Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 18 nov 2025 14:12

Calpe, je hoeft je niet bij elk bericht zo aangevallen te voelen hoor 1994 reageert op het nieuws dat je hier plaats en dus niet op jou persoonlijk. Chill een beetje. 😅
Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 18 nov 2025 14:16

Ernie C. schreef: 18 nov 2025 14:11
Dat zowel het budget als de kwaliteit van de renners te laag is om zonder (klein beetje) pech of stommiteit bij de tegenstander de allergrootste wedstrijden te winnen, weten ze bij Visma zelf echt wel. Met de Tour hebben ze dat gelukje 2x wel gehad. In het voorjaar niet.

Geluk zou ik het niet willen noemen! Ze hebben (hadden toen) alles minutieus voorbereid, zelf met wat voorsprong in die voorbereiding en preparatie dan andere teams.
Het viel inderdaad allemaal mooi op z’n plek maar dat had weinig met geluk te maken, pure inzet en innovatie.
Adversity is the Catalyst of Change

1094
Forum-lid

1094 18 nov 2025 16:41

CALPE schreef: 18 nov 2025 14:01
1094 schreef: 18 nov 2025 11:23 Is toch niet gek dat je doelstellingen hebt?

Je bent je grandioos in de vernieling aan het l*llen want eerst ga je me
aanvallen omdat ik 'jaarlijkse doelstellingen' vermeld, die Visma zelf als dusdanig
omschrijft en ik gewoon herhaal.....met " Wat is dat nu weer voor toevoeging? Het is top-
sport en geen hobbyclub "......om nu je door de mand gevallen bent, te stellen "Dat
het toch niet gek is dat je doelstellingen hebt ? :lol:
Ik reageer voornamelijk op jouw manier van omschrijven namelijk obsessief bezig zijn met doelstellingen. Daar zit nogal een waardeoordeel in.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2025 17:42

Dubbeldekker schreef: 18 nov 2025 14:16
Ernie C. schreef: 18 nov 2025 14:11
Dat zowel het budget als de kwaliteit van de renners te laag is om zonder (klein beetje) pech of stommiteit bij de tegenstander de allergrootste wedstrijden te winnen, weten ze bij Visma zelf echt wel. Met de Tour hebben ze dat gelukje 2x wel gehad. In het voorjaar niet.

Geluk zou ik het niet willen noemen! Ze hebben (hadden toen) alles minutieus voorbereid, zelf met wat voorsprong in die voorbereiding en preparatie dan andere teams.
Het viel inderdaad allemaal mooi op z’n plek maar dat had weinig met geluk te maken, pure inzet en innovatie.
Ze hadden wel het geluk dat Pogacar die jaren een beetje op de automatische piloot trainde (volgens de huidige trainer). Wel enorm knap, de manier waarop ze de perfecte omstandigheden hebben gecreëerd om daarvan te profiteren. Wat mij betreft de beste teamprestatie in de geschiedenis van het wielrennen (onder voorbehoud van eventuele lijken die nog uit de kast kunnen komen. Het blijft wielrennen.)
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid

marsman 19 nov 2025 09:57

Visma was, is en hoogstwaarschijnlijk blijft gewoon een topteam.

Toch heb ik altijd het idee gehad dat Zeeman precies op het juiste moment vertrok naar de voetballerij. Vertrekken op het hoogtepunt is altijd slim natuurlijk. Maar Zeeman wist vast wel dat het op langere termijn moeilijker zou worden. Dat zie je nu toch een beetje gebeuren, alhoewel het allemaal betrekkelijk is. Want met alleen al de eindwinst in de Giro en Vuelta is zo'n jaar niet anders dan geweldig.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 nov 2025 13:37

TJV heeft gewoon pech dat er op het klassieke vlak 1-3 renners vaak beter zijn dan WvA. En op het vlak van de klassementskoersen eentje.

Nu Kooij vertrekt zijn zeges in minder grote wedstrijden ook niet meer zo evident. Dus eens met de vorige schrijver, het afgelopen seizoen was zo dramatisch nog niet. Voor komend seizoen kan het zo maar een stuk minder zijn.

galileo2
Forum-lid

galileo2 29 nov 2025 21:20

De ploeg heeft deze week materiaal getest op de kasseien van Roubaix. Zo te zien met 1 blad vooraan, er was geen voorderraileur te zien. Ik schat dat 32 mm banden of tubes hadden gebruikt.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 01 dec 2025 18:39

Visma | Lease a Bike strijdt sportief mee om de grootste prijzen, maar achter het succes schuilt een financiële waarschuwing. De ploeg sloot 2024 af met 6,1 miljoen euro verlies. Hoe kan dat?

https://wielerrevue.nl/artikel/671067/6 ... -te-houden
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 dec 2025 20:24

Geen oliestaat, Red Bull of Lidl die het verschil even bijlapt. Zo moelijk is dat toch niet? Met relatief kleine sponsors is het gewoon moeilijk. Dat houden ze geen 2 jaar meer vol. Dan moeten ze dus goede renners laten gaan, gevolg: Minder interessant om te sponsoren en het ligt op z'n gat. Dan moet je al geluk hebben om als klein ploegje door te kunnen, maar met de schuldenlast van een gevallen grote ploeg is dat ook nog een uitdaging.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie