Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Stond ook op het punt ETF's te kopen met wat geld dat ik de eerste jaren niet nodig heb.
Mijn broer zit in de financiële wereld, heeft zelf heel wat beleggingen en volgt het van nabij.
Hij moedigde het aan. Tot hij twee weken terug plots aangaf: "wacht best even met instappen'.
De beurs lijkt echt wel een (kleine) crash nabij.
Dus ik wacht.
Mijn broer zit in de financiële wereld, heeft zelf heel wat beleggingen en volgt het van nabij.
Hij moedigde het aan. Tot hij twee weken terug plots aangaf: "wacht best even met instappen'.
Dus ik wacht.
Soms wordt je wakker en dan ben je 25% lichter van je investering, daar moet je dan niet wakker van liggenkoeroeur schreef: ↑05 dec 2025 10:31 Stond ook op het punt ETF's te kopen met wat geld dat ik de eerste jaren niet nodig heb.
Dus ik wacht.
Dus met geld wat je absoluut niet nodig hebt.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik doe al 40 jaar aandelen en er niet slechter van geworden.
Alleen altijd gezorgd dat ik niet ineens hoeft te verkopen omdat de wasmachine stuk was.
Wel grappig dat ieder daar ineens mee bezig is en zelf ben ik (wij) juist aan het afbouwen.
Mijn horizon komt steeds dichterbij en ik wil m'n dochter niet opzadelen met een - voor leken - onoverzichtelijk aandelenpakket.
Heb dat nu een paar keer om mij heen gezien dat kinderen ineens met zo'n uitdaging zaten.
Extra lastig als kind 1 wilt aanhouden en kind 2 wilt cashen................
Dan zit er ook nog een uitdaging bij aandelen die niet aan een beurs genoteerd staat. Het moment van overlijden bepaald de waarde. Bij een beursgenoteerd bedrijf is dat simpel. Bij een bedrijf wat niet aan de beurs is genoteerd is dat in de meeste gevallen een stuk lastiger.
Je zadelt erfgename dan echt wel op met een lastig klusje.
Extra "leuk" als kind1 en kind2 het dan niet over de dagwaarde eens zijn. Los wat je aan de belastingdienst "verkocht" krijgt is er altijd wel een financieel adviseur die zegt dat het heel simpel is..................de factuur die ze vervolgens sturen zegt doorgaans iets heel anders.
On topic:
Kerstboom
Jubileumbox Who's Next. M'n favoriete album van The Who en voor 43,99 (!!!!) kon ik die niet laten staan en gaan de buren echt blij mee zijn.......
Alleen altijd gezorgd dat ik niet ineens hoeft te verkopen omdat de wasmachine stuk was.
Wel grappig dat ieder daar ineens mee bezig is en zelf ben ik (wij) juist aan het afbouwen.
Mijn horizon komt steeds dichterbij en ik wil m'n dochter niet opzadelen met een - voor leken - onoverzichtelijk aandelenpakket.
Heb dat nu een paar keer om mij heen gezien dat kinderen ineens met zo'n uitdaging zaten.
Extra lastig als kind 1 wilt aanhouden en kind 2 wilt cashen................
Dan zit er ook nog een uitdaging bij aandelen die niet aan een beurs genoteerd staat. Het moment van overlijden bepaald de waarde. Bij een beursgenoteerd bedrijf is dat simpel. Bij een bedrijf wat niet aan de beurs is genoteerd is dat in de meeste gevallen een stuk lastiger.
Je zadelt erfgename dan echt wel op met een lastig klusje.
Extra "leuk" als kind1 en kind2 het dan niet over de dagwaarde eens zijn. Los wat je aan de belastingdienst "verkocht" krijgt is er altijd wel een financieel adviseur die zegt dat het heel simpel is..................de factuur die ze vervolgens sturen zegt doorgaans iets heel anders.
On topic:
Kerstboom
Jubileumbox Who's Next. M'n favoriete album van The Who en voor 43,99 (!!!!) kon ik die niet laten staan en gaan de buren echt blij mee zijn.......
Ben je dichter bij de wieg dan bouw je op, ben je dichter bij de kist dan bouw je af
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
.koeroeur schreef: ↑05 dec 2025 10:31 Stond ook op het punt ETF's te kopen met wat geld dat ik de eerste jaren niet nodig heb.
Dus ik wacht.
Mijn kids ( 3 stuks ) hebben we een kleine beleggings portefeuille gegeven toen ze 21 werden. Deze breiden ze elke maand nu zelf uit met wat ETF of aandelen. De oudste heeft zich er goed in verdiept en is financieel goed onderlegd.
Mijn dochters ook, maar zijn er niet zo mee bezig om alles uit te pluizen. Wel weten ze, dat als ze een flinke portefeuille willen hebben, of eerder willen stoppen met werken dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen.
Zelf koop ik elk jaar aandelen via/van het werk met korting en geniet van de dividend uitkering ( in aandelen ). Helaas ben ik er niet mee begonnen toen ik 21 was anders kon ik wel stoppen met betaalde arbeid op mijn 57e.
Wel altijd doen met speelgeld (tip 1).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Mijn wiegje was een stijfselkissie.nijkie schreef: ↑05 dec 2025 13:29Ben je dichter bij de wieg dan bouw je op, ben je dichter bij de kist dan bouw je af![]()
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Adversity is the Catalyst of Change
Dat dachten in de vorige eeuw heel wat mensen met een beleggingshypotheek ook, maar veel kwamen bedrogen uit door scherpe koersdalingen, verloren veel beleggingswaarde en kwamen in de problemen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een Bowers & Wilkins PX 8 hoofdtelefoon.
Ik had mijn zinnen gezet op de Apple Airpods Max, maar na wat recensies gelezen te hebben vielen die af en met Bowers & Wilkins laat je natuurlijk zien boven de volgzame massa te staan
Na een week intensief gebruik kan ik alleen maar zeggen dat ik echt heel blij ben met deze hoofdtelefoon, mooie spreiding van het geluid, niet teveel bas en er is gebruik gemaakt van mooie materialen.
De app stelt niet zoveel voor qua geluidsinstellingen, maar misschien ook wel goed om de muziek te luisteren zoals die bedoeld is. Ik heb Spotify op zonder kwaliteitsverlies gezet en dat scheelt enorm met de standaard instelling.
Ik heb nog wel overwogen om me te abonneren op een streamingsdienst zoals Tidal maar op een gegeven moment is het wel even mooi geweest met alle streamingsdiensten die hier in Huize De Wilde al aanwezig zijn
Ik vermoed zomaar dat mevrouw De Wilde en de dochters er niet eentje willen ruilen voor papa zijn muziek....
Ik had mijn zinnen gezet op de Apple Airpods Max, maar na wat recensies gelezen te hebben vielen die af en met Bowers & Wilkins laat je natuurlijk zien boven de volgzame massa te staan
Na een week intensief gebruik kan ik alleen maar zeggen dat ik echt heel blij ben met deze hoofdtelefoon, mooie spreiding van het geluid, niet teveel bas en er is gebruik gemaakt van mooie materialen.
De app stelt niet zoveel voor qua geluidsinstellingen, maar misschien ook wel goed om de muziek te luisteren zoals die bedoeld is. Ik heb Spotify op zonder kwaliteitsverlies gezet en dat scheelt enorm met de standaard instelling.
Ik heb nog wel overwogen om me te abonneren op een streamingsdienst zoals Tidal maar op een gegeven moment is het wel even mooi geweest met alle streamingsdiensten die hier in Huize De Wilde al aanwezig zijn