Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

De teloorgang van Campagnolo

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 nov 2025 12:55

Niet dat ik in de markt ben, maar waarom zou je deze groep niet nemen ?

https://www.bike24.nl/producten/322435

Joris
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 28 nov 2025 13:06

Die groep is nog bedraad. Die anderen (WLS en 13s) zijn draadloos. Hoeft niet echt nadeel te zijn uiteraard.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 43450
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2025 13:11

En alleen grote mannen cranksets ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Joris
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 28 nov 2025 13:19

Hah - ja, das war einmal voor mij.

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 28 nov 2025 14:14

Joris schreef: 28 nov 2025 09:45 Ja, die had ik eigenlijk moeten lopen. Heb die WRL S groep gekocht voor bestaande fiets of “misschien” nieuwe fiets. Wordt uiteraard nieuwe fiets en kijk nu naar Bora’s. Die WRL S groep leek inderdaad hard te gaan, maar er zijn weer wat verse cranks bijgekomen mocht je nog in de verleiding zijn.
denk dat wanneer je een mailtje stuurt naar bike24 dat ze jou de wielen wel voor het verschil gaan opsturen. Anders kan je binnen de 30dgn termijn ook nog jouw groep terugsturen en alsnog de combi deal bestellen. Tis een gouden aanbieding imho.

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 28 nov 2025 14:16

roelw schreef: 28 nov 2025 11:23 Als het slecht zou aflopen met Campagnolo heb je wel een probleem als je zo een dure groepset hebt.
in mijn ogen is campagnolo too big to fail. Volgens velen achterop geraakt, imho hebben ze net een serie geweldige producten gelanceerd. Campa heeft ook zeker een merkwaarde die voor andere spelers in de industrie interessant is. Misschien zou een faillissement onder de huidige aandeelhouders niet eens zo slecht zijn, wanneer er dan een financieel daadkrachtigere partij op staat en er een nieuw fris management neerzet. Jammer voor de familie waarden, maar misschien goed voor het bedrijf.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 639
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 28 nov 2025 15:02

Too big to fail is hier niet echt van toepassing: er valt geen economie of een complete welvaart of zo mee om. Als ze daadwerkelijk failliet zouden gaan dan zijn er denk ik wel voldoende gegadigden voor een poging om het opnieuw leven in te blazen. En ik denk dat ze voordat ze failliet gaan al overgenomen zijn (al dan niet in combinatie met een faillissement t.b.v. fiscale/juridische aspecten).

roelw
Forum-lid
Berichten: 644
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 28 nov 2025 15:33

Mavic was ook too big to fail. Ze werden overgenomen en zijn toen alleen nog maar verder bergaf gegaan. Uiteindelijk heeft het management een buy-out gedaan en kunnen ze terug zelfstandig nieuwe producten ontwikkelen maar Mavic is nu nog maar een schim van wat het vroeger ooit was: enkele jaren gelden waren ze omnipresent in OEM fietsen, profploegen, neutrale service,.... Ze waren nog vroeger ook fabrikant van groepsets en sturen met zeer innovatieve producten (de eerste electronische groepsets op de markt Mavic Mektronic en Zap Mavic System).

We kunnen niet in de interne keuken van Campagnolo kijken maar zou het kunnen dat ze eerst de nieuwe 13-speed groepen ontwikkeld hebben met de laatste reserves en nu noodgedwongen hun personeel moeten ontslaan en hopen dat de recent gelanceerde groepen voldoende gaan opbrengen om verder te overleven de komende tijd?

Joris
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 28 nov 2025 16:40

Too big to fail als in een te sterk merk om te laten verdwijnen denk ik wel. Het merkimago staat nog steeds overeind - mensen (h)erkennen dat het top producten zijn van top kwaliteit. De prijs/kwaliteit is het issue. Tot op zekere hoogte is dat een verstandige route geweest van Campagnolo - om het merk en de kwaliteit voorop te blijven stellen en niet in de verleiding te komen om concessies te doen voor de massa. Dat is waar het bij Mavic is misgegaan - daar is op een gegeven moment de kwaliteit losgelaten en dat zijn ze nooit meer teboven gekomen (al maken ze nu weer mooie producten).

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 nov 2025 16:50

Het naampje dus, maar die zal dan eventueel door iemand anders (/zelfde mensen) een nieuw leven ingeblazen worden mocht het failliet gaan.
Het is niet dat er allemaal toeleveranciers om vallen als Campagnolo failliet gaat.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2984
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 28 nov 2025 17:12

Het is al eerder gemeld, maar 40% van het personeel moeten laten gaan is gewoon einde verhaal. Ik denk dat het verstandig is om wat spare parts in te slaan . . .
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 1317
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 28 nov 2025 17:30

marsman schreef: 28 nov 2025 17:12 Het is al eerder gemeld, maar 40% van het personeel moeten laten gaan is gewoon einde verhaal. Ik denk dat het verstandig is om wat spare parts in te slaan . . .
Miche zal nog wel even Campa casettes blijven maken toch? (Ik vraag het voor een vriend)
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Plaats reactie