of je op 23 augustus 2028 een one wiper hebt of een hele rol nodig hebt omdat je de avond ervoor naar de Mexicaan bent geweest die je overigen nu ook al had moeten reserveren.............

Halve dag door de polder lopen struinen en nu lekker Teskey Brothers op.............. Zo wat groente grillen, beetje kip erbij, knap desembroodje, glaasje gegist druivensap....................

DAT NEEMT NIET WEG DAT IK HET FUCKING IRRITANT VIND DAT IK NU AL HEEL 2026 MOET PLANNEN

Ik ha wel naar Emmylpou Harris gewild maar mogelijk zit ik in die week in Italië om te fietsen.
Is maar een voorbeeld.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 dec 2025 17:34

Daar kan ik je helemaal gelijk in geven.
Echt absurd hoe vroeg je tegenwoordig al tickets moet bestellen.
Voor Metallica zat er gewoon meer dan een jaar tussen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2025 18:09

Gastheerg schreef: 04 dec 2025 17:18 DAT NEEMT NIET WEG DAT IK HET FUCKING IRRITANT VIND DAT IK NU AL HEEL 2026 MOET PLANNEN
+heel veel

En toegevoegd: prijsstelling wordt met het jaar gekker en toch vliegt alles binnen enkele minuten de deur uit. Ik pleit voor terugkeer naar de ouderwetse rijen. Nu is het vaak geluk hebben of loten (Jochem Meijer bijv).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

i-mac
Forum-lid

i-mac 04 dec 2025 18:22

Het kan idd vervelend zijn, maar de tickets vliegen wel de deur uit. De weinige keren dat de interesse minder is, worden concerten of soms volledige tournees geannuleerd. Maar bijna altijd verkoopt alles vlug uit. En als je geen moeite kan/wil, blijf je onherroepelijk thuis voor de buis ... Ik heb eind juni al tickets gekocht voor Hellfest. Na amper één uur was alles uitverkocht. En dan is er nog niet 1 naam bekend. De wachtrij is trouwens vele keren groter.

Muziek is een "very big business" geworden. Bands en management weten al heel ver vooruit wanneer er een nieuw album mag verwacht worden. En dan gaat een grote carrousel aan het draaien. Concerten, transport, merch ...

Als je ziet wat er dagelijks onderweg is van bussen en/of vrachtwagens voor concerten, dan gaan er vele miljoenen om in deze muziekwereld. En de producties worden er ook niet kleiner op. Eenmaal een band een beetje een reputatie heeft, groeit alles navenant mee.

Mijn zoon kan af en toe een graantje meepikken hiervan. Zo mocht hij vorige week mee met Sabaton naar o.a. Krakau en Stuttgart om er foto's te nemen. Met Powerwolf mocht hij zelfs 10 dagen mee.

Als je concertfoto's wil bekijken, hier de link naar zijn Instagram pagina. Ik durf te zeggen dat daar hele mooie exemplaren tussen zitten. Ik ben best fier op wat hij presteert.

https://www.instagram.com/nateconcertphotography/

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 dec 2025 18:50

Mooie foto's. 👌
Vraagje, is hij dan heel het concert aan het fotograferen of kan hij ook als fan er naar kijken?

Plaats reactie